Методологічні засади та сучасні концепції навчання української літератури у старшій профільній школі
Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури та іноземної мови в старшій профільній шко
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Методологічні засади та сучасні концепції навчання української літератури у старшій профільній школі
Код дисципліни
ОК 16
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 8. Знати методологію наукового дослідження з методики навчання і втілювати їх у науковій роботі.
ПРН 11. Знати методологічні засади та сучасні концепції навчання української літератури в старшій профільній школі, створювати та апробувати нові технології навчання української літератури.
ПРН 12. Знати теоретичні засади організації міжнародної науково-дослідницької діяльності в галузі освіти і провадити наукові дослідження на їх основі.
ПРН Ав. 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та умов освітнього процесу, приймати рішення в ситуаціях навчального процесу.
ПРН Ав. 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення курсу студенти повинні знати: методи і методичні прийоми викладання української літератури, типи уроків української літератури; методику проведення письмових робіт з української літератури; систему; цілі та завдання виховання особистості учнів під час навчання української літератури; сучасні тестові технології для діагностики навчальних досягнень учнів з української літератури; а також уміти: працювати з науково-методичними джерелами, систематизувати й застосовувати в професійній діяльності сучасну наукову інформацію; розробляти плани-конспекти і проводити уроки та позакласні заходи з української літератури; впроваджувати новітні технології викладання на уроках української літератури в сучасній загальноосвітній школі.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни: Формування у студентів методичної компетентності – знань, та вмінь планування, організації та контролювання процесу навчання української літератури в у старшій профільній школі. Залучати студентів до самостійної пошукової діяльності нових методів викладання української літератури.
Анотація. Дисципліна покликана забезпечити формування науково-методичної компетентності – знань, та вмінь планування, організації та контролювання процесу навчання української літератури у старшій профільній школі. Дисципліна сприяє пізнанню літератури як унікального явища мистецтва, «живого організму»; розширює та поглиблює сприйняття літературного твору, розвиває навички його аналізу та інтерпретації. Крім того, дисципліна представляє сучасну методику викладання літератури як прикладну науку, яка має два основні джерела – педагогіку та літературознавство; її прикладний характер зумовлений третім джерелом – викладацькою практикою, результати якої стають складником методичної науки. В опануванні методики викладання української літератури важливу роль відіграє вивчення теоретичного матеріалу, проте особливе значення має науково-практична та самостійна робота магістрантів.
Рекомендована та необхідна література
1. Бондаренко Ю.І.Методика шкільного вивчення української літератури на засадах ідеаційно-концептуального підходу: теорія і практикум: навч. посіб. для студентів філологічних факультетів /Юрій Бондаренко. – Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2012. – 199 с.
2. Жила С.О., Лілік О.О. Вивчення історичних творів у школі: Посібник для вчителя. – Чернігів: ЧНПУ імені Т.Г. Шевченка, 2014. – 208 с.
3. Клочек Григорій. Зі студій про літературну освіту. Збірник статей та матеріалів /Г. Клочек. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2013. – 192 с.
4. Микитюк Володимир. Методика тестування знань та умінь з української літератури: навч.посібник/Володимир Микитюк. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 20 5. – 224 с.
5. Надурак С., Слоньовська О. Вивчення української літератури. 11 клас. Інтегровані уроки. – Харків: Ранок, 2004. – 224 с.
6. Токмань Г. Л. Методика навчання української літератури в середній школі: підручник / Г. Л. Токмань. - К.: ВЦ «Академія», 2012. – 312 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено такі форми навчання: лекції, робота на практичних заняттях, самостійна робота, а також такі методи навчання: проєктне навчання, наукова дискусія, моделювання професійних ситуацій, мультимедійні технології навчання
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум - 60 балів, мінімум - 36 балів) у формі: відповіді на практичному занятті, участі у науковій дискусії, підготовці і презентації навчально-наукового проєкту, творчого завдання; та підсумкового оцінювання у формі іспиту (максимум - 40 балів, мінімум - 24 бали). Іспит проводиться у формі письмової роботи (екзаменаційний білет складається з 2 теоретичних питань; 2 практичних завдань, кожне з яких оцінюється максимально 10 балами) за результатами навчання: РН 1.1, РН 1.2, РН 1.3; РН 1.4; РН 2.2; РН 2.3; РН 4.1 (40/24).
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни