Клінічна психологія з основами психотерапії

Факультет психології

Інформація про освітню програму

Назва освітньої програми
Клінічна психологія з основами психотерапії
Код освітньої програми
32339
Кваліфікація, що присуджується
Психолог (клінічна психологія) / Психолог (психологічне консультування)
Тривалість освітньої програми
2 роки
Кількість кредитів
120
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій та Європейської рамки кваліфікацій
7
Рівень кваліфікації
Другий (магістерський)
Галузь знань
Соціальні та поведінкові науки
Спеціальність
Політологія
Особливі умови прийому
Механізми визначення попереднього навчання
Освітній ступінь бакалавра, магістра, освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста.
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації
Професійна кваліфікаціія “психолог (клінічна психологія)” або “психолог (психологічне консультування)” присвоюється у залежності від опанованого вибіркового блоку дисциплін на підставі результатів атестації. Необхідний мінімальний рівень результатів з усіх навчальних дисциплін, асистентської практики та виробничої практики, продемонстрований рівень результатів навчання на комплексному іспиті та при захисті кваліфікаційної магістерської роботи – 75 балів.
Профіль програми
Програмні результати навчання
ПР1. Здійснювати пошук, опрацювання та аналіз професійно важливих знань із різних джерел із використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. ПР2. Вміти організовувати та проводити психологічне дослідження із застосуванням валідних та надійних методів. ПР3. Узагальнювати емпіричні дані та формулювати теоретичні висновки. ПР4. Робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, груп, організацій. ПР5. Розробляти програми психологічних інтервенцій (тренінг, психотерапія, консультування тощо), провадити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість. ПР6. Розробляти просвітницькі матеріали та освітні програми, впроваджувати їх, отримувати зворотній зв'язок, оцінювати якість. ПР7. Доступно і аргументовано представляти результати досліджень у писемній та усній формах, брати участь у фахових дискусіях. ПР8. Оцінювати ступінь складності завдань діяльності та приймати рішення про звернення за допомогою або підвищення кваліфікації. ПР9. Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності. ПР10. Узагальнювати результати власних наукових досліджень у формі наукових звітів різних форм (тез, статей, доповідей, презентацій). ПР11. Оцінювати здобутки та визначати й аргументувати перспективи власної наукової роботи. ПР12. Здійснювати пошук та вибір методів клініко-психологічного дослідження у відповідності до актуальних завдань психологічної науки та практики. ПР13. Розробляти стратегії клініко-психологічного дослідження з врахуванням специфіки об’єкта дослідження та доступних дослідницьких методів. ПР14. Проводити психологічне консультування та вміти оцінювати його ефективність з опорою на науково обґрунтовані критерії. ПР15. Розробляти критеріі та показники ефективності професіиноі діяльності, застосовувати іх в оцінюванні розв’язання фахових завдань, пропонувати рекомендаціі щодо забезпечення якості консультативних та клініко-психологічних послуг. ПР16. Складати та реалізовувати програми психопрофілактичних та просвітницьких заходів у клініко-психологічній та консультаційно-психотерапевтичній сферах у (формах лекцій, бесід, круглих столів, тренінгів, майстер-класів та ін.) та оцінювати їх якість. ПР17. Здійснювати аналітичний пошук міждисциплінарних інформаційних джерел та оцінювати їх за критерієм відповідності сформульованій проблемі клініко-психологічної та/або консультаційно-психотерапевтичної практики.
Структурно-логічна схема ОП
Форма навчання
Очна форма
Правила екзаменування та шкала оцінювання
Успішність студента оцінюється через підрахування балів семестрового оцінювання (максимальна оцінка - 60 балів) та оцінки за іспит (максимальна оцінка – 40 балів). Кількість балів підсумкового оцінювання складається з суми балів семестрового оцінювання та балів, отриманих студентом за іспит. Максимальна кількість балів, яка може бути отримана студентом у підсумковому оцінюванні, 100 балів. У разі, якщо студент у семестровому оцінюванні набрав менше критично-розрахункового мінімуму, йому даються додаткові творчі завдання, кількість яких залежить від кількості балів, яких не вистачає для досягнення критично-розрахункового мінімуму – 36 балів. Мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним, не може бути меншим за 24 бали. Шкала відповідності: Відмінно - 90-100 Добре - 75-89 Задовільно - 60-74 Незадовільно - 0-59
Обов’язкові чи вибіркові вікна мобільності
Мобільність регулюється Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність Київського національного університету імені Тараса Шевченка від 29.06.2016 року.
Практика та стажування
Практика відбувається в організаціях, з якими факультетом укладено угоди про проходження практики та які повʼязані зі змістовими особливостями програми. Зокрема, це Київський Гештальт Університет, Центром реабілітації та нейротерапії A.Kid, Центром психологічної діагностики та реабілітації Neuroflex. Поточна оцінка складається з балів за письмовий Звіт (до 20 балів від керівника практики від кафедри навчального закладу) та оцінки від керівника практики від Бази практики (до 20 балів), що подається у Характеристиці практиканта та завіряється підписами керівника практики, очільника закладу (Бази практики) та мокрою печаткою установи, організації тощо (Бази практики). Підсумкове оцінювання проводиться у формі диференційованого заліку та передбачає захист практики на кафедрі. Максимальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом, 40 балів за 100 бальною шкалою (детальніше див. програму практики).
Навчання на робочому місці
Гарант освітньої програми
Людмила Францівна Крупельницька
Кафедра психодіагностики та клінічної психології
Факультет психології
Професійні профілі випускників
Робота у психологічних, реабілітаційних та кризових центрах, закладах охорони здоров’я; розробка та реалізація клініко-психологічних і консультаційних програм та проектів, у тому числі, програм психологічного супроводу комбатантів та членів їх родин; проведення наукових досліджень у галузі клінічної психології, психологічного консультування та психотерапії.
Доступ до подальшого навчання
Можливе подальше продовження освіти за третім рівнем, а також підвищення кваліфікації і отримання додаткової післядипломної освіти.

Дисципліни

У рамках освітньої програми студенти вивчають наведені дисципліни

Психофармакологія
Кваліфікація: ОНД 13, 2021/2022
Професійна та корпоративна етика
Кваліфікація: ОК.02, 2021/2022
Охорона психічного здоров’я в інформаційному суспільстві
Кваліфікація: ОНД_14, 2021/2022
Образ та символ у психологічному консультуванні та психотерапії
Кваліфікація: ВБ 2.4., 2021/2022
Історія і методологія клінічної психології
Кваліфікація: ОНД. 07, 2021/2022
Кримінальна патопсихологія
Кваліфікація: ДВС.1.02, 2021/2022
Напрями сучасної психотерапії
Кваліфікація: ОК 3, 2021/2022
Нейропсихологічна діагностика
Кваліфікація: ДВС.1.05, 2021/2022
Базові навички консультування та психотерапії: практикум
Кваліфікація: ДВС.2.02, 2021/2022
Цілеспрямоване інтерв’ювання та консультування
Кваліфікація: ВБ 2.1, 2021/2022
Основи екзистенційної психотерапії
Кваліфікація: ВБ 2.6, 2021/2022
Психологія сексуального життя
Кваліфікація: ДВС.1.03, 2021/2022
Психологія соматичного здоров'я
Кваліфікація: ОНД.15, 2021/2022
Групова психотерапія
Кваліфікація: ОК 17, 2021/2022
Основи клієнт-центрованої психотерапії
Кваліфікація: ОК 19, 2021/2022
Нейропсихологія особистості
Кваліфікація: ОК 6, 2021/2022
Нейропсихотерапія
Кваліфікація: ВБ 2.3, 2021/2022
Психологічні дослідження в Інтернет-середовищі
Кваліфікація: ОК. 5., 2021/2022
Основи екстремальної психології у роботі клінічного психолога
Кваліфікація: ВБ 1.4, 2021/2022
Клінічна психодіагностика: практикум
Кваліфікація: ВБ 1.6, 2021/2022
Технології когнітивно-біхевіоральної терапії
Кваліфікація: ВБ.2.5, 2021/2022
Методологія та організація наукових досліджень з основами інтелектуальної власності
Кваліфікація: ОК.01, 2021/2022
Основи клініко-психологічної діагностики
Кваліфікація: ОК. 04, 2021/2022
Апаратні методи психологічної реабілітації та корекції
Кваліфікація: ОК16, 2021/2022
Дизайн психологічного дослідження з елементами математичної статистики
Кваліфікація: ОК 17, 2021/2022
Психіатрична пропедевтика
Кваліфікація: ОК 20, 2021/2022
Міжпрофесійна взаємодія у галузі охорони здоров’я
Кваліфікація: ВБ 1.1, 2021/2022
Біологія психічних та поведінкових розладів
Кваліфікація: ОК 8, 2021/2022
Виробнича практика
Кваліфікація: ОК 9, 2021/2022
Асистентська практика
Кваліфікація: ОК 10, 2021/2022