Соціальна реабілітація

Факультет психології

Інформація про освітню програму

Назва освітньої програми
Соціальна реабілітація
Код освітньої програми
231
Кваліфікація, що присуджується
Магістр соціальної роботи
Тривалість освітньої програми
2 роки
Кількість кредитів
120
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій та Європейської рамки кваліфікацій
7
Рівень кваліфікації
Другий (магістерський)
Галузь знань
Соціальна робота
Спеціальність
Соціальна робота
Особливі умови прийому
Наявність ступеня бакалавра
Механізми визначення попереднього навчання
іспит зі спеціальності «Соціальна робота»
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації
Комплексний іспит здійснюється у формах особистої презентації студентом здобутих компетентностей, які дозволяють визначити рівень досягнення програмних теоретичних та практичних результатів навчання. До захисту кваліфікаційної роботи допускаються здобувачі, які успішно та повною мірою виконали навчальний план.
Профіль програми
Програмні результати навчання
ПР 1. Розв’язувати складні задачі і проблеми, що потребують оновлення й інтеграції знань в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. ПР 2. Критично оцінювати результати наукових досліджень і різні джерела знань про практики соціальної роботи, формулювати висновки та рекомендації щодо їх впровадження. ПР 3. Застосовувати іноземні джерела при виконанні завдань науково-дослідної та прикладної діяльності, висловлюватися іноземною мовою, як усно, так і письмово. ПР 4. Показувати глибинне знання та системне розуміння теоретичних концепцій, як із галузі соціальної роботи, так і з інших галузей соціогуманітарних наук. ПР 5. Збирати та здійснювати кількісний і якісний аналіз емпіричних даних. ПР 6. Самостійно й автономно знаходити інформацію необхідну для професійного зростання, опановувати її, засвоювати та продукувати нові знання, розвивати професійні навички та якості. ПР 7. Застосовувати загальне та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних задач та здійснення наукового дослідження. ПР 8. Автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях. ПР 9. Виконувати рефлексивні практики в контексті цінностей соціальної роботи, відповідальності, у тому числі для запобігання професійного вигорання. ПР 10. Аналізувати соціальний та індивідуальний контекст проблем особи, сім’ї, соціальної групи, громади, формулювати мету і завдання соціальної роботи, планувати втручання в складних і непередбачуваних обставинах відповідно до цінностей соціальної роботи. ПР 11. Організовувати спільну діяльність фахівців різних галузей і непрофесіоналів, здійснювати їх підготовку до виконання завдань соціальної роботи, ініціювати командоутворення та координувати командну роботу. ПР 12. Оцінювати соціальні наслідки політики у сфері прав людини, соціальної інклюзії та сталого розвитку суспільства, розробляти рекомендації стосовно удосконалення нормативно-правового забезпечення соціальної роботи. ПР 13. Демонструвати ініціативу, самостійність, оригінальність, генерувати нові ідеї для розв’язання завдань професійної діяльності. ПР 14. Визначати методологію прикладного наукового дослідження та застосовувати методи кількісного та якісного аналізу результатів, у тому числі методи математичної статистики. ПР 15. Розробляти критерії та показники ефективності професійної діяльності, застосовувати їх в оцінюванні виконаної роботи, пропонувати рекомендації щодо забезпечення якості соціальних послуг та управлінських рішень. ПР 16. Розробляти соціальні проекти на високопрофесійному рівні. ПР 17. Самостійно будувати та підтримувати цілеспрямовані, професійні взаємини з широким колом людей, представниками різних спільнот і організацій, аргументувати, переконувати, вести конструктивні переговори, результативні бесіди, дискусії, толерантно ставитися до альтернативних думок. ПР 18. Демонструвати позитивне ставлення до власної професії та відповідати своєю поведінкою етичним принципам і стандартам соціальної роботи. ПР 19. Критично оцінювати результати наукових досліджень та здійснювати пошук потрібної наукової інформації у соціальній сфері. ПР 20. Узагальнювати результати власних наукових досліджень та оприлюднювати їх у формі наукових звітів (тез, статей, доповідей тощо).
Структурно-логічна схема ОП
Форма навчання
Очна форма
Правила екзаменування та шкала оцінювання
Поточний контроль у формі усних відповідей, письмового виконання завдань, виступів з презентацією, тестів, звітування щодо виконання практичних робіт; письмові іспити, заліки, диференційовані заліки, захисти звітів з практик, захист кваліфікаційної роботи.
Обов’язкові чи вибіркові вікна мобільності
• В межах програми ЄС Еразмус+ на основі двосторонніх договорів між КНУ імені Тараса Шевченка та закладами вищої освіти країн-партнерів студенти мають змогу отримати право на період кредитної мобільності (навчальний семестр або рік) за результатами відкритого конкурсу брати участь для отримання міжнародних стипендій: Установою освіти «Гроденський державний університет імені Янки Купали» (Республіка Білорусь) від 30.11.2020 р., № 23/20; • Клайпедський університет, Литва – безстрокова Угода від 17.12.2014 р., № 4-263; Університет Яна Кохановського в Кєльце, Польща – безстрокова Угода від 2001 р., та Філія у Пьотркові Трибунальськім - безстрокова Угода від 06.06.2006 р., Люблінський католицький університет Івана Павла ІІ, Польща – Угода про співпрацю з Інститутом наук про родину та соціальну роботу від 08.08.2019 р.; Вища школа лінгвістична, м. Ченстохов, Польща – Угода на термін 2017-2022 р., із продовження терміну дії, від 22.11.2017 р., подвійний диплом.
Практика та стажування
Навчальна (клінічна) практика (ОК 8.) Виробнича (науково-дослідницька) практика (ОК 9.)
Навчання на робочому місці
Гарант освітньої програми
Наталія Юріївна Максимова
Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології
Професійні профілі випускників
Робота за фахом у сферах державного управління, національної безпеки, правоохоронній сфері, закладах, установах, організаціях соціального захисту та надання соціальних послуг, освіти, охорони здоров’я, культури тощо. Робочі місця на посадах професіоналів, менеджерів (управителів) у соціальній сфері, керівників підприємств, установ та організацій у: ● соціально-орієнтованих установах, підприємствах, організаціях, закладах державної і комунальної форм власності; закладах освіти та соціально-психологічних установах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки, Міністерству соціальної політики, Міністерству охорони здоров’я (на посадах: соціальний працівник; соціальний педагог; фахівець із соціальної роботи; інспектор з охорони дитинства; спеціаліст центру соціальних служб для сім’ї, дітей і молоді; спеціаліст закладів соціального обслуговування та ін.).
Доступ до подальшого навчання
Можливе подальше продовження освіти та вступ на навчання за освітньо-науковою програмою третього рівня освіти (зі здобуттям ступеня доктора філософії), а також підвищення кваліфікації і отримання додаткової післядипломної освіти.

Дисципліни

У рамках освітньої програми студенти вивчають наведені дисципліни

Професійна та корпоративна етика
Кваліфікація: ОК.02, 2021/2022
Реабілітаційні моделі допомоги у Західній Європі та США
Кваліфікація: ОК 7., 2021/2022
Соціальні технології розвитку громади
Кваліфікація: ОК 17., 2021/2022
Методологія та організація наукових досліджень з основами інтелектуальної власності
Кваліфікація: ОК 1, 2021/2022
Виробнича (науково-дослідницька) практика
Кваліфікація: ОК 9, 2021/2022
Екстрена консультативна допомога постраждалим
Кваліфікація: ВБ 2.6., 2021/2022
Медіація в діяльності соціальних організацій
Кваліфікація: ВБ 1.1., 2021/2022
Міжнародний досвід мультидисциплінарних команд в реабілітаційному процесі
Кваліфікація: ВБ 2.2., 2021/2022
Навчальна (клінічна) практика
Кваліфікація: ОК 8, 2021/2022
Проектування розвитку спільнот в умовах кризи
Кваліфікація: ВБ 1.5., 2021/2022
Психологічні засади соціального інформування
Кваліфікація: ОК.12, 2021/2022
Комплексна дисципліна «Психологія травми і травмуючих подій»
Кваліфікація: ОК 4, 2021/2022
Ресоціалізація, соціальна реабілітація та соціальна корекція
Кваліфікація: ОК 3, 2021/2022
Соціальна реабілітація постраждалої сім’ї
Кваліфікація: ВБ 2.5., 2021/2022
Соціальна робота та права людини у діяльності міжнародних організацій
Кваліфікація: ОК 14., 2021/2022
Соціальне забезпечення та соціальне страхування
Кваліфікація: ОК 13, 2021/2022
Соціальне партнерство в програмах реабілітації
Кваліфікація: ОК 16, 2021/2022
Технології соціальної адаптації та інтеграції
Кваліфікація: ВБ 2.3., 2021/2022
Технології соціалізації та ресоціалізації переселенців та демобілізованих
Кваліфікація: ВБ 1.3., 2021/2022
Тренінг психологічної готовності до роботи з постраждалими
Кваліфікація: ВБ 2.4., 2021/2022
Тренінг управлінської компетентності
Кваліфікація: ВБ 1.4., 2021/2022
Управління якістю в соціальній роботі
Кваліфікація: ОК6, 2021/2022
Фандрайзинг в управлінні соціальними інституціями
Кваліфікація: ВБ 1.6., 2021/2022
Методологія сучасних технологій соціально-психологічної реабілітації
Кваліфікація: ОК 5., 2021/2022
Психологія та педагогіка вищої школи
Кваліфікація: ОК 15., 2021/2022
Психологія соціальних організацій
Кваліфікація: ОК 18., 2021/2022
Державна політика в галузі соціального захисту постраждалих у надзвичайних ситуаціях
Кваліфікація: ВБ 1.2., 2021/2022
Технології оцінки соціальної ситуації спільноти
Кваліфікація: ВБ 2.1., 2021/2022
Динаміка соціальних характеристик постраждалих спільнот
Кваліфікація: ОК 11., 2021/2022