Теорія та методика навчання української мови і літератури та іноземної мови в старшій профільній шко

Навчально-науковий інститут філології

Інформація про освітню програму

Назва освітньої програми
Теорія та методика навчання української мови і літератури та іноземної мови в старшій профільній шко
Код освітньої програми
31590
Кваліфікація, що присуджується
Магістр середньої освіти» за спеціалізацією «Середня освіта (українська мова та література)
Тривалість освітньої програми
2 роки
Кількість кредитів
120
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій та Європейської рамки кваліфікацій
7
Рівень кваліфікації
Другий (магістерський)
Галузь знань
Освіта/Педагогіка
Спеціальність
014 Середня освіта
Особливі умови прийому
наявність диплома бакалавра
Механізми визначення попереднього навчання
Диплом бакалавра за спеціальністю 014 Освіта. Диплом бакалавра за іншими спеціальностями за умови складання додаткового екзамену з лінгвокраїнознавства.
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації
Окремим рішенням екзаменаційної комісії може бути присвоєна професійна кваліфікація: 2320 (вчитель середнього навчально-виховного закладу (українська мова та література, іноземна мова), за умов виконання вимог, визначених описом ОП
Профіль програми
Програмні результати навчання
ПРН 1. Знає та вміє аналізувати основні поняття, категорії, концепції, втілює стратегії та аналізує тенденції розвитку української літератури, історію становлення та розвитку українського літературознавства, вплив фольклору на розвиток української літератури. ПРН 2. Знає етапи та тенденції еволюції української літературної мови, репрезентує розвиток українського мовознавства в світовому контексті. ПРН 3. Знає прагматичні, лінгвостилістичні особливості української наукової мови, жанрово-композиційні особливості та використовує знання у наукових текстах. ПРН 4. Знає і застосовує сучасні види, підходи, методи, принципи, засоби, організаційні форми навчання та виховання у старшій профільній та вищій школі. ПРН 5. Знає вікові особливості юнацького віку, психофізіологічні особливості учнів старшої та вищої школи і враховує їх у процесі навчання. ПРН 6. Знає і застосовує інформаційні технології та засоби навчання мов і літератур у старшій профільній школі. ПРН 7. Знає підходи, методи, форми організації, принципи навчання педагогіко-методичних дисциплін у закладах вищої освіти і використовує їх. ПРН 8. Знає методології наукового дослідження .з методики навчання і втілює їх у науковій роботі. ПРН 9. Знає основи менеджменту та принципів організації процесу навчання у старшій профільній школі. ПРН 10. Знає методологічні засади та сучасні концепції навчання української мови у старшій профільній школі, створює та апробує нові технології навчання української мови. ПРН 11. Знає методологічні засади та сучасні концепції навчання української літератури старшій профільній школі, створює та апробує нові технології навчання української літератури. ПРН 12. Знає теоретичні засади організації міжнародної науково-дослідницької діяльності в галузі освіти і провадить наукові дослідження на їх основі. ПРН 13. Знає основні поняття, категорії, теорії філософії сучасної освіти і грамотно спирається на них у практичній діяльності. ПРН 14. Знає та користується комунікативними стратегії англомовного ділового та академічного дискурсу на рівні, достатньому для здійснення професійної діяльності. ВБ 1: ПРН 15.1-21.1; ВБ 2: ПРН 15.2-21.2; ПРН Ав.1-5; ПРН К.1-2 Повний список програмних результатів навчання подано у пункті 13 «Профіль програми».
Структурно-логічна схема ОП
Форма навчання
Очна форма
Правила екзаменування та шкала оцінювання
Поточний контроль: усні опитування, презентації, реферати, письмові контрольні роботи, модульні контрольні роботи. Семестровий контроль: іспити, заліки, диференційовані заліки. Підсумковий контроль: захист кваліфікаційної роботи, комплексні підсумкові іспити.
Обов’язкові чи вибіркові вікна мобільності
Практика та стажування
Практики за освітньою програмою на базі загальноосвітніх навчальних закладів II-ІІІ ступенів: Педагогічна практика (українська мова та література), Виробнича практика (українська мова та література), Виробнича практика (англійська мова у СПШАТ), Виробнича практика (англійська мова у СПШПТ). Усі практики проходять із відривом від виробництва.
Навчання на робочому місці
Гарант освітньої програми
Олеся Вадимівна Любашенко
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Професійні профілі випускників
Магістр-педагог може працювати в освітній галузі, на посадах учителя старшої школи, викладача закладу вищої освіти, займати адміністративні посади у закладах освіти, працювати у сфері позашкільної освіти, займатися перекладацькою діяльністю, у друкованих та електронних засобах масової комунікації.
Доступ до подальшого навчання
Можливість навчання за програмою третього циклу FQ-EHEA, 8 рівня EQF-LLL та 8 рівня HPK

Дисципліни

У рамках освітньої програми студенти вивчають наведені дисципліни

Сучасні технології навчання англійської мови у СПШАТ
Кваліфікація: ВБ 1.1, 2021/2022
Англійська мова публіцистичного та художнього стилів
Кваліфікація: ВБ 1.2, 2021/2022
Українська мова в сучасних наукових парадигмах та шкільній освіті
Кваліфікація: ВБ 1.3, 2021/2022
Лінгвокультурні основи навчання мов
Кваліфікація: ВБ1.4, 2021/2022
Українська література в контексті європейського літературного процесу
Кваліфікація: ВБ 1.5, 2021/2022
Методологія та організація наукових досліджень з основами інтелектуальної власності
Кваліфікація: ОК 01, 2021/2022
Професійна та корпоративна етика
Кваліфікація: ОК 02, 2021/2022
Фольклоризм української літератури
Кваліфікація: ОК 03, 2021/2022
Ідейні стратегії та тенденції розвитку української літератури XIX-XX ст.
Кваліфікація: ОК 04, 2021/2022
Українське літературознавство XIX-XX ст.
Кваліфікація: ОК 05, 2021/2022
Інтелектуальна еволюція української літературної мови
Кваліфікація: ОК 06, 2021/2022
Українська наукова мова з усним та письмовим тренінгом
Кваліфікація: ОК 07, 2021/2022
Українське мовознавство ХІХ-ХХ ст. у світовому контексті
Кваліфікація: ОК 08, 2021/2022
Педагогіка, психологія та педагогічна майстерність (старша та вища школа)
Кваліфікація: ОК 09, 2021/2022
Інформаційні технології та навчально-методичне забезпечення процесу навчання мов і літератур у СПШ
Кваліфікація: OK 10, 2021/2022
Науковий семінар з викладання педагогіко-методичних дисциплін у закладах вищої освіти
Кваліфікація: ОК11, 2021/2022
Програма і методичні рекомендації до кваліфікаційної роботи магістра
Кваліфікація: ОК 12, 2021/2022
Педагогічна практика (українська мова і література)
Кваліфікація: ОК 13, 2021/2022
Виробнича практика (українська мова і література)
Кваліфікація: ОК 14, 2021/2022
Методологічні засади і сучасні концепції навчання української мови в старшій профільній школі
Кваліфікація: ОК 15, 2021/2022
Методологічні засади та сучасні концепції навчання української літератури у старшій профільній школі
Кваліфікація: ОК 16, 2021/2022
Організація роботи вчителя-філолога в міжнародних проектах (англійською мовою)
Кваліфікація: ОК 17, 2021/2022
Філософія освіти
Кваліфікація: ОК 18, 2021/2022
Комунікативні стратегії англомовного ділового та академічного дискурсу
Кваліфікація: ОК 19, 2021/2022
Методологічні засади та технології створення навчальних курсів із філологічних дисциплін у СПШАТ
Кваліфікація: ВБ 1.6, 2021/2022
Виробнича практика (англійська мова у СПШАТ)
Кваліфікація: ВБ 1.7, 2021/2022
Українська мова профільного спрямування: тренінг професійного спілкування
Кваліфікація: ВБ 2.1, 2021/2022
Проектне моделювання змісту та технологій навчання англійської мови у СПШПТ
Кваліфікація: ВБ 2. 2., 2021/2022
Англійська мова профільного спрямування
Кваліфікація: ВБ 2.3, 2021/2022
Сучасний літературний процес в Україні (європейський контекст)
Кваліфікація: ВБ 2.4, 2021/2022
Психолінгвістичні основи навчання мов
Кваліфікація: ВБ 2.5, 2021/2022
Виробнича практика (англійська мова у СПШПТ)
Кваліфікація: ВБ 2.6, 2021/2022
Тренінг з укладання тестових завдань
Кваліфікація: ВБ 2.7, 2021/2022
КПІ з педагогіки, психології та методики навчання української мови та літератури в СПШ
Кваліфікація: ОК 20, 2021/2022
Комплексний підсумковий іспит з іноземної (англійської) мови
Кваліфікація: ОК 21, 2021/2022