Основи екстремальної психології у роботі клінічного психолога

Освітня програма: Клінічна психологія з основами психотерапії

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Основи екстремальної психології у роботі клінічного психолога
Код дисципліни
ВБ 1.4
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР1, ПР2, ПР6, ПР7, ПР9, ПР10, ПР12. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати диференційну психологію, основи професійного підбору персоналу, патопсихологію, техніки та методи психологічного консультування. Вміти провести патопсихологічне обстеження, психодіагностику у ситуації професійного підбору працівників, які працюють в особливих умовах. Володіти навичками професійного спілкування та психодіагностики.
Зміст навчальної дисципліни
Метою дисципліни є вивчення особливостей діяльності психолога в надзвичайних ситуаціях, надання допомоги при гострому стресі, допомога при ПТСР, психологічного супроводу спеціалістів, які працюють у надзвичайних умовах. Програма розрахована на вивчення психологічних закономірностей діяльності особистості при виникненні надзвичайних обставин та ситуацій, пов’язаних з підвищеним професійним ризиком, небезпекою для життя та здоров’я; внесення позитивних змін у процес взаємодії між людьми в надзвичайних ситуаціях.
Рекомендована та необхідна література
1. Карчевський І. Р. Психологічні проблеми в екстремальних ситуаціях. – Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2015. – 192 с. 2. Мілютіна К.Л. Рубель Н.Г. Дослідження криз професійного становлення з позиції суб’єктно-вчинкового підходу// Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія «Психологія» Том 1 № 11 (2020): с.43-46 3. Основи військової психології, Г.В.Бондарев, П.П. Круть, Харків, 2020.- 272с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення) – 24/14 балів 2. Аналітична доповідь - 24/14 балів 3. Творча самостійна робота – 32/20 балів 4. Підсумкова контрольна робота – 20/12 балів Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту. Максимальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом, 40 балів по 100 бальній шкалі. Форма проведення – письмова. Види завдань –відкриті питання, творчі завдання; при цьому відповідь на відкрите питання 1 – у 25 %; відповідь на відкрите питання 2 – у 25%, творче завдання – у 35 % від сукупної оцінки. Мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним, не може бути меншою за 24 бали. Умови допуску до іспиту. Студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів. Він допускається до іспиту за умови виконання 50 % передбачених планом практичних робіт.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Катерина Леонідівна Мілютіна
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології