Пам'ятки всесвітньої спадщини ЮНЕСКО в країнах Сходу

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Пам'ятки всесвітньої спадщини ЮНЕСКО в країнах Сходу
Код дисципліни
ВК 1.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1. Знати діяльність ЮНЕСКО в сфері збереження всесвітньої спадщини. 1.2. Знати основні пам’ятки ЮНЕСКО в країнах Сходу. 1.3. Знати критерії включення пам’яток в Список всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. 1.4. Знати головні проблеми в сфері охорони пам’яток країн Сходу. 2.1. Вміти аналізувати джерельну базу (статут, конвенції тощо) та історіографічний матеріал. 2.2 Вміти виділяти здобутки і недоліки діяльності ЮНЕСКО щодо захисту пам’яток країн Сходу. 3.1. Вміти комунікувати щодо результатів роботи ЮНЕСКО в сфері збереження пам’яток країн Сходу. 4.1. Вміти відповідально порівнювати стан збереженості пам’яток ЮНЕСКО в країнах Сходу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати 1.1 історію створення та діяльності ЮНЕСКО; 1.2. вплив політичних, соціальних та економічних факторів на стан збереженості пам’яток; 1.3. здобутки та основні проблеми в охороні всесвітньої спадщини. 2. Вміти 2.1. використовувати набуті знання в науковій та викладацькій роботі; 2.2. характеризувати критерії відбору пам’яток в Список всесвітньої спадщини ЮНЕСКО; 2.3. визначати стан збереженості пам’яток країн Сходу, основні проблеми щодо захисту цінностей та діяльність ЮНЕСКО в охоронній сфері.
Зміст навчальної дисципліни
Анотація навчальної дисципліни: Ознайомлення студентів з історією створення та діяльності Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО). Аналіз джерельної бази з курсу (статут, документи, конвенції тощо) та історіографічного матеріалу. Розгляд культурних і природніх пам’яткок в Списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО та критеріїв відбору. Висвітлення ролі ЮНЕСКО в сфері збереження спадщини країн Сходу. З’ясування стану збереженості пам’яток ЮНЕСКО в країнах Сходу. Визначення перспектив включення нових пам’яток країн Сходу в Список всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.
Рекомендована та необхідна література
1. Акуленко В. І. Міжнародне право охорони культурної спадщини / В. І. Акуленко, О. І. Мельничук // Пам’ятки України: історія та культура. – 2005. – № 2. – С. 140-147. 2. Каткова Т. Г. Діяльність ЮНЕСКО у сфері збереження культурної спадщини: правові аспекти / Т. Г. Каткова – Х.: Титул, 2007. – 181 с. 3. Мельничук О. І. Міжнародно-правові засади формування Списку всесвітньої культурної та природної спадщини / О. І. Мельничук // Університетські наукові записки. – 2005. – № 4. – С. 285-288. 4. Пількевич В. О. Політика ЮНЕСКО в сфері культури // Європейські історичні студії: науковий журнал. – 2015. – № 1. – С. 191-201. 5. Статут Організації Об’єднаних Націй. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.un.org.ua/images/UN_Charter_Ukrainian.pdf – 67 c.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи викладання: лекція, самостійна робота, семінарське заняття.
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: контрольна робота, есе, усне опитування, іспит. Оцінка навчальної успішності студентів здійснюється під час семестрового оцінювання (контрольні роботи (тести), усне опитування під час семінарських занять, самостійна робота (есе) та підсумкового оцінювання (іспит). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (іспит) – максимум 40 балів). Підсумкове оцінювання: форма оцінювання – іспит. Оцінюються такі результати навчання: як вміти визначати результати роботи ЮНЕСКО в сфері збереження пам’яток країн Сходу; вміти порівнювати стан збереженості пам’яток ЮНЕСКО в країнах Сходу. Форма проведення іспиту – письмова, види завдань – загальні теоретичні завдання, які потребують розгорнутих відповідей;
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни