Професійна та корпоративна етика
Освітня програма: Клінічна психологія з основами психотерапії
Структурний підрозділ: Факультет психології
            Назва дисципліни
        
        
            Професійна та корпоративна етика
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ОК.02
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Обов’язкова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Другий
        
    
            Рік навчання
        
        
            2021/2022
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            2 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            3
        
    
            Результати навчання
        
        
            РН 9. Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності.
        
    
            Форма навчання
        
        
            Очна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            - знати сутність основних регуляторів діяльності і поведінки особистості, психічного процесу сприймання, спільної діяльності як взаємного впливу людей один на одного;
- вміти аналізувати зміст ключових понять психології, узагальнювати та співвідносити різні концептуальні підходи до вивчення соціальних явищ, аналізувати існуючу нормативно-правову базу роботи психологів і застосовувати теоретичні моделі у практичній роботі;
- володіти навичками публічної комунікації, планування діяльності, оцінки результатів діяльності, побудови професійної взаємодії.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Змістом дисципліни визначається предметне поле професійної етики, її місце у структурі етичного знання, розкриваються особливості етичної регуляції професійної діяльності, теоретичне та методологічне підґрунтя професійної етики психолога; презентується діагностичний інструментарій визначення сформованості професійної етики та класифікація типових помилок професійно-етичної поведінки психолога, специфіка методів етико-прикладних досліджень та етичних суджень й уміння їх використовувати у вирішенні конкретних завдань щодо моральних колізій в роботі психологів; висвітлюється зміст і принципи формування професійної етики психолога; роль професійних спільнот і організацій у формуванні етичної системи роботи психологів; розглядається корпоративна етика як елемент корпоративної культури, корпоративної соціальної відповідальності психолога.
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            Анотований бібліографічний покажчик праць науково-педагогічних працівників кафедри педагогіки Київського національного університету імені Тараса Шевченка (2013-2020 роки) / Укл. А. А. Марушкевич, Н. І. Головко, С. П. Балашова. Київ : ЦП «Компринт», 2020. 63 с.
Етичний кодекс практичного психолога (Прийнятий на 1 установчому з’їзді Товариства Психологів України 20.12.1990 р. в м. Києві) / Всеосвіта. ІЖЬ: https://vseosvita.ua/library/eticnii-kodeks-prakticnogo-psihologa-22568.html 
Піркова О. Д. Професійна етика психолога-практика. Навч.-метод. посіб. Київ : ТОВ «НВП «Інтерсервіс», 2014. 150 с.
Професійна і прикладна етика: навчальний посібник / Аболіна Т. Г., Рогожа М. М., Василькевич Я. З., Заболотна В. О., Коцур В. П., Рик С. М.; за заг. ред. Коцура В. П. Переяслав-Хмельницький: Препринт, 2016. 314 с.
Професійна та корпоративна етика : навч. посібник / [В. Г. Нападиста та ін. ; наук. ред. В. І. Панченко]. Київ : Київський університет, 2019. 367 с.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Заходи: усні виступи, участь у дискусії, презентація виконаних самостійних завдань творчого і дослідницького характеру), аналіз наукової літератури, статей у періодичних виданнях, художніх творів, художніх фільмів, педагогічних ситуацій, виконання практичних завдань, аналіз професійних ситуацій, підготовка проектів.
Методи: словесні, пояснювально-ілюстративні, проблемного викладу, частково-пошукові, дослідницькі, моделювання, метод кейсів, ігрове проектування.
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Доповідь, активність в обговоренні питань, у дискусії, усне та письмове опитування (10 – у повному обсязі володіє матеріалом, вільно та аргументовано його викладає; 9-8 – у достатньому обсязі, достатньо вільно його викладає, може не вистачати аргументації, 7-6 – загалом володіє, але не вистачає аргументації, 5-4 – недостатньо володіє, не спирається на навчальну літературу, матеріали, 1-3 – демонструє рівень знань-знайомств). 
Індивідуальні завдання, презентація, аналіз професійних ситуацій, проект (10 – на високому рівні володіє вміннями виконувати практичні завдання різного характеру; 9-8 – на достатньому рівні володіє вміннями виконувати практичні завдання різного характеру, 7-6 – загалом володіє вміннями виконувати практичні завдання; 5-4 – недостатньо володіє вміннями виконувати практичні завдання, 1-3 – демонструє несамостійність у виконанні практичних завдань. 
Максимальна кількість балів за семестр дорівнює 100.
Підсумкова оцінка 60-100 – зараховано; 0-59 – не зараховано
        
    
            Мова викладання
        
        
            Українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
 
                    
                            Алла
                            Миколаївна
                            Москаленко 
                        
                        
                            Кафедра педагогіки 
Факультет психології
                    Факультет психології
 
                    
                            Віталій
                            Віталійович
                            Єфіменко 
                        
                        
                            Кафедра етики, естетики і культурології 
Філософський факультет
                    Філософський факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        Кафедра педагогіки
                    
                    
                        Факультет психології
                    
                
                        Кафедра етики, естетики і культурології
                    
                    
                        Філософський факультет