Історія становлення та розвитку буддизму: історіографічний аспект

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія становлення та розвитку буддизму: історіографічний аспект
Код дисципліни
ВК 2.5
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1. Знати концептуально-теоретичну та фактологічну складову історії формування, основних тенденцій та етапів розвитку буддизму. 2. Вміти працювати з релігійно-філософськими творами буддійської традиції. 3.1. Комунікація: навички усної презентації магістрантом результатів джерелознавчого аналізу буддійських релігійно-філософських творів. 3.2. Комунікація: навички письмової презентації магістрантом результатів опанування ним інтелектуальної спадщини найвидатніших представників буддійської релігійно-філософської традиції, розуміння основних етапів та ключових подій в розвитку буддизму. 4. Автономність та відповідальність: довести спроможність самостійно та аргументовано аналізувати проблемні та дискусійні аспекти історії формування, основних тенденцій та етапів розвитку буддійської релігійно-етичної думки, обґрунтовувати власне розуміння світоглядних здобутків і прорахунків представників буддійських релігійно-філософських шкіл.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати історію традиційного Сходу. 2. Вміти працювати з історичними джерелами східного походження. 3. Володіти методологією історичної джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна забезпечує розуміння відображеної у відповідних історичних джерелах категоріальної сутності, змісту й чинників розвитку буддизму, місця буддизму у цивілізаційному розвитку суспільств традиційного Сходу.
Рекомендована та необхідна література
1. Абаева Л. Л., Андросов В. П., Бакаева Э. П. и др. Буддизм: Словарь / Под общ. ред. Н. Л. Жуковской, А. Н. Игнатовича, В. И. Корнева. – Москва: Республика, 1992. – 288 с. 2. Андросов В. П. Будда Шакьямуни и индийский буддизм. Современное истолкование древних текстов. – Москва: Издательская фирма «Восточная литература» РАН, 2001. – 508 с. 3. Андросов В. П. Индо-тибетский буддизм. Энциклопедический словарь / ИВ РАН. – Москва: Ориенталия, 2011. – 448 с. 4. Васильев Л. С. История религий Востока. – Москва: Высш. шк., 1983. – 368 с. 5. Ермакова Т. В., Островская Е. П. Классический буддизм. – Санкт-Петербург: Азбука-классика; Петербургское Востоковедение, 2004. – 256 с. 6. Индийская философия: Энциклопедия / Отв. ред. М. Т. Степанянц; ИФ РАН. – Москва: Восточная литература; Академический Проект; Гаудеамус, 2009. – 950 с. 7. Конзе Э. Буддизм: сущность и развитие / Пер. с англ. – Санкт-Петербург: Наука, 2003. – 288 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи викладання: лекція, самостійна робота, семінар, тестова залікова робота.
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: письмовий колоквіум з перевірки самостійної роботи студентів, модульна контрольна робота; усне опитування; виконання рефератів з пропущених або недостатньо опанованих семінарських тем, підсумкове оцінювання: залік. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані за виконання письмових колоквіумів з перевірки результативності самостійної роботи студентів, модульних контрольних робіт та за роботу на семінарських заняттях), а також бали, отримані за виконання тестової залікової роботи. На семінарах підлягають оцінці: - рівень знань та умінь, продемонстрований студентом у відповідях і виступах на семінарських заняттях; - активність при обговоренні винесених на заняття питань; - аргументована оригінальність і самостійність мислення, виказана студентом при опрацюванні семінарської проблематики.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра історії стародавнього світу та середніх віків
Історичний факультет