Професійна та корпоративна етика
Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури та іноземної мови в старшій профільній шко
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
ОК 02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 4. Знати і застосовувати сучасні види, підходи, методи, принципи, засоби, організаційні форми навчання та виховання у старшій профільній та вищій школі; методи, прийоми, засоби моніторингу результатів навчання.
ПРН 5. Знати вікові особливості юнацького віку, психофізіологічні особливості учнів старшої та вищої школи і враховувати їх у процесі навчання.
ПРН 8. Знати методологію наукового дослідження з методики навчання і втілювати їх у науковій роботі.
ПРН 9. Знати основи менеджменту та принципів організації процесу навчання в старшій профільній школі.
ПРН Ав. 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань для самовдосконалення та ефективної організації навчального процесу.
Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні етапи та характеристики історико-культурного процесу, місце етики серед філософських наук; уміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо феноменів та явищ культури, культурних процесів та подій; виокремлювати актуальні соціокультурні проблеми та обґрунтовувати принципи й шляхи їхнього вирішення; володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення та прогнозування щодо політичних, економічних, культурно-мистецьких подій та явищ; використання іншомовних фахових інформативних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна спрямована на формування освіченого фахівця, етично компетентного і морально орієнтованого на сумлінне, свідоме й етично виважене виконання професійної діяльності. Визначається предметне поле прикладної, професійної і корпоративної етик, їх місце в структурі етичного знання, особливості етичної регуляції професійної діяльності, етичні виміри професіоналізму. Прояснюється місія і структура етичної інфраструктури як інструменту управління цінностями у професійній і корпоративній діяльності, моделі та функції етичних підрозділів та етичних документів, зокрема етичного кодексу (в тому числі вчителя), етичний моніторинг та етичний аудит як контроль етичної діяльності. З’ясовуються основи корпоративної культури та моральні стандарти діяльності організації/навчального закладу. Визначаються основи корпоративної соціальної відповідальності. Розглядаються особливості соціально-нормативних конкретизацій моралі в низці соціальних практик за професійним спрямуванням.
Рекомендована та необхідна література
1. Бойченко Н. М. Сучасний університет: ціннісно-етичний вимір: монографія. Київ: Промінь,
2015. 296 с.
2. Васянович Г. П. Педагогічна етика. Київ: Академвидав, 2011. 248 с.
3. Етика. Естетика: навч. посіб. / за наук. ред. Панченко В. І. Київ: «Центр учбової літератури»,
2014. 432 с.
4. Нападиста В. Г. Етика освіти: до постановки проблеми. Соціальна етика: теоретичні та
прикладні проблеми. Київ, 2010. С. 88-99.
5. Основи корпоративної культури/ Ломачинська І. М., Рихліцька О. Д., Барна Н. В.; за
ред. І. М. Ломачинської. Київ: Університет «Україна», 2011. 281 с.
6. Прикладна етика:навч. посіб. / За наук. ред. Панченко В.І. Київ: «Центр учбової літератури»,
2012. 392 с.
7. Професійна та корпоративна етика: навч. посіб. / за ред. В.І. Панченко. Київ: ВПЦ
«Київський університет», 2019. 368 с.
8. Этика: Энциклопедический словарь / под ред. Р. Г. Апресяна и А. А. Гусейнова. Москва:
Гардарики, 2001. 669 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Форми навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи навчання: пояснення нового матеріалу, самостійна робота з науковою літературою, збір
матеріалу для есе й дискусії, інтеракція з викладачем та одногрупниками, аналіз конфліктної
ситуації та пошук шляхів її розв’язання, моделювання професійних ситуацій з урахуванням
вимог корпоративної етики.
Методи та критерії оцінювання
Усна відповідь, доповнення, участь у дискусіях та обговореннях на лекціях, есе, підсумкова
контрольна робота.
Критерії оцінювання кожного виду завдань див. у робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни