Сходознавство

Історичний факультет

Інформація про освітню програму

Назва освітньої програми
Сходознавство
Код освітньої програми
Кваліфікація, що присуджується
Магістр історії та археології (сходознавство), Історик, Викладач закладу вищої освіти (історія та археологія), Молодший науковий співробітник
Тривалість освітньої програми
2 роки
Кількість кредитів
120
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій та Європейської рамки кваліфікацій
7
Рівень кваліфікації
Другий (магістерський)
Галузь знань
Гуманітарні науки
Спеціальність
Історія та археологія
Особливі умови прийому
На основі освітнього ступеня бакалавр
Механізми визначення попереднього навчання
Диплом про здобуття освітнього ступеня бакалавр
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації
Атестація здобувачів вищої освіти освітньо-наукової програми «Сходознавство» проводиться у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи та складання кваліфікаційного іспиту.
Профіль програми
Програмні результати навчання
1. Вміти аналізувати теоретичні та методологічні проблеми сучасної історичної та сходознавчої науки, критично оцінювати стан проблеми та результати їх останніх досліджень. 2. Вміти здійснювати рецензування, коментування, анотації наукових, науково-популярних, освітніх та публіцистичних текстів, які стосуються питань історії та археології, в т.ч. історії народів та держав Сходу. 3. Вміти розробляти й реалізовувати історичні та міждисциплінарні сходознавчі проєкти з урахуванням сучасних методологічних підходів. 4. Вміти застосовувати у професійній діяльності у сфері історії та археології, сходознавства сучасні цифрові інструменти і технології для пошуку, збереження і оброблення інформації, у тому числі для виконання наукових досліджень і реалізації освітніх та інноваційних проєктів. 5. Вміти планувати і виконувати наукові дослідження у сфері історії та археології, сходознавства висувати та перевіряти гіпотези, обирати методи дослідження, аналізувати результати, обґрунтовувати висновки. 6. Вміти здійснювати експертизу пам’яток історії, археології та культури з метою їх охорони та можливого подальшого використання. 7. Вміти зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію з питань історії та/або археології, історії народів та країн Сходу до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються 8. Вміти розширювати актуалізовану джерельну базу за рахунок введення до наукового сходознавчого обігу архівних джерел, опрацювання фондів музеїв, участі у наукових й археологічних експедиціях тощо. 9. Вміти здійснювати викладацьку діяльність у закладах вищої освіти на основі сучасних освітніх технологій, а також принципів і практик європейських країн. 10. Вміти узагальнювати результати власних сходознавчих наукових досліджень і презентувати їх у доповідях, публікаціях державною та іноземною мовами із дотриманням принципів академічної доброчесності та професійної етики. 11. Знати тенденції розвитку освітньо-наукової сходознавчої спеціалізації та вміти встановлювати його зв’язок з актуальними потребами суспільства, економіки, науки та ринку праці. 12. Здатність розробляти та/або вдосконалювати методичне забезпечення освітнього процесу. 13. Керуватися вимогами внутрішньої системи забезпечення якості освіти та враховувати вимоги та очікування стейкголдерів під час викладання дисциплін. Додатково для дослідницького спрямування: «Історія народів та країн Сходу: історико-теоретичні аспекти»: 14. Вміти аналізувати політичні, економічні, суспільні і культурні події, процеси, явища в країнах та у народів Сходу в контексті глобальної історії. Додатково для дослідницького спрямування: «Історія народів та країн Сходу: історіографічний та джерелознавчий аспекти»: 15. Вміти аналізувати історіографію та джерела, пов’язані з політичними, економічними, суспільними і культурними подіями, процесами, явищами в країнах та у народів Сходу в контексті глобальної історії.
Структурно-логічна схема ОП
Форма навчання
Очна форма
Правила екзаменування та шкала оцінювання
Правила екзаменування: письмові та усні іспити й заліки, есе, реферати, усні презентації, усне опитування, контрольні роботи, захист курсової роботи, диференційовані заліки, попередній захист кваліфікаційної роботи, захист кваліфікаційної роботи, атестаційний іспит. Шкала відповідності оцінок (іспит): Відмінно 90-100; Добре 75-89; Задовільно 60-74; Незадовільно 0-59 Шкала відповідності оцінок (залік): Зараховано 60-100; Не зараховано 0-59
Обов’язкові чи вибіркові вікна мобільності
Право здобувачів освіти на академічну мобільність реалізовується відповідно до норм «Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність», затвердженого постановою КМУ №579 від 12.08.2015 та «Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність Київського національного університету імені Тараса Шевченка», затвердженого ректором 29.06.2016.
Практика та стажування
Обов’язкові виробничі практики: асистентська, науково-дослідна.
Навчання на робочому місці
Загальний стиль навчання – завдання-орієнтований. Лекції та семінарські заняття (в тому числі – із застосуванням технологій дистанційного навчання), практичні заняття, творчі завдання, самостійна робота на основі підручників, фахової літератури та конспектів, консультації із викладачами, виробничі практики, науково-дослідна робота.
Гарант освітньої програми
Олег Романович Купчик
Кафедра нової та новтньої історії зарубіжних країн
Історичний факультет
Професійні профілі випускників
Робочі місця в науковій, освітній, суспільно-політичній, організаційно-управлінській галузях; на викладацьких посадах у закладах вищої освіти, в органах державної влади і місцевого самоврядування; у наукових і аналітично-інформаційних інституціях, друкованих та електронних засобах масової інформації, радіо- і телемовлення, у соціальних і культурних закладах, громадських організаціях і партіях. Види діяльності: історик, професіонал в галузі історії, науковий співробітник, викладач закладу вищої освіти, аналітик, громадський та політичний діяч.
Доступ до подальшого навчання
Особа, яка здобула вищу освіту другого (магістерського) рівня, має право продовжити навчання на третьому рівні (доктор філософії), можливе підвищення кваліфікації в системі освіти дорослих.

Дисципліни

У рамках освітньої програми студенти вивчають наведені дисципліни

Професійна та корпоративна етика історика-дослідника
Кваліфікація: ОК 2, 2021/2022
Методологія та організація історичних та археологічних досліджень з основами інтелектуал. власності
Кваліфікація: ОК 1, 2021/2022
Психологія вищої школи
Кваліфікація: ОК 3, 2021/2022
Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Кваліфікація: ОК 4, 2021/2022
Методика викладання історії у закладах вищої освіти
Кваліфікація: ОК 5, 2021/2022
Партійна історія Японії
Кваліфікація: ОК 6, 2021/2022
Китайсько-українські відносини: історія та сучасність
Кваліфікація: ОК 7, 2021/2022
Курсова робота
Кваліфікація: ОК 8, 2021/2022
Асистентська практика
Кваліфікація: ОК 9, 2021/2022
Країнознавство Туреччини
Кваліфікація: ОК 11, 2021/2022
Історія колоніалізму
Кваліфікація: ОК 12, 2021/2022
Історія палацово-паркового мистецтва країн Сходу
Кваліфікація: ОК 14, 2021/2022
Історія суспільно-політичної думки в Китаї (ХХ – початок ХХI ст.)
Кваліфікація: ОК 15, 2021/2022
Етнотуризм в країнах Сходу
Кваліфікація: ОК 16, 2021/2022
Іслам в сучасному світі
Кваліфікація: ОК 17, 2021/2022
Типологія та динаміка людських цивілізацій
Кваліфікація: ОК 18, 2021/2022
Іноземна мова для академічних цілей, рівень B2+ (англійська мова)
Кваліфікація: ОК 19, 2021/2022
Пам'ятки всесвітньої спадщини ЮНЕСКО в країнах Сходу
Кваліфікація: ВК 1.1, 2021/2022
Історія становлення та розвитку ісламу
Кваліфікація: ВК 1.2, 2021/2022
Історія тюркських народів
Кваліфікація: ВК 1.3, 2021/2022
Історія релігійно-етичних систем Далекого Сходу
Кваліфікація: ВК 1.4, 2021/2022
Історія становлення та розвитку буддизму
Кваліфікація: ВК 1.5, 2021/2022
Історія міжнародних відносин на Сході в період Другої світової війни
Кваліфікація: ВК 1.6, 2021/2022
Пам'ятки всесвітньої спадщини ЮНЕСКО в країнах Сходу як історичне джерело
Кваліфікація: ВК 2.1, 2021/2022
Джерела до історії становлення та розвитку ісламу
Кваліфікація: ВК 2.2, 2021/2022
Історія тюркських народів: історіографічний вимір
Кваліфікація: ВК 2.3, 2021/2022
Релігійно-етичні системи Далекого Сходу в історичних джерелах
Кваліфікація: ВК 2.4, 2021/2022
Історія становлення та розвитку буддизму: історіографічний аспект
Кваліфікація: ВК 2.5, 2021/2022
Міжнародні відносини на Сході в період Другої світової війни: історіографія та джерела
Кваліфікація: ВК 2.6, 2021/2022
Роль особи в історії
Кваліфікація: ВК 3.1, 2021/2022
Історичні села України: історико-туристичний потенціал
Кваліфікація: ВК 3.2, 2021/2022
Християнство в античну добу
Кваліфікація: ВК 3.3, 2021/2022
Історія костюму
Кваліфікація: ВК 3.4, 2021/2022
Військово-історичний туризм: світовий та український досвід
Кваліфікація: ВК 3.5, 2021/2022
Феномен етнічності в соціальному вимірі
Кваліфікація: ВК 3.6, 2021/2022
Нідерландське Відродження: від Ван Ейка до «малих голландців»
Кваліфікація: ВК 3.7, 2021/2022
Історія повсякдення
Кваліфікація: ВК 3.8, 2021/2022
Політичні лідери країн Західної Європи та Америки в Новий час
Кваліфікація: ВК 3.9, 2021/2022
Нова історія Сходу в особах
Кваліфікація: ВК 3.10, 2021/2022
Новітня історія Сходу в особах
Кваліфікація: ВК 3.11, 2021/2022
Комп’ютерні технології в виставковій діяльності та віртуальні музеї
Кваліфікація: ВК 3.12, 2021/2022
Історія заборонених книг
Кваліфікація: ВК 3.13 , 2021/2022
Альтернативна історія: нова хронологія
Кваліфікація: ВК 3.14, 2021/2022
Історія українського кінематографа
Кваліфікація: ВК 3.15, 2021/2022
Книжкова культура пізнього середньовіччя
Кваліфікація: ВК 3.16, 2021/2022
Перші мешканці Євразії
Кваліфікація: ВК 3.17, 2021/2022
Україна у війнах імперій (ХІХ–ХХ ст.)
Кваліфікація: ВК 3.18, 2021/2022
Політичні лідери країн Заходу в ХХ – на початку ХХІ ст.
Кваліфікація: ВК 3.19, 2021/2022
Києвознавство
Кваліфікація: ВК 3.20, 2021/2022