Основи клініко-психологічної діагностики
Освітня програма: Клінічна психологія з основами психотерапії
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Основи клініко-психологічної діагностики
Код дисципліни
ОК. 04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР1. Здійснювати пошук, опрацювання та аналіз професійно важливих знань із різних джерел із використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. ПР7. Доступно і аргументовано представляти результати досліджень у писемній та усній формах, брати участь у фахових дискусіях. ПР11. Оцінювати здобутки та визначати й аргументувати перспективи власної наукової роботи. ПР12. Здійснювати пошук та вибір методів клініко-психологічного дослідження у відповідності до актуальних завдань психологічної науки та практики. ПР15. Розробляти критеріі та показники ефективності професіиноі діяльності, застосовувати іх в оцінюванні розв’язання фахових завдань, пропонувати рекомендаціі щодо забезпечення якості консультативних та клініко-психологічних послуг. ПР17. Здійснювати аналітичний пошук міждисциплінарних інформаційних джерел та оцінювати їх за критерієм відповідності сформульованій проблемі клініко-психологічної та/або консультаційно-психотерапевтичної практики.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати зміст базових категорій психодіагностики та клінічної психології, основні принципи роботи психолога з пацієнтами різних нозологій та різного віку, закономірності порушень вищих психічних функцій, психологічну структуру проведення психологічного дослідження в клініці.
2. Вміти використовувати знання про специфіку базових категорій психодіагностики, категорій клінічної та, зокрема, патопсихології, основні принципи роботи клінічного психолога з пацієнтами різних нозологій, особливості психологічної допомоги хворим, а також реабілітаційних підходів у практичній роботі.
3. Володіти необхідними навичками проведення бесіди та психодіагностичного дослідження на рівні на рівні студента, який завершив навчання за освітньо-кваліфікаційним рівнем “бакалавр”.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – визначення категорій психологічної диференційної діагностики, кваліфікації інтелектуального та емоційного-вольового дефекту, ступеня змін розладів особистості та розкриття їх місця в системі психологічного знання і наданні психологічної допомоги в клініці, формування розуміння вимог та оволодіння психодіагностичним інструментарієм, що використовується в роботі клінічного психодіагноста з різними категоріями хворих задля формування психологічного діагнозу.
Рекомендована та необхідна література
1. Ільїна Н.М. Клінічна психологія. Навчальний посібник. Суми. Університецька книга, 2020. – 172 с.
2. Галецька І. Клініко-психологічне дослідження: навч. посібник Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2015. – 242 с.
3. Клінічна психологія: словник-довідник / Авт.- уклад. С. В. Діденко К.: Академвидав, 2012. – 320 с.
4. Максименко С. Д. Медична психологія Київ, 2014. – 520 с.
5. Никоненко Ю.П. Клінічна психологія: навчальний посібник [Електронний ресурс] / Укл. Ю. П. Никоненко. – Київ : КНТ, 2016. – 368с. Режим доступу: http://culonline.com.ua/Books/klinychna_psyhologia.pdf
6. Нейропсихологічні та психокорекційні методи подолання поведінкових порушень у дітей. Під ред. Мілютіна К.Л., Князєв В.М. Київ: Когіто-центр.- 2022, 228стр.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення), аналітична доповідь, творча самостійна робота, підсумкова контрольна робота.
Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту.
Успішність студента оцінюється через підрахування балів семестрового оцінювання (максимальна оцінка - 60 балів) та оцінки за іспит (максимальна оцінка – 40 балів). Максимальна кількість балів, яка може бути отримана студентом у підсумковому оцінюванні, 100 балів. Мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним, не може бути меншим за 24 бали.
Організація оцінювання: після теми 1 проводиться модульна контрольна робота 1; після теми 3 студенти готують презентації; після теми 5 проводиться модульна контрольна робота 2 та готується кейс.
Шкала відповідності оцінок.
Відмінно / Excellent 90-100
Добре / Good 75-89
Задовільно / Satisfactory 60-74
Незадовільно / Fail 0-59
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Катерина
Леонідівна
Мілютіна
Кафедра психології розвитку
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра психології розвитку
Факультет психології