Історія і методологія клінічної психології

Освітня програма: Клінічна психологія з основами психотерапії

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Історія і методологія клінічної психології
Код дисципліни
ОНД. 07
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР1; ПР 2; ПР 6; ПР 7; ПР 12. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати головні категорії та поняття психологічної науки, історію розвитку психологічних знань, методи психології, основні відомості про психічні явища, процеси, стани та їх функціонування у нормі та патології. 2. Вміти вибудовувати теоретичну та емпіричну модель дослідження, формувати понятійний та методологічний апарат роботи в процесі психодіагностики та планувати психотерапевтичну інтервенцію з пацієнтами соматичних та психо -неврологічних клінік. 3. Володіти навичками наукового дослідження, пошуку, обробки та аналізу інформації, використання інформаційних та комунікативних технологій та базовими компетенціями психологічного супроводу осіб з психічними та соматичними розладами.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – засвоєння знань щодо історичних етапів становлення клінічної психології як самостійної дисципліни, її предмету, методу, актуального кола досліджень та місця в системі суміжних наук; розуміння методологічної основи організації та проведення експериментальних та емпіричних досліджень в клініці; аналіз основних методологічних проблем сучасної клінічної психології. Анотація навчальної дисципліни. Курс присвячений формуванню практичних навичок здійснення теоретичного, методологічного, та емпіричного аналізу актуальних проблем клінічної психології. Дисципліна має на меті ознайомити студентів з основними історичними етапами становлення науки, зі специфікою методологічних проблем, визначити ключові дискусійні напрямки, дати їх змістовну характеристику та викласти основні наукові підходи до вирішення методологічних проблем в клінічній психології.
Рекомендована та необхідна література
1.Andrew M Pomerantz Clinical psychology: science, practice, and diversity. Thousand Oaks, United States, SAGE Publications Inc, 2020. 648 p. 2. Andrew James Lewis , Emma Gould Integrative assessment in clinical psychology. Bowen Hills, QLD, Australia, Australian Academic Press, 2020. 306 p. 3. Andrew C. Page, Werner G. K. Stritzke Clinical psychology for trainees: foundations of science-informed practice. Cambridge, United Kingdom, Cambridge University Press, 2019. 292 p. 4. Will Curvis Professional Issues in clinical psychology: developing a professional identity through training and beyond. London, United Kingdom, Taylor & Francis Ltd, 2020. 138 p. 5. David H. Barlow, Idan M. Aderka Clinical handbook of psychological disorders: a step-by-step treatment manual. New York, United State, Guilford Press, 2021. 822 p. 6. Paul Bennett Abnormal and clinical psychology: an introductory textbook. Milton Keynes, United Kingdom, OPEN UNIVERSITY PRESS, 2019. 544 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота за підсумками вивчення 1-4 тем (максимально 10 балів). 2. Контрольна робота за підсумками вивчення 5-9 тем. (максимально 10 балів). 3. Оцінка участі у семінарських заняттях (максимально 20 балів). 4.Оцінка за участь у практичних заняттях (максимально 20 балів). Підсумкове оцінювання проводиться у формі заліку. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру (максимальна кількість – 100 балів) і не передбачає додаткових заходів оцінювання для успішних студентів. Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60 балів, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум – 40 балів, складають залік. Залік проводиться у вигляді усного опитування за тематикою курсу та виконання творчого індивідуального завдання, які оцінюються у 20 балів. Шкала відповідності оцінок. Зараховано - 60-100 балів. Не зараховано - 0-59 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни