Індійська лінгвістична традиція

Освітня програма: Мова і література гінді та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Індійська лінгвістична традиція
Код дисципліни
ДВС.1.06.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди мови гінді, описувати соціолінгвальну ситуацію. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз гіндімовних текстів різних стилів і жанрів. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності. ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування фахових дисциплін: «Лінгвокраїнознавство східної мови», «Східна мова: базовий рівень», «Східна мова: середній рівень», «Лексикологія першої східної мови», «Теоретична граматика першої східної мови»; знання лінгвістичної термінології і основних законів мовного розвитку (з курсу «Основи мовознавства»).
Зміст навчальної дисципліни
Мета навчальної дисципліни – ознайомити студентів з основними категоріями давньоіндійської науки про мову, основними принципами опису мови в давньоіндійських граматиках, освоєння лексикографічної традиції давньої Індії та принципів лексикологічного опису, ознайомлення з методами лінгвістичних досліджень в давньоіндійській лінгвістичній традиції, з особливостями впливу індійської лінгвістичної традиції на європейську науку про мову. Дисципліна відноситься до блоку дисциплін вільного вибору студента і має теоретичне спрямування.
Рекомендована та необхідна література
1. भाषा विज्ञान एवं हिंदी भाषा – II. Bhasha Vigyan Avam Hindi Bhasha-II. Maharshi Dayanand University. Rohtak, 2021. 2. धीरेन्द्र वर्मा. साहित्यिक ब्रजभाषा तथा आधुनिक बोलचाल की ब्रज. https://ignca.gov.in/Asi_data/4309.pdf 3. ब्रजभाषा व्याकरण की रूपरेखा. – ब्रजभाषा सूर कोष. दासवाँ खंड. – लखनऊ : लखनऊ विश्वविद्यालय. 4. ब्रजभाषा और उस के साहित्य की भूमिका. – आगरा: विनोद पुस्तक मन्दिर
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді інтерактивних лекцій, семінарських занять. Самостійна робота студентів передбачає відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації, реферати із запропонованих для опрацювання тем.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється з розрахунку: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, презентації, реферати – 12/20 балів; модульні контрольні роботи – 24/40 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: макс. 40 / мін. 24 бали (60% від максимальної кількості балів, відведених на іспит); іспит відбувається в письмово-усній формі і передбачає: 1) відповіді на два теоретичні питання; 2) практичне завдання. Студенти, які протягом семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 36 балів, до складання іспиту не допускаються.
Мова викладання
Українська, гінді

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології