Ресоціалізація, соціальна реабілітація та соціальна корекція
Освітня програма: Соціальна реабілітація
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Ресоціалізація, соціальна реабілітація та соціальна корекція
Код дисципліни
ОК 3
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР 1; ПР 2; ПР 3; ПР 4; ПР 10; ПР 21; Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: теоретичні основи суспільних наук, основні поняття соціальної психології, соціальної роботи, соціології та психології девіантної поведінки.
Вміти: аналізувати зміст ключових понять соціальної роботи, узагальнювати та співвідносити різні концептуальні підходи до вивчення соціальних явищ, аналізувати існуючу законодавчу базу соціальної роботи та соціального забезпечення, застосовувати теоретичні моделі на практиці.
Володіти: базовими навичками публічної комунікації, планування діяльності, оцінювання діяльності, елементарними навичками дослідження, методичного аналізу та моделювання.
Зміст навчальної дисципліни
Курс «Ресоціалізація, соціальна реабілітація та соціальна корекція» має на меті надати знання про порушення соціалізації та моделі соціального відновлення, зокрема: соціально-психологічні значення процесу соціалізації; роль і функції соціальних інститутів; детермінанти негативної та позитивної соціалізації; принципи та цінності соціальної корекції, реабілітації та ресоціалізації; методика та основні технології соціальної корекції, реабілітації та ресоціалізації; психологічна характеристика цільових груп.
Курс складається з трьох модулів: (1) вступ: соціалізація, соціальний вплив та соціальний розвиток особистості; (2) соціально-психологічна характеристика цільових груп; (3) методологія та основні принципи соціальної корекції, реабілітації та ресоціалізації.
Рекомендована та необхідна література
1. ACC (2017). Social Rehabilitation Needs Assessment Operational Guidelines. URL: https://www.acc.co.nz/assets/contracts/acc76a30c2/srna-og.pdf
2. Curtis, R. Values and Valuing in Rehabilitation. URL: http://www.csun.edu/~hfdss003/atacp/supplements/fph6.html
3. Declaration of principles of the Theatre of the Oppressed. URL: http://tdd.org.ua/en/declaration-principles-theatre-oppressed
4. Stoliaryk, O., Semigina, T. (2020). Helping families caring for children with autism: what could social workers do?. Pedagogical concept and its features, social work and linguology. Dallas: Primedia eLaunch LLS.
5. Stroerkel, E. What is a Strength-Based Approach? (Incl. Activities and Examples). URL: https://positivepsychology.com/strengths-based-interventions
6. Whatley, E. et al. (2015). Enabling occupational participation and social inclusion for people recovering from mental ill-health through community gardening. Australian Occupational Therapy Journal, 62, 428–437.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота, дискусія, стимуляційна гра, індивідуальний проект
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання студентів здійснюється під час усіх видів аудиторної діяльності та результатів самостійної роботи. Під час занять оцінюються: усна відповідь, доповнення, презентації, практичні завдання (всього 40 балів). Індивідуальний проект оцінюється 20 балами. За роботу протягом семестру можна отримати максимум 60 балів.
Підсумкове оцінювання проводиться як іспит (тест плюс додаткові завдання). За підсумковий іспит можна отримати максимум 40 балів.
Знання та вміння оцінюються за 100-бальною шкалою.
0-59 балів – F (незадовільно)
60-74 бали – C (задовільно)
75-89 балів – B (добре)
90-100 балів – A (відмінно)
Мова викладання
Англійська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни