Виробнича практика (англійська мова у СПШАТ)
Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури та іноземної мови в старшій профільній шко
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Виробнича практика (англійська мова у СПШАТ)
Код дисципліни
ВБ 1.7
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 21.1. Уміти організовувати процес навчання англійської мови у СПШАТ.
ПРН Ав. 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та умов освітнього процесу, приймати рішення в ситуаціях навчального процесу.
ПРН Ав. 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань для самовдосконалення та ефективної організації навчального процесу.
ПРН Ав. 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного проходження практики студенти повинні:
- знати теоретико-методичні основи навчання іноземної мови; психологічні основи навчання іноземної мови в старшій профільній школі; теоретичні засади моделювання технологій навчання, основи наукової діяльності з методики навчання;
- уміти ефективно вибудовувати процес навчання іноземної мови, в різнотипних профільних закладах освіти, відповідно до завдань і умов навчання; використовувати сучасні методи, технології навчання іноземної мови, технології діагностики знань, навичок та вмінь учнів з іноземної мови; розробляти та апробувати технології навчання іноземної мови.
Студенти також мають успішно опанувати такі дисципліни: Комунікативні стратегії академічного та ділового дискурсу (володіти іноземною мовою на рівні С1), Сучасні технології навчання англійської мови у СПШАТ.
Зміст навчальної дисципліни
Мета – формування у студентів умінь працювати на посаді вчителя іноземної мови старшої профільної школи, організовувати навально-виховний процес учнів, планувати роботу з навчання англійської мови, виконувати функціональні обов’язки вчителя, розробляти, упроваджувати та апробувати інноваційні ідеї навчання іноземної мови.
Проходження цієї практики є передумовою присвоєння професійної кваліфікації 2320 (вчитель середнього навчально-виховного закладу (українська мова та література, іноземна мова). Виробнича практика охоплює такі види роботи: відвідування та аналіз уроків учителів школи та одногрупників, проведення уроків англійської мови, залікові уроки, підготовка планів-конспектів уроків; запровадження авторських інновацій у навчанні англійської мови; складання календарно-тематичного плану уроків, спілкування з суб’єктами освітнього процесу. Форма проходження практики – денна / online. Базами практик є заклади старшої профільної школи – ліцеї, гімназії, колегіуми, спеціалізовані школи, професійно-технічні заклади освіти, міжшкільні навчально-виробничі комбінати. Бази практик визначаються щорічно відповідно до угод з закладами ЗСО.
Рекомендована та необхідна література
1. Іванченко А.В., Дубасенюк О.А. та ін. Педагогічна практика: Навчально-методичний посібник. – Житомир: Житомир. держ. ун-т, 2005. – 126 с.
2. Педагогічна практика: навчально-методичний посібник для здобувачів ступеня вищої освіти бакалавра, магістра спеціальності «Філологія» освітньопрофесійних програм «Мова і література (англійська)», «Мова і література (німецька)», «Мова і література (французька)», «Мова і література (іспанська)» / укладачі: К.М. Ружин, 3.О.А. Каніболоцька, Н.О. Надточий. Запоріжжя: ЗНУ, 2019. 106 с.
4. Мирончук Н.М. Методичні основи організації педагогічної практики студентів закладу вищої освіти: метод. посібн. / Н.М. Мирончук. – Житомир, 2017. – 52 с.
Методологія, методика і методи організації науково-педагогічних досліджень //
Методологія наукової діяльності : навч. посіб., вид. 3-тє, переробл. / Д.В. Чернілевський, М.І. Томчук, О.А. Дубасенюк, О.Є. Антонова, В.ІІ. Захарченко / за ред. Д.В. Чернілевського, Вінниця: Нілан - ЛТД, 2012. – С. 216-241.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Оцінюванню підлягають такі форми роботи:
1. відвідування та аналіз уроків учителів школи (не менше 5 уроків); 2. відвідування та аналіз уроків одногрупників (не менше 5 уроків); 3. проведення уроків англійської мови (не менше 20 уроків); 4. залікові уроки (2 уроки); 5. авторські інновації в навчанні англійської мови; 6. складання календарно-тематичного плану уроків на період практики (для одного класу); 7. спілкування з суб'єктами освітнього процесу; 8. звіт про проходження виробничої практики.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка за залік складається із балів, отриманих упродовж періоду практики. Максимально студент може набрати 100 балів та мінімально – 60 балів, а саме: відвідування та аналіз уроків учителів школи - макс. 10 б., мін. 6 б.; 2) відвідування та аналіз уроків одногрупників - макс. 10 б., мін. 6 б.; 3) проведення уроків англійської мови - макс. 30 б., мін. 18 б.; 4) залікові уроки - макс. 10 б., мін. 6 б.; 5) авторські інновації в навчанні англійської мови - макс. 20 б., мін. 12 б.; 6) складання календарно-тематичного плану уроків - макс. 5 б., мін. 3 б.; 7) спілкування з суб'єктами освітнього процесу - макс. 10 б., мін. 6 б.; 8) звіт про проходження виробничої практики - макс. 5 б., мін. 3 б.. Залік виставляється за результатами навчання: РН 1.1-1.4; РН 2.1-2.7; РН 3.1-3.3, РН 4.1-4.4.
Мова викладання
Українська мова / Англійська мова
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни