Психологія та педагогіка вищої школи

Освітня програма: Соціальна реабілітація

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологія та педагогіка вищої школи
Код дисципліни
ОК 15.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР 1; ПР 4; ПР 6; ПР 8; ПР 17; Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішно опанувати курс «Основи педагогіки»; 2) оволодіти практичними навичками з дисципліни «Психологія»; 3) володіти елементарними вміннями та навичками формування основних регуляторів діяльності і поведінки у студентській групі.
Зміст навчальної дисципліни
У дисципліні розкриваються основні категорії педагогіки та психології вищої школи, її принципи, методи, технології. Розкриваються вікові психологічні особливості студентського періоду розвитку особистості, психологічні аспекти педагогічної взаємодії ї розвитку студентської групи. Виняткову увагу звернуто на відпрацювання вмінь, навичок проведення лекцій, семінарських занять, що можливе за умов практичної діяльності, яка є принциповою для цього курсу. У ньому визначального значення набувають: тренінгові вправи, рефлексія та самостійна робота студентів у вигляді створення критичного есе, колажу, інтерактивної мультимедійної міні- лекції.
Рекомендована та необхідна література
1. Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України. Історія. Теорія. К.: Либідь, 1998. 560 с. 2. Власова О. І. Методика викладання психології. Підручник. - К.: Геопринт, 2011. 340 с. 3. Власова О.І., Семиченко В. А., Пащенко С.Ю., Невідома Я.Г. Психологія вищої школи. - К. : Київський університет, 2015. 406 с. 4. Марушкевич А.А. Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача:навчальний посібник. К.: Обрії, 2012. 220 с. 5. Педагогічна майстерність: Підручник / За ред. І.А. Зязюна. К.: Вища школа, 2004. 422с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання студентів здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи. Під час занять оцінюються: усна відповідь, презентація, виконання практичних завдань, проектного завдання, творчої письмової роботи. Модульна контрольна робота виконується і оцінюється після завершення модулю і включає в себе запитання з відповідного модулю. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру окремо за кожним з двох модулів складає 50 балів. Сумарно студент може отримати максимально 100 балів. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання для успішних студентів.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології
Кафедра педагогіки
Факультет психології