Східноєвропейські історичні студії
Історичний факультет
Інформація про освітню програму
Назва освітньої програми
Східноєвропейські історичні студії
Код освітньої програми
Кваліфікація, що присуджується
магістр історії
Тривалість освітньої програми
2 роки
Кількість кредитів
120
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій та Європейської рамки кваліфікацій
7
Рівень кваліфікації
Другий (магістерський)
Галузь знань
Гуманітарні науки
Спеціальність
Історія та археологія
Особливі умови прийому
Механізми визначення попереднього навчання
На основі освітнього ступеня бакалавр
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації
Атестація здобувачів вищої освіти освітньо-наукової програми «Східноєвропейські історичні студії» проводиться у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи та складання кваліфікаційного іспиту.
Профіль програми
Програмні результати навчання
1. Здійснювати рецензування, коментування, анотації наукових, науково-популярних, освітніх та публіцистичних текстів, які стосуються питань історії та археології (ПР2 стандарту вищої освіти).
2. Розуміти, розробляти та застосовувати принципи наукової та професійної етики.
3. Узагальнювати результати власних наукових досліджень і презентувати їх у доповідях, публікаціях державною та іноземною мовами із дотриманням принципів академічної доброчесності та професійної етики (ПР10 стандарту вищої освіти додатково для освітньо-наукових програм).
4. Розробляти й реалізовувати історичні та міждисциплінарні проєкти з урахуванням сучасних методологічних підходів (ПР3 стандарту вищої освіти).
5. Планувати і виконувати наукові дослідження у сфері історії та археології, висувати та перевіряти гіпотези, обирати методи дослідження, аналізувати результати, обґрунтовувати висновки (ПР5 стандарту вищої освіти).
6. Вміти розширювати джерельну базу за рахунок введення до наукового обігу нових джерел.
7. Застосовувати у професійній діяльності у сфері історії та археології сучасні цифрові інструменти і технології для пошуку, збереження і оброблення інформації, у тому числі для виконання наукових досліджень і реалізації освітніх та інноваційних проектів (ПР4 стандарту вищої освіти).
8. Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію з питань історії та/або археології до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються (ПР7 стандарту вищої освіти).
9. Розробляти інтерактивні педагогічні прийоми та методи для реалізації культурно-освітніх програм; збирати, обробляти та аналізувати потрібну для цього інформацію.
10. Здійснювати викладацьку діяльність у закладах вищої освіти на основі сучасних освітніх технологій, а також принципів і практик європейських країн (ПР9 стандарту вищої освіти).
11. Вміти збирати, аналізувати і популяризувати відомості про регіон Центральної та Східної Європи.
12. Розробляти та реалізовувати освітньо-наукові проекти в Україні та за її межами на основі принципів міжнародного співробітництва у гуманітарній сфері.
13. Проектувати критичний підхід до аналізу, оцінки і синтезу нових та складних ідей в галузі
історії, переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та професійної практики.
14. Розробляти алгоритми подачі експертних оцінок історичних процесів.
15. Проектувати набуті знання на формування ціннісних орієнтацій громадян, суспільного світогляду загалом.
16. Пропонувати й обґрунтовувати стратегію залучення громад до охорони і популяризації національної та регіональної культурної спадщини й історичних знань.
17. Вміти досліджувати регіон Центральної та Східної Європи як культурну цілісність з урахуванням національно-державної специфіки.
18. Розробляти методологію проектування і модернізації досліджень з історії Центральної та Східної Європи.
19. Здатність розробляти та/або вдосконалювати методичне забезпечення освітнього процесу.
20. Керуватися вимогами внутрішньої системи забезпечення якості освіти та враховувати вимоги та очікування стейкголдерів під час викладання дисциплін.
Додатково для дослідницького спрямування «Державотворчі процеси в країнах Центральної та Східної Європи»
21. Вміти аналізувати та інтерпретувати історичний матеріал щодо загальних тенденцій та регіональних особливостей державотворчих процесів в країнах Центральної та Східної Європи.
22. Аналізувати роль особистісного чиннику в історії загалом та в контексті Центральносхідноєвропейського регіону.
Додатково для дослідницького спрямування «Міжнаціональні відносини в країнах Центральної та Східної Європи»
23. Кваліфікувати основні тенденції етнополітичного розвитку Центральної та Східної Європи.
24. Інтегрувати набуті знання в аналітичні прогнози розвитку регіональних міжнародних відносин.
Структурно-логічна схема ОП
Форма навчання
Правила екзаменування та шкала оцінювання
Письмові та усні іспити й заліки, диференційовані заліки, есе, реферати, усні презентації, контрольні роботи, захист курсової роботи, попередній захист кваліфікаційної роботи. Атестація здобувачів вищої освіти за освітньо-науковою програмою здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи.
Обов’язкові чи вибіркові вікна мобільності
Практика та стажування
Навчальна та виробнича практика
Навчання на робочому місці
інформаційно-традиційне з елементами проблемно-орієнтованого навчання: лекції, семінарські, практичні та лабораторні заняття, індивідуальні заняття. тренінги;організація круглих столів, наукових конференцій та семінарів; консультації, застосування активних методик проведення навчальних занять, інноваційні технології дистанційного навчання.
Гарант освітньої програми
Олена
Валеріївна
Ляпіна
Кафедра історії Центральної та Східної Європи
Історичний факультет
Історичний факультет
Професійні профілі випускників
Доступ до подальшого навчання
Особа, яка здобула вищу освіту другого (магістерського) рівня, має право продовжити навчання на третьому рівні (доктор філософії), можливе набуття кваліфікації за іншими спеціалізаціями в системі післядипломної освіти, підвищення кваліфікації в системі освіти дорослих з високим ступенем автономії.
Дисципліни
У рамках освітньої програми студенти вивчають наведені дисципліни
Методологія та організація історичних досліджень
Кваліфікація: ОК.01,
2021/2022
Професійна та корпоративна етика історика-дослідника
Кваліфікація: ОК.02,
2021/2022
Психологія вищої школи
Кваліфікація: ОК.03,
2021/2022
Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Кваліфікація: ОК.04,
2021/2022
Методика викладання історії у закладах вищої освіти
Кваліфікація: ОК.05,
2021/2022
Соціальна історія
Кваліфікація: ОК.06,
2021/2022
Світова історична наука в ХХ – на початку ХХІ ст.
Кваліфікація: ОК.07,
2021/2022
Друга іноземна мова (німецька, румунська, чеська)
Кваліфікація: ОК.08,
2021/2022
Асистентська практика
Кваліфікація: ОК 10.,
2021/2022
Науково-дослідна виробнича практика
Кваліфікація: ОК.11,
2021/2022
Російська Федерація в сучасному світі
Кваліфікація: ОК.13,
2021/2022
Історія Голокосту / History of the Holocaust
Кваліфікація: ОК. 14,
2021/2022
Історична географія Центральної та Східної Європи
Кваліфікація: ОК. 15,
2021/2022
Моделі національної державності країн Центрально-Східної Європи
Кваліфікація: ОК. 16,
2021/2022
Нації і націоналізм у Центрально-Східній Європі / Nation and Nationalism in Central Eastern Europe
Кваліфікація: ОК. 17,
2021/2022
Історія світових імперій
Кваліфікація: ОК. 18,
2021/2022
Актуальні проблеми історичної пам’яті в країнах Центральної Європи
Кваліфікація: ОК. 19,
2021/2022
Сепаратизм в країнах Європи
Кваліфікація: ОК.20,
2021/2022