Світова історична наука в ХХ – на початку ХХІ ст.

Освітня програма: Східноєвропейські історичні студії

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Світова історична наука в ХХ – на початку ХХІ ст.
Код дисципліни
ОК.07
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати класифікацію джерел з світової історичної науки. Знати етапи, напрями історичних досліджень та наукові школи світової історичної науки. Вміти характеризувати марксистську історіографію в країнах центральноєвропейського регіону в новітній час. Вміти визначати етапи і напрями досліджень європейської історичної науки.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основний категоріально-понятійний апарат історії світової історичної науки в ХХ–ХХІ століттях. 2. Вміти робити обґрунтовані та логічні висновки. 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків
Зміст навчальної дисципліни
Курс "Світова історична наука в ХХ – на початку ХХІ ст." є складовою циклу професійної підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня "магістр", є узагальнюючим більшості нормативних і спеціальних курсів окремих спеціальностей для підготовки фахівців істориків вищої кваліфікації, спрямований на оволодіння вміннями і навичками самостійно проводити науково-дослідну роботу у сфері історичних наук. Курс розрахований для студентів денної форм навчання та є однією з головних складових гуманітарної підготовки майбутніх фахівців. Вивчення курсу і досягнення поставлених завдань здійснюється через цикл лекційних і семінарських аудиторних навчальних занять, а також з допомогою самостійної роботи у визначеному обсязі.
Рекомендована та необхідна література
1. Ассман А. Простори спогаду. Форми та трансформації культурної памʼяті. Київ, 2012. 2. Еванс Р. На захист історії. Львів, 2008. 3. Зашкільняк Л. Сучасна світова історіографія. Львів, 2007. 4. Мозер Й. Оновлення та трансформація історії в Німеччині після Другої світової війни // Історія та історіографія в Європі. 2003. No 1–2. С. 102-113. 5. Стельмах С.П. Інтеграційні процеси в європейській історичній науці наприкінці ХІХ – на початку ХХ століття // Український історичний журнал. 2005. No 6. С. 28–39.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, індивідуальне завдання, залік.
Методи та критерії оцінювання
1. Контрольна робота 1 (тест): РН 1.1 – 12 балів/7 балів.* Контрольна робота 2 (тест): РН 1.4 – 12 балів/ 7 балів. 2. Індивідуальне завдання 1: РН 1.3 – 12 балів/ 7 балів Індивідуальне завдання 2: РП 2.3 – 16 балів/ 10 балів 3. Робота під час семінарських занять 1 ЗМ: РН 1.1, 1.2, 1.4, 2.1, 3.1 – 16 балів/10 балів. Робота під час семінарських занять 2 ЗМ: РН 2.2, 2.4, 3.1, 4.1 – 12 балів/7 балів. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. - підсумкове оцінювання: - форма оцінювання – залік; Р.Н. 2.1, 2.2, 2.4, 4.1 - 20 балів / 12 балів
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра історії Центральної та Східної Європи
Історичний факультет