Педагогіка, психологія та педагогічна майстерність (старша та вища школа)
Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури та іноземної мови в старшій профільній шко
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Педагогіка, психологія та педагогічна майстерність (старша та вища школа)
Код дисципліни
ОК 09
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 4. Знати і застосовувати сучасні види, підходи, методи, принципи, засоби, організаційні форми навчання та виховання у старшій профільній та вищій школі; методи, прийоми, засоби моніторингу результатів навчання.
ПРН 5. Знати вікові особливості юнацького віку, психофізіологічні особливості учнів старшої та вищої школи і враховувати їх у процесі навчання.
ПРН Ав. 1.Здатність адаптуватись до нових ситуацій та умов освітнього процесу, приймати рішення в ситуаціях навчального процесу.
ПРН Ав. 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань для самовдосконалення та ефективної організації навчального процесу.
ПРН Ав. 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
ПРН К. 2.
Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування курсів «Історія педагогіки», «Психологія»;
2) знання теоретичних основ становлення та розвитку педагогіки та психології як наук;
3) знання, уміння та навички використання досвіду педагогічної діяльності відомих педагогів-класиків та сучасних учителів в системі старшої та вищої школи.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування в магістрантів компетентності з теорії та практики навчання, виховання у старшій профільній та вищій школі; забезпечення знань про вікові особливості учнів старшої школи та магістрантів ЗВО; розвиток вмінь та навичок, необхідних для здійснення професійної діяльності учителя старшої школи та викладача закладу вищої освіти, формування компетентностей науково-педагогічної діяльності, тренування операцій педагогічного мислення.
Анотація. Дисципліна покликана надати магістрантам необхідну систему знань про особливості освітнього процесу в старшій профільній та вищій школі, психологічні особливості учнів старшої школи та студентів. Дисципліна орієнтована на формування компетентності з педагогіки та психології; умінь визначати психологічні особливості учня та учителя, викладача / студента; використання засобів впливу на учнівську та студентську аудиторію. В ході опанування дисципліни відбувається розвиток педагогічного мислення, навчання аналізу педагогічних реалій, свідоме набуття професійно-педагогічної майстерності. Зміст втілено утрьох частинах: «Педагогіка старшої та вищої школи»; «Педагогічна майстерність»; «Психологія учнів старшої школи та студентів ЗВО».
Рекомендована та необхідна література
1. Гладуш В. А. Педагогіка вищої школи: теорія, практика, історія. Навч. посіб. / В. А. Гладуш, Г. І. Лисенко – Д., 2014. – 416 с.
2. Педагогіка: підруч. / А. А. Марушкевич, Є. С. Спіин. – К.: ВЦП «Київський університет», 2019. – 383 с.
3. Педагогіка: підручник / І.В. Зайченко – 3-те видання, перероблене та доповнене –К .: Видавництво Ліра-К, 2016. – 608.
4. Педагогічна майстерність: Підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін.; За ред. І. А. Зязюна. — К.: Вища шк., 1997. — 349 с.
5. Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів з базових дисциплін у системі загальної середньої освіти // Інф. зб. та коментарі Міністерства освіти і науки України. 2013. - №22-23-24. – С. 3-82.
6. Програма «Нова українська школа» у поступі до цінностей. – К., 2018. – 40 с.
7. Психологія вищої школи: підручник / Власова О.І., Семиченко В.А., Пащенко С.Ю., Невідома Я.Г. - К.: ВПЦ «Київський університет», 2015. 405 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Kурс викладається українською мовою та поєднує так форми навчання: лекції, практичні заняття та самостійна робота. Основними видами роботи, до яких залучені студенти та які оцінюються упродовж семестру, є: відповіді на практичних заняттях (виступи, доповіді), виконання практичних завдань (розв'язання педагогічних задач), дидактична гра, виконання проєктів з презентацією, МКР 1, МКР 2. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 60 балів та мінімально – 36 балів. Дисципліна завершується іспитом.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента за семестр формується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (мах - 60 б, min. - 36 б.) та балів підсумкового оцінювання у формі іспиту (максимум - 40 балів, мінімум – 24 бали). Семестровий контроль спрямований на оцінювання видів роботи: відповіді на практичних заняттях (виступи, доповіді) (мах.12 б. - min.7 б.), виконання практичних завдань (розв'язання педагогічних задач) (мах.8 б. - min.5 б.), дидактична гра (мах.5 б. - min.3 б.), виконання проєктів з презентацією (мах.10 б. - min.6 б.), МКР 1 (мах.10 б. - min.6 б.), МКР 2 (мах.15 б. - min.9 б.). Іспит проводиться у формі письмової роботи, екзаменаційний білет складається із чотирьох завдань: 2 теоретичні питання з педагогіки / педагогічної майстерності; 2 теоретичні питання з психології, кожне з яких оцінюється максимально 10 балами. На іспиті оцінюються такі результати навчання: РН 1.1-1.7; РН 2.1-2.3, РН 4.1.
Мова викладання
Українська мова
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни