Політичні лідери країн Заходу в ХХ – на початку ХХІ ст.

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Політичні лідери країн Заходу в ХХ – на початку ХХІ ст.
Код дисципліни
ВК 3.19
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1. Знати понятійно-термінологічний апарат політичного лідерства; основні концепції політичного лідерства; особливості політичної біографії та діяльності Вінстона Черчилля; основні етапи політичної біографії Ф. Міттерана та Ф. Олланда; визначати ключові етапи політичної кар’єри та роль в сучасній політичній історії Європи Ангели Меркель. 2. Вміти основні віхи біографії та значення політичної діяльності Шарля де Голля; аналізувати специфіку політичної біографії Маргарет Тетчер в контексті історії Великої Британії; визначати основні етапи політичної біографії Конрада Аденауера та Віллі Брандта; аналізувати факти біографії та діяльності Папи римського Іоанна Павла ІІ як політичного лідера західного світу; аналізувати ключові етапи політичної біографії Ж. Мане та Ж. Помпіду; визначати значення політичної діяльності Гельмута Коля для Німеччини і Європи; здійснювати компаративний аналіз політичних біографій сучасних політичних лідерів Заходу на прикладі Е. Макрона та Б. Джонсона.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні події та тенденції суспільно-політичної історії країн Заходу у ХХ – на початку ХХІ століть. 2. Вміти визначати роль певної особистості в історії. 3. Володіти елементарними навичками роботи з історичними джерелами, аналізу та інтерпретації історичних явищ та процесів, визначення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з теоретичними основами біографічних досліджень та історіфаграфією до теми. З’ясування суті та основних методів історичної біографістики в ході вивчення біографій політичних лідерів країн Заходу. Формування конкретно-історичного розуміння (на прикладах політичних біографій) підготовки і прийняття державних та політичних рішень, політичного маркетингу і менеджменту. Аналіз основних концепцій політичного лідерства у політичній думці.
Рекомендована та необхідна література
1. Віднянський С. В., Мартинов А. Ю. Батьки-засновники Європейського Союзу. – К., 2005. 2. Дюрозель Ж.-Б. Історія дипломатії від 1919 р. до наших днів. – К., 1995. 3. Копійка В. В., Шинкаренко Т. І. Європейський Союз: історія і засади функціонування. – К., 2012. 4. Кукленко Д. Уинстон Черчилль. – Харьков: Фолио, 2010. 5. Тоффлер Е. Нова парадигма влади. Знання. Багатство. Сила. – К., 2003. 6. Трубайчук А., Шевченко В. Шарль де Голль. – Київ, 1997. 7. Ферхофштадт Г. Сполучені Штати Європи. Маніфест для нової Європи. – К., 2007.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100-бальною шкалою (із них: семестрове оцінювання – максимум 80 балів; підсумкове оцінювання (залік) – максимум 20 балів). Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (контрольна робота): – 10/6 балів*; з тем ЗМ2 (тест): – 10/6 балів. 2. Реферат з тем ЗМ1: – 14/8 балів; з тем ЗМ2: – 14/8 балів. 3. Семінарські заняття ЗМ1: – 16/10 балів; ЗМ2: –16/10 балів. 4. Підсумкова контрольна робота: – 20 балів/12 балів. * максимальний бал / мінімальний пороговий бал. Оцінюються такі результати навчання студента як вміти визначати особливості політичної соціалізації політичних діячів за демократичної політичної системи; вміти комунікувати з представниками іноземних країн щодо ролі політичних лідерів Заходу XX – початку XXI ст. у світовій і європейській історії; вміти на прикладі політичного досвіду державних діячів Заходу XX – початку XXI ст. усвідомлювати й розуміти власну відповідальність за розвиток країни.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни