Роль особи в історії

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Роль особи в історії
Код дисципліни
ВК 3.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1.1. Знати основні теорії та тенденції у підходах до вивчення особи в науковій літературі та публіцистиці. 1.2. Знати основні джерела та наукові дослідження життя та діяльності конкретної історичної особи 1.3. Знати основні факти та етапи з біографії запропонованих до вивчення історичних діячів. 2.1. Вміти науково оцінювати роль суб’єктивних та об’єктивних чинників в історичному процесі, подіях і явищах в яких діє конкретна історична особа. 2.2. Вміти показувати вплив особи на хід історичних процесів та виділяти наслідки такої діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати найважливіші факти, події та процеси з історії людства 2. Вміти визначати характерні риси, які властиві для суспільного ладу, державного устрою й економічно-господарського комплексу держав різних епох 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна формує у студентів вміння системно й історично аналізувати основні документи та джерела з діяльності конкретної історичної особи. Студент здобуває навичок об’єктивного бачення місця та ролі історичної особи в подіях та процесах розвитку цивілізації. Дисципліна сприяє формуванню у студентів навичок комплексного підходу при дослідженні процесу становлення історичної особи, закріплює знання про тісний взаємозв’язок та взаємовплив суспільства, особи та природно-кліматичних умов. На прикладі життя та діяльності конкретних історичних діячів показується значення історичних знань у їхньому становленні. Дисципліна сприяє усталенню у студентів принципів загально гуманістичного підходу до вивчення історичного розвитку людства.
Рекомендована та необхідна література
1. Бейли Б. Черчилль без лжи. За что его ненавидят. – Москва, 2013. – 320 с. 2. Верстюк В. Ф. Українська Центральна Рада. – К., 1997. 3. Литвин С. Х. Суд історії: Симон Петлюра і петлюріана. – К., 2001. 4. Манфред А. З. Три портрета епохи Великой Французкой революции. – Москва, 1989. 5. Серебрянская Е. Об эволюции мировоззрения Робеспьера. – Одесса, 1962. 6. Радзинский Э. С. Наполеон. Жизнь после смерти. – Москва, 2007. – 575 с. 7. Чепинский В. Джордж Вашингтон. Его жизнь, военная и общественная деятельность. – Москва, 2000. 8. Папакін Г. Павло Скоропадський: патріот, державотворець, людина. Історико-архівні нариси. – Київ, 2003. – 300 с. 9. Weidhorn M. Sword and Pen. A Survey of the Writings of Winston Churchill. Albuquerque, 1974. 10. Churchill R. S. Winston S. Churchill. London, 1991. V. 1-2.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи викладання: лекція, самостійна робота, семінарське заняття.
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: контрольні роботи з тем, реферат, усне опитування, підсумкове оцінювання: залік. Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ 1: РН 1.1. – 10 балів / 6 балів*. Контрольна робота з тем ЗМ 2: РН 1.1. – 10 балів / 6 балів. 2. Семінарські заняття з тем ЗМ 1: РН 1.3. – 20 балів / 12 балів. Семінарські заняття з тем ЗМ 2: РН 1.3. – 20 балів / 12 балів 3. Самостійна робота ЗМ1 (реферат): РН 1.2. – 10 балів / 6 балів. Самостійна робота ЗМ2 (реферат): РН 1.2. – 10 балів/ 6 балів. * Максимальний бал/ пороговий бал. Підсумкове оцінювання – залік; максимальна кількість балів – 20 балів. Оцінюються такі результати навчання студента: вміти науково оцінювати роль суб’єктивних та об’єктивних чинників в історичному процесі, подіях і явищах в яких діє конкретна історична особа; вміти показувати вплив особи на хід історичних процесів та виділяти наслідки такої діяльності. Форма проведення заліку – письмова.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра історії стародавнього світу та середніх віків
Історичний факультет