Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Освітня програма: Сходознавство
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Код дисципліни
ОК 4
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати методологію і методи дослідження педагогічних явищ і фактів. Знати предмет і завдання педагогіки вищої школи, а також систему вищої освіти в Україні. Знати дидактику вищої школи, процес навчання. порядок визначення змісту вищої освіти.
Знати форми організації, методи навчання у вищій школі, сучасні освітні технології. Знати систему діагностики знань і умінь студентів у закладі вищої освіти. Знати виховні технології, планування і організацію виховних справ. Знати психолого-педагогічні основи формування професійної компетенції викладача вищого навчального закладу. Вміти володіти методами і прийомами науково-педагогічного дослідження, зберігання, обробки і представлення інформації. Вміти володіти навичками пошуку, відбору, обробки систематизації інформації для проведення різного типу занять, виховних заходів. Вміти самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати інформацію з різних джерел.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування курсів «Педагогіка», «Психологія»;
2) знання теоретичних основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості;
3) розуміння сутності основних регуляторів діяльності і поведінки в групі і можливостей їх використання в роботі з академічною групою.
Зміст навчальної дисципліни
Розкриваються механізми організації впливу на особистість в процесі її освіти і навчання, в результаті чого відбувається формування у неї педагогічного мислення, умінь аналізу педагогічної дійсності, свідоме оволодіння професійно-педагогічними вміннями та навичками. Висвітлюються аспекти педагогічної діяльності у закладах вищої освіти як єдність мети, мотивів, дій, результату, як організованої системи діяльності: практичної діяльності викладача з навчання і виховання людини; методичної діяльності фахівця з викладання матеріалів педагогічної науки педагогічним працівникам різних установ; управлінської діяльності керівників освітньої системи; науково-педагогічної діяльності. Зміст розкривається у двох модулях. У першому – методологія, дидактика, вищої школи, система організації виховної роботи у ЗВО. У другому – теорія, методика, сучасні технології формування педагогічної майстерності викладача ЗВО. Важливе місце в курсі відводиться набуттю практичних навичок у професійно-визначальних ситуаціях навчальної діяльності науково-педагогічного працівника.
Змістовий модуль 1. Педагогіка вищої школи.
Змістовий модуль 2. Педагогічна майстерність викладача
Рекомендована та необхідна література
1. Алексюк А. М. Педагогіка вищої освіти України: Історія. Теорія: Підручник для студ., асп. та мол. викл. вузів. – К.: Либідь, 1998. – 558 с. 2. Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи: Метод. посібник для студентів магістратури. – Житомир, 2003. – 232 с.
3. Галузинський В. М., Євтух М. Б. Основи педагогіки та психології вищої школи в Україні: Навч. посіб. для викл. та асп. вузів. – К.: ІНТЕЛ, 1995. – 168 с. 4. Краевский В. В. Методология педагогики. – Чебоксары: Изд-во Чувашского ун-та, 2001. – 208 с. 5. Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача: Навч. посіб. – К.: Знання, 2005. – 486 с. 6. Марушкевич А. А. Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача:навчальний посібник. – К.: Обрії, 2012. – 220 с. 7. Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача: Навч. посіб. / З. Н. Курлянд, Р. І. Хмелюк, А. В. Семенова та ін.; За ред. З. Н. Курлянд. – К.: Знання, 2005. – 399 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Модульна контрольна робота, усне опитування (практичне завдання, педагогічна ситуація, педагогічна задача), оцінювання презентації, іспит
Упродовж семестру оцінюється робота студента під час кожного семінару (доповідь, доповнення, участь у дискусії).
Під час семінару студент має можливість досягти від 0 до 4 балів.
Критеріями оцінювання є: повнота розкриття питання 1 бал; логіка викладення 1 бал; використання основної і додаткової літератури 1 бал; аналітичні міркування, вміння робити висновки 1 бал.
Самостійна робота (презентації).
Критеріями оцінки є: глибоке розкриття проблеми, відображена власна позиція 7-8 балів; тема розкрита неповно 5-6 балів; реферат суто компілятивного рівня 3-4 бали; розкритий лише окремий аспект 1-2 бали.
Після завершення Змістового модулю 1 і 2 проводяться контрольні роботи у формі тестування.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни