Професійна та корпоративна етика
Освітня програма: Новогрецька філологія, англійська мова та переклад
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
ННД.06
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати
ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення. ПРН 4. Оцінювати й
критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати
шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових
підходів та прогнозування. ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у
професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня. ПРН 6.
Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для
досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації.
ПРН 12. Дотримуватися правил академічної доброчесності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні етапи та характеристики
історико-культурного процесу, місце етики серед філософських наук. Уміти збирати та
інтерпретувати інформацію щодо феноменів та явищ культури, культурних процесів та подій;
виокремлювати актуальні соціокультурні проблеми та обґрунтовувати принципи й шляхи
їхнього вирішення. Володіти елементарними навичками наукового дослідження та
управління інформацією; критичного ставлення та прогнозування щодо політичних,
економічних, культурно-мистецьких подій та явищ; використання іншомовних фахових
інформативних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – надати студентам цілісне розуміння кола проблематики професійної та
корпоративної етики як актуальних галузей знання та практики, специфіки методів етико-
прикладних досліджень та етичних суджень й уміння їх використовувати у вирішенні
конкретних аналітичних і дослідницьких завдань щодо моральних колізій у сучасних
практиках. Анотація навчальної дисципліни – Навчальна дисципліна спрямована на
формування освіченого фахівця, етично компетентного і морально орієнтованого на
сумлінне, свідоме й етично виважене виконання професійної діяльності. Прояснюється місія
і структура етичної інфраструктури як інструменту управління цінностями у професійній і
корпоративній діяльності, моделі етичних підрозділів та етичних документів, зокрема
етичного кодексу, етичний моніторинг та етичний аудит як контроль етичної діяльності.
З’ясовуються основи корпоративної культури та моральні стандарти діяльності організації.
Визначаються основи корпоративної соціальної відповідальності.
Рекомендована та необхідна література
1. Етика. Естетика.: навч.посібник / за наук. ред. В.І. Панченко К.: «Центр учбової
літератури», 2014. 2. Професійна та корпоративна етика : навч. посіб. /В.Г.Нападиста,
О.В.Шинкаренко, М.М.Рогожа та ін., за наук. ред. В. І. Панченко. Київ : ВПЦ Київський
університет, 2019. 3. Рогожа М. М. Символічний капітал і морально неприпустиме в
інтелектуальних практиках сучасного університету // Вісник Житомирського державного
університету імені Івана Франка: науковий журнал. Філософські науки. Житомир: Вид-во
Житомирського держ. ун-ту імені І. Франка, 2019. С.71-82. 4. Рогожа М. М. Соціальні
виклики та етичні проблеми дистанційного навчання в університеті (під час карантину
COVID-19 в Україні) // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка :
науковий журнал. Філософські науки: Вид-во Житомирського держ. ун-ту імені І. Франка,
2021. С. 35-45. 5. Етичний кодекс університетської спільноти. Ухвалений на Конференції
трудовго колективу КНУ імені Тараса Шевченка.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи викладання: лекції, самостійна робота, семінарські заняття. Навчальні заходи: усна
відповідь, доповнення на семінарських заняттях, участь у дискусії на лекціях, есей,
підсумкова контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання семестрової роботи: 1. Усна відповідь, доповнення на семінарських заняттях,
участь у дискусії на лекціях: РН1.1-1.2, 2.1-2.2, 3.1-3.2, 4.1-4.2 — 35/58 балів. 2. Есе: РН1.1-
1.2, 2.1, 3.1-3.2, 4.1-4.2 — 13/22 балів. 5. Підсумкова контрольна робота: РН1.1-1.2, 2.1, 3.1-
3.2 — 12/20 балів.
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння
матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів,
отриманих за ауд. роботу (яка синтезує і сам. роботу з опрацювання теор. матеріалу для
підготовки до ауд.: усні відповіді, доповнення, контрольна робота) та за самостійну роботу
(самостійні завдання, есе). Завершується дисципліна заліком. Підсумкова кількість балів з
дисципліни (60/100 балів) визначається як сума балів за роботу впродовж семестру.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Марія
Михайлівна
Рогожа
Кафедра етики, естетики і культурології
Філософський факультет
Філософський факультет
Сергій
Григорович
Саєнко
Кафедра теорії та практики перекладу романських мов імені Миколи Зерова
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра етики, естетики і культурології
Філософський факультет
Кафедра теорії та практики перекладу романських мов імені Миколи Зерова
Навчально-науковий інститут філології