Екстрена консультативна допомога постраждалим

Освітня програма: Соціальна реабілітація

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Екстрена консультативна допомога постраждалим
Код дисципліни
ВБ 2.6.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР 1; ПР 3; ПР 8; ПР 9; ПР 10; ПР 12; ПР 13; ПР 18; ПР 23. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: теоретичні основи соціально-реабілітаційного супроводу. Вміти: працювати в групі, раціонально використовувати час, чітко розподіляти доручення з метою отримання максимального результату; орієнтуватися в пошукових системах глобальних комп'ютерних мереж, вибираючи терміни для формулювання запиту і стратегію пошуку; вибирати інформаційні ресурси згідно виробленим або вказаним критеріям; критично аналізувати одержувану інформацію, виділяти в ній найбільш істотне; співвідносити і систематизувати отримані знання та практичний досвід з досліджуваної дисципліни. Володіти: навичками роботи з науковою та методологічною літературою.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – підготовка майбутніх соціальних працівників до організації і проведення соціального та психологічного супроводу осіб, які потребують екстреної консультативної допомоги, засвоєння основних принципів надання допомоги постраждалим в надзвичайних кризових ситуаціях. У процесі вивчення навчальної дисципліни. Розкриваються основні теоретичні та практичні аспекти надання екстреної консультативної допомоги. Приділяється увага аналізу методологічних принципів екстреної психологічної допомоги, взаємозв'язку з іншими педагогічними дисциплінами, специфіці консультативної допомоги при різних реакціях людини на стресову подію. Розглядаються сучасні напрямки та підходи до екстреної консультативної допомоги. У першому змістовному модулі розглядаються предмет, завдання, принципи екстреної консультативної допомоги постраждалим. Другий модуль присвячений розумінню та розпізнаванню гострої стресової реакції людини, третій модуль – технологіям екстреної консультативної допомоги.
Рекомендована та необхідна література
Вестбрук Д., Рауф Х. Подолати панічний розлад. – Львів: УКУ Свічадо, 2014. – 78 с. Кризова психологія.: Навчальний посібник / За заг. ред. проф. О.В. Тімченка. – Х.: НУЦЗУ, КП «Міська друкарня», 2010. – 383 с. Мюллер М. Я. Якщо Ви пережили психотравмуючу подію. – Львів: УКУ Свічадо, 2014. – 120 с. Перша психологічна допомога: керівництво для роботи на місцях ВООЗ, 2011. – 64 с. Перша психологічна допомога: Посібник для тренера / уклад.: Гірник А.М., Чернобровкіна В.А. – Київ: Унів. вид-во Пульсари, 2017 – 96 с. Тохтамиш О.М. Екстрена консультативна допомога. – Вінниця, Віндрук, 2020. –124 с. Екстремальна психологія: підручник / за заг. ред. проф. О.В. Тімченка – Х. : УЦЗУ, 2007. – 502 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – до 5 балів за кожне 2. Підготовка доповідей та рефератів – до 10 балів за кожне 3. Модульна контрольна робота – до 15 балів - підсумкове оцінювання у формі заліку – до 40 балів За результатами роботи протягом семестру студент отримує підсумкову оцінку за 100-бальною системою, яка розраховується як накопичення оцінок за модуль у семестрі та оцінки за комплексний підсумковий модуль. При цьому, кількість балів: 1-34 відповідає оцінці «незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням дисципліни; 35-59 відповідає оцінці «незадовільно» з можливістю повторного складання; 60-64 відповідає оцінці «задовільно» («достатньо»); 65-74 відповідає оцінці «задовільно»; 75 - 84 відповідає оцінці «добре»; 85 - 90 відповідає оцінці «добре» («дуже добре»); 91 - 100 відповідає оцінці «відмінно»
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології