Професійна та корпоративна етика

Освітня програма: Соціальна реабілітація

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
ОК.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР 8. Автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях. ПР 9. Виконувати рефлексивні практики в контексті цінностей соціальної роботи, відповідальності, у тому числі для запобігання професійного вигорання. ПР 10. Аналізувати соціальний та індивідуальний контекст проблем особи, сім’ї, соціальної групи, громади, формулювати мету і завдання соціальної роботи, планувати втручання в складних і непередбачуваних обставинах відповідно до цінностей соціальної роботи. ПР 15. Розробляти критерії та показники ефективності професійної діяльності, застосовувати їх в оцінюванні виконаної роботи, пропонувати рекомендації щодо забезпечення якості соціальних послуг та управлінських рішень. ПР 18. Демонструвати позитивне ставлення до власної професії та відповідати своєю поведінкою етичним принципам і стандартам соціальної роботи.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) Знати: вивчення навчальної дисципліни «Професійна та корпоративна етика» вимагає наявності знань у студентів з філософії, теорії соціальної роботи; знання основ професійної етики щодо встановлення гуманних, морально здорових відносин в галузі соціальної роботи; цінностей та принципів, що лежать в основі професійної етики соціального педагога та особливості взаємозв’язку і розвитку професійної культури і етики; 2) Вміти: використовувати основні поняття етики соціальної роботи, принципи професійної етики в процесі своєї професійної діяльності, відповідально ставитись до професійних обов’язків. 3) Володіти: навичками взаємодії з різними клієнтськими групами соціального педагога; регуляторів діяльності та поведінки в групі молодих фахівців.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – опанування студентами необхідних знань щодо сутності, структури професійної та корпоративної етики, та формування у студентів необхідних умінь і навичок для прийняття рішення при розробці, втіленні та набутті етичних принципів та норм у професійній діяльності. Зміст дисципліни розкривається в теоретичних засадах основ професійної та корпоративної етики, етичних норм, цінностей, етичних принципів в роботі соціального педагога, кодекса професійної етики соціального педагога та Міжнародних етичних стандартів соціальної роботи. Приймати рішення у виважених соціально значимих проблемах досягнення соціального благополуччя різних груп населення через призму професійної етики.
Рекомендована та необхідна література
1. Блощинська В.А. Етика. Практикум: навч. посіб. / В. А. Блощинська. - К.: Центр навчальної літератури, 2005. - 248 с. 2. Бралатан В. П. Професійна етика: навч. посібник / В. П. Бралатан, І. В. Гуцаленко, Н. Г. Здирко. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 251 с. 3. Етика. Естетика. Навч. посіб./ за наук. ред.. Панченко В.І. – К. «Центр учбової літератури», 2014. – 432 с. 4. Етика соціально-педагогічної діяльності : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / Р. В. Зозуляк-Случик, Б. І. Ковбас. 2-е вид., переробл. та доповн. – Івано-Франківськ : НАІР, 2016. – 212 с. 5. Теоретичні проблеми сучасної етики: навч. посіб. для студ. ВНЗ / [Т.Г.Аболіна, І.В. Васильєва, А.М. Єрмоленко та ін.]. – 2-ге переробл. та доповн. К.: ВД «Авіцена», 2013.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота, практичні завдання, дискусія, презентація, підсумкова контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення): 28/17 балів 2. Аналітична доповідь: 28/17 балів 3. Творча самостійна робота: 24/14 балів 4. Підсумкова контрольна робота: 20/12 балів. Підсумкове оцінювання: залік. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру (максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100) і не передбачає додаткових заходів оцінювання для успішних студентів. Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60 балів, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум - 40 балів, складають залік. Залік проводиться у вигляді усного опитування за тематикою курсу та виконання творчого індивідуального завдання, які оцінюються у 20 балів. Схема оцінювання: - Зараховано (60-100 балів) - Не зараховано (0-59 баліів)  
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології