Навчальна (клінічна) практика

Освітня програма: Соціальна реабілітація

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Навчальна (клінічна) практика
Код дисципліни
ОК 8
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
7
Результати навчання
ПР 1; ПР 5; ПР 6; ПР 9; ПР 10; ПР 13; ПР 14; ПР 15; ПР 18; ПР 19; ПР 23. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: концепції, методи та інструменти соціально-реабілітаційного процесу, порядок прийняття та забезпечення реалізації технологій реабілітації, умови організації комунікації з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті. Вміти: застосовувати концепції, методи та інструменти соціальної реабілітації, обґрунтовувати та управляти соціально-реабілітаційними проектами, приймати та забезпечувати реалізацію реабілітаційних заходів; Володіти: навичками аргументації власної точку зору в дискусії на основі етичних міркувань, соціально відповідально, взаємодії з людьми та впливу на їх поведінку, планування саморозвитку, навчання та здійснення ефективного самоменеджменту, аналізу й структурування проблем, забезпечення умов реабілітаційного процесу, адаптуватись до діяльності в новій ситуації, провадження дослідницької діяльності.
Зміст навчальної дисципліни
Мета навчальної практики – ознайомлення студентів з основним змістом роботи соціальних установ, які надають соціально-реабілітаційну допомогу населенню. Завданнями передбачено розробити індивідуальний план проходження клінічної практики на робочому місці (разом із керівником від бази практики); ознайомитись із змістом та напрямами діяльності організації; вивчити документацію, що відображає специфіку роботи з категоріями людей, яким надається соціальний супровід у клінічному закладі; брати участь у виробничих (методичних) нарадах; ознайомитись із змістом та технологіями діяльності основних структурних підрозділів і служб організації; взяти участь в організації і проведенні діагностики ситуації, в якій опинилась людина; ознайомитись із методами ведення і змістом документації; вивчити і визначити зміст соціально-реабілітаційного супроводу у клінічному закладі.
Рекомендована та необхідна література
Методичні рекомендації з організації та проведення практики для студентів напряму підготовки 231 «Соціальна робота», за освітніми програмами «Соціальна педагогіка», «Соціальна реабілітація». – Навчально-методична розробка / Уклад. О.В. Чуйко, О.О. Байдарова, М.О. Васильєва-Халатникова, О.Ф. Гук, А.В. Кунцевська, Л.С. Токарук. – Київ: ТОВ Видавництво «Логос», 2017. – 48 с. Психологія соціальної роботи: підручник / за ред. Ю.М. Швалба 2-е вид. доповнене / К.: Основа, 2014. – 448 с. Психосоціальна допомога в роботі з кризовою особистістю : навчальний посібник / наук. ред. та керівник проблем. групи – Л. М. Вольнова. – К. , 2012. – 275 с. Сапункова С., Піц Л., Гутніцька А. Медична і соціальна реабілітація. К.: Медицина, 2018 – 280 с. Семигіна Т. Сучасна соціальна робота. Київ: Академія праці, соціальних відносин і туризму, 2020. – 275 с
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Практика, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Після закінчення терміну практики студенти звітуються про виконання поставлених завдань. Диференційованій оцінці з боку керівника практики від кафедри підлягають всі завдання, що виконав студент-практикант. Кінцева узагальнена оцінка затверджується кафедрою. Оцінка має враховувати рівень виконання завдань практики та зміст представлених звітних документів. При цьому, кількість балів: 1-34 відповідає оцінці «незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням дисципліни; 35-59 відповідає оцінці «незадовільно» з можливістю повторного складання; 60-64 відповідає оцінці «задовільно» («достатньо»); 65-74 відповідає оцінці «задовільно»; 75 - 84 відповідає оцінці «добре»; 85 - 90 відповідає оцінці «добре» («дуже добре»); 91 - 100 відповідає оцінці «відмінно»
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології