Професійна та корпоративна етика історика-дослідника

Освітня програма: Східноєвропейські історичні студії

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика історика-дослідника
Код дисципліни
ОК.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати критерії розрізнення прикладної, професійної та корпоративної етики. Знати принципи морально-нормативного забезпечення професійного історика. Знати шляхи подолання розриву між загальними моральними принципами та вимогами корпоративної етики. Знати зв'язок між професійною культурою та професійною мораллю як основу професійної етики.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати історію формування етичних професійних та корпоративних основ; складові кодексу етичної поведінки; теоретичні засади професійної та корпоративної етики історика; особливості професійної та корпоративної етики історика; основний зміст, напрями розвитку етичної думки в історико-культурологічному аспекті. 2. Вміти сформувати цілісне уявлення щодо етичних норм і правил фахового історика; орієнтуватись в теоретичних та прикладних аспектах професійної та корпоративної етики історика; формувати самостійний стиль мислення, власну етичну позицію, робити власний моральний вибір; застосовувати отримані в процесі навчання знання для формування ефективних відносин в професійній діяльності історика. 3. Володіти навичками аналітичної критики, принципами етичних аспектів ділового спілкування та використання етичних норм в професійній та корпоративній етиці.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна формує особистісні компетентності фахівця, етичну освіченість, моральну спрямованість у виконанні професійних обов’язків і відповідальності, професійної солідарності і корпоративності; відпрацьовує морально-етичні проблеми професійної діяльності сучасного історика та корпоративне бачення вирішення етичних проблем, надає досвід втілення у професійній взаємодії єдності морального та правового регуляторів професійного та корпоративного життя. Підсумком в опануванні даної дисципліни є формування етичного та професійного кодексу історика.
Рекомендована та необхідна література
1.De Baets A. Responsible History. N.Y.: Berghahn Books, 2009. P. 188–196. 2.Бралатан В.П., Гуцаленко Л.В., Здирко Н.Г. Професійна етика. Навчальний посібник. – К., 2011. – 252 с 3.Гах Й. М. Етика ділового спілкування: Навч. посібник. – К., 2012. – 160 с. 4. Етика ділового спілкування : навч. посібн. / За ред. Т. Б. Гриценко, Т. Д. Іщенко, Т. Ф. Мельничук. – К., 2007. – 344 с. 5. Захарченко В. Ю. Юридична відповідальність державних службовців та проблема порушень службової етики // Держава і право. – К, 2003. – Вип. 20. – С. 223-231. 6. Кубрак О. В. Етика ділового та повсякденного спілкування: Навч. посібник. – Суми, 2010.– 288 с. 7.Прикладна етика. Навч.посібник / За наук. ред. Панченко В.І. – К., 2012 – 392 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота, залік.
Методи та критерії оцінювання
1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 1.5. — 10 балів/ 6 балів*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 1.4., 2.1.— 13 балів/ 8 балів. 3. Індивідуальне завдання 1: РН 1.2. - 10 балів/ 6 балів. 4. Індивідуальне завдання 2: РН 1.3. - 20 балів/ 12 балів. 5. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 1): РН 1.1., 1.5. - 15 балів/ 9 балів. 6. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 2): РН 1.4., 2.1. - 12 балів/ 7 балів. 7. Підсумкова контрольна робота Р.Н. 2.2., 4.1. - 20 балів / 12 балів * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. - підсумкове оцінювання: залік. - максимальна кількість балів, яку може набрати студент – 20 балів
Мова викладання
Українська