Освітньо-професійна програма "Географія" 2019 Бакалавр

Географічний факультет

Інформація про освітню програму

Назва освітньої програми
Освітньо-професійна програма "Географія" 2019 Бакалавр
Код освітньої програми
1779
Кваліфікація, що присуджується
2320 – Вчитель загально-освітнього навчально закладу, організатор шкільної туристсько-краєзнавчої діяльності (за спеціалізацією географія України)
Тривалість освітньої програми
5 років
Кількість кредитів
240
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій та Європейської рамки кваліфікацій
7
Рівень кваліфікації
Перший (бакалаврський)
Галузь знань
Освіта/Педагогіка
Спеціальність
014 Середня освіта
Особливі умови прийому
Повна загальна середня освіта
Механізми визначення попереднього навчання
Повна загальна середня освіта
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації
На підставі професійного оволодіння компетентностями, передбачені блоком дисциплін професійного спрямування (мінімально необхідні критерії: рівень опанування блоку дисциплін професійного спрямування з оцінками не менше як 75 балів, оцінка за виробничу практику за спеціальністю не менше як 75 балів,отримання за комплексний кваліфікаційний іспит оцінки не нижче 75 балів; а також захист кваліфікаційної роботи з оцінкою не нижче 75 балів)
Профіль програми
Програмні результати навчання
1. Збирати, обробляти та аналізувати інформацію в галузях предметної області географічних наук. 2. Використовувати усно і письмово грамотну фахову державну мову. 3. Виявляти знання і вміння спілкуватися іноземною мовою за фахом. 4. Використовувати інформаційні технології, картографічні та геоінформаційні моделі в галузях предметної області географічних наук. 5. Демонструвати уміння проводити польові та лабораторні дослідженн з географії України. 6. Визначати основні характеристики, процеси, історію і склад географічної оболонки. 7. Застосовувати моделі, методи і дані природничих і суспільних наук, інформаційних технологій тощо при вивченні формування і розвитку об’єктів і процесів географічної оболонки. 8. Використовувати польові та лабораторні методи для аналізу природно і суспільно-географічних об’єктів і систем. 9. Виконувати дослідження географічної оболонки та її сфер за допомогою кількісних та якісних методів аналізу з конструктивної географії та раціонального використання природних ресурсів. 10. Аналізувати склад і будову природно- та суспільногеографічних об’єктів і систем (відповідно до спеціалізації) на різних просторово-часових рівнях. 11. Знати і застосовувати теорії, парадигми, концепції та принципи в галузях предметної області географії відповідно до спеціалізації. 12. Знати, розуміти і демонструвати здатність реалізовувати теоретичні й методичні засади навчання географії для виконання освітньої програми в базовій/профільній середній школі. 13. Дотримуватися морально-етичних аспектів досліджень, інтелектуальної й академічної доброчесності, професійного кодексу поведінки. 14. Демонструвати здатність проводити самостійні дослідження природно- та суспільно-географічних об’єктів, систем і процесів у географічній оболонці за польових і лабораторних умов. 15. Знати і пояснювати зміни в географічній оболонці з позицій концепції сталого розвитку. 16. Виявляти державницьку і громадянську позицію у професійній діяльності. 17. Знати та розуміти особливості навчання різнорідних груп учнів, застосовувати диференціацію навчання, організовувати освітній процес з урахуванням особливих потреб учнів. 18. Володіти здатністю проектувати психологічно безпечне й комфортне освітнє середовище, уміти виявляти булінг серед учнів та протидіяти йому, організовувати співпрацю учнів та комунікацію з їхніми батьками. 19. Добирати і застосовувати сучасні освітні технології та методики для формування предметних компетентностей учнів і здійснювати самоаналіз ефективності уроків. Володіти формами та методами виховання учнів на уроках і в позакласній роботі, уміти відстежувати динаміку особистісного розвитку дитини. 20. Уміти оперувати базовими категоріями та поняттями спеціальності. ПРН 2. Знати закономірності розвитку особистості, вікові особливості учнів, їхню психологію та специфіку сімейних стосунків. 21. Знати та розуміти принципи, форми, сучасні методи, методичні прийоми навчання предмета в закладах загальної середньої освіти (рівень базової/профільної середньої освіти). Уміти застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності. 22. Дотримуватися самому під час польових навчальних практик та формувати відповідальне ставлення учнів до природи, повагу до культурних цінностей і традицій місцевого населення під час екскурсій, походів і експедицій з учнівською молоддю.
Структурно-логічна схема ОП
Форма навчання
Очна форма
Правила екзаменування та шкала оцінювання
Письмові та усні іспити, заліки, диференційовані заліки, поточний контроль, усні презентації, захист звітів із практики, кваліфікаційний іспит, захист кваліфікаційної роботи бакалавра
Обов’язкові чи вибіркові вікна мобільності
Практика та стажування
Навчальна практика з методів набуття географічної інформації (за спеціалізаціями 1-2) Навчальна практика з методів організації роботи вчителя географії Виробнича (Педагогічна) практика (з відривом від теоретичного навчання Навчальна практика з методів організації позакласної та позашкільної роботи з географії (за спеціалізаціями 1-2) Виробнича практика (з відривом від теоретичного навчання) Навчальна практика з основ польових географічнокраєзнавчих досліджень (Модуль 1. Основи польового географічного картографування; Модуль 2. Основи польових географічно-краєзнавчих досліджень природного середовища; Модуль 3. Основи польових географічно-краєзнавчих досліджень антропогенного середовища)
Навчання на робочому місці
Виробнича (Педагогічна) практика (з відривом від теоретичного навчання) Виробнича практика (з відривом від теоретичного навчання)
Гарант освітньої програми
Олег Юрійович Гринюк
Географії України
Географічний факультет
Професійні профілі випускників
Викладання географії та природознавства, а також суміжних дисциплін природничого спрямування в ЗЗСО та спеціальних навчальних закладах; професійна діяльність у якості організатора позакласної та позашкільної виховної роботи з дітьми;інструктора методиста з туризму, викладача професійно-технічно го закладу.
Доступ до подальшого навчання
Можливе подальше продовження освіти за другим (освітньонауковим) рівнем вищої освіти (магістр), а також підвищення кваліфікації і отримання додаткової післядипломної освіти.

Дисципліни

У рамках освітньої програми студенти вивчають наведені дисципліни

Соціально-політичні студії
Кваліфікація: ННД.05, 2018/2019
Філософія
Кваліфікація: ННД.06, 2018/2019
Іноземна мова для географів (англійська) 7 семестр
Кваліфікація: ННД.01, 2018/2019
Виробнича (Педагогічна) практика (з відривом від теоретичного навчання)
Кваліфікація: ННД.22, 2018/2019
Вибрані розділи трудового права і основ підприємницької діяльності
Кваліфікація: ННД.04, 2018/2019
Діагностика географічних знань в ЗОНЗ
Кваліфікація: ННД.18, 2018/2019
Виробнича практика (з відривом від теоретичного навчання)
Кваліфікація: ННД.24, 2018/2019
Географія України
Кваліфікація: ННД.16, 2018/2019
Кваліфікаційна робота бакалавра (за професійним спрямуванням)
Кваліфікація: ННД.26, 2018/2019
Позакласна і позашкільна робота з географії
Кваліфікація: ДВВ.08, 2018/2019
Історія розвитку географічної освіти
Кваліфікація: ДВВ.09, 2018/2019
Шкільне географічне краєзнавство
Кваліфікація: ДВС.2.01.03., 2018/2019
Екскурсійні методи в навчанні географії
Кваліфікація: ДВС.2.01.04., 2018/2019
Генеральна схема планування території України
Кваліфікація: ДВС.2.01.05., 2018/2019
Географія природної спадщини України
Кваліфікація: ДВС.2.01.06., 2018/2019
Географія культурної спадщини
Кваліфікація: ДВС.2.01.07., 2018/2019
Розвиток географічної освіти та науки в Україні
Кваліфікація: ДВС.2.01.08., 2018/2019
Шкільне патріотичне виховання засобами географії України
Кваліфікація: ДВС.2.01.09, 2018/2019
Інновації у шкільній географічній освіті
Кваліфікація: ДВС.2.01.10., 2018/2019
Політична географія
Кваліфікація: ДВВ.10, 2018/2019
Організація туристсько-краєзнавчої роботи в школі
Кваліфікація: ДВС.3.05.03, 2018/2019
Соціологія
Кваліфікація: ДВС.3.03.03, 2018/2019
Шкільна гігієна
Кваліфікація: ДВВ.11, 2018/2019
Вікова фізіологія
Кваліфікація: ДВВ.12, 2018/2019
Географічні інформаційні системи та віддалене спостереження
Кваліфікація: ДВВ13, 2018/2019
Географія в профільній школі
Кваліфікація: ДВВ.14, 2018/2019
Географія культури і релігії
Кваліфікація: ДВВ.07, 2018/2019
Основи проектного навчання географії в школі
Кваліфікація: ДВС.3.04.03, 2018/2019
Поведінкова географія
Кваліфікація: ДВВ.15, 2018/2019