Технології когнітивно-біхевіоральної терапії
Освітня програма: Клінічна психологія з основами психотерапії
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Технології когнітивно-біхевіоральної терапії
Код дисципліни
ВБ.2.5
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПР5; ПР10; ПР14; ПР15; ПР16.
Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати диференційну психологію, історію психології, патопсихологію, техніки та методи психологічного консультування.
Вміти провести патопсихологічне обстеження, психодіагностику у ситуації консультації пацієнтів невротичного рівню..
Володіти навичками професійного спілкування та психодіагностики.
Зміст навчальної дисципліни
Когнітивно-поведінкова терапія (КПТ) є одним з провідних, сучасних, науково-обґрунтованих методів психотерапії. Вона базується на усвідомленні того, що при багатьох психіатричних розладах та психологічних проблемах спотворене сприйняття реальності (себе, інших людей, майбутнього і т.п.), а також неадекватні дії у відповідь на існуючі проблеми є основними факторами, що підтримують розвиток, утримання існуючих проблем та розладів. Відповідно критично переосмислюючи своє сприйняття дійсності та свою поведінку, з допомогою психотерапевта клієнт намагається змінити дисфункційні, негативні взірці та цикли мислення та поведінки на більш об’єктивні та корисні – такі, що сприятимуть покращенню емоційного стану, вирішенню міжособистісних та інших проблем, зміні життєвої ситуації на краще.
Рекомендована та необхідна література
1. Вестбрук Д., Кеннерлі Г., Кірк Дж. Вступ у когнітивно-поведінкову терапію. – Львів: Свічадо. – 2014. 420 с.
2. Joan M. Farrell, Wendy T. Behary, Jeffrey E. Young Experiencing Schema Therapy from the Inside Out: A Self-Practice/Self-Reflection Workbook for Therapists. 2018. – 338р.
3. Martean, Lawrence. (2013). Schema Therapy in Practice: An Introductory Guide to the Schema Mode Approach. The Psychiatrist. 37. 216.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт.
1. Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення – 24/14 балів
2. Аналітична доповідь: – 24/14 балів
3. Творча самостійна робота:– 32/20 балів
4. Підсумкова контрольна робота – 20/12 балів Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 60.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Катерина
Леонідівна
Мілютіна
Кафедра психології розвитку
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра психології розвитку
Факультет психології