Історико-культурні заповідники
Освітня програма: Музеєзнавство, пам’яткознавство
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Історико-культурні заповідники
Код дисципліни
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Засвоєння базових понять дисципліни, конкретизація змісту поняття «історико-культурні заповідники» та ознайомлення з нормативно-законодавчим регулюванням і структурно-функціональним управлінням заповідною справою, особливостями використання ресурсів історико-культурних заповідників для науково-дослідницької, культурно-виховної, рекреаційно-освітньої діяльності, вироблення навичок роботи з науковою і спеціальною літературою, картами, довідковими виданнями тощо, уміння застосовувати отримані під час навчання знання на практиці: при написанні магістерських робіт, в подальшій науковій і практичній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: класифікацію пам’яток історії та культури.
Вміти визначити історичні, наукові та культурні аспекти (цінності) пам’яток, які перебувають під охороною держави; розрізнити історико-архітектурні, архітектурно-історичні, історико-меморіальні, історико-археологічні, історико-етнографічні історико-культурні пам’ятки; .орієнтуватись у законодавчому визначенні компонентів, що охоплюють ансамблі та комплекси пам’яток історії та культури.
Володіти: базовими поняттями теорії та методики дослідження історико-культурних заповідників; критеріями класифікації пам’яток окремих видів і типів історико-культурних заповідників; збереження та популяризації історико-культурної спадщини України.
Зміст навчальної дисципліни
В програмі курсу студенти вивчають поняття «Історико-культурний заповідник», Закон України «Про охорону культурної спадщини», Типове положення про історико-культурний заповідник, нормативно-законодавче регулювання та структурно-функціональне управління заповідною справою. З’ясовується історія розвитку та сучасний стан історико-культурних заповідників України. Комплексно розглядаються історико-культурні заповідники, які з’явилися за роки незалежності України. Акцентується увага на функціях історико-культурних заповідників: науково-дослідницька, культурно-виховна, рекреаційно-освітня. Розкриваються функції та роль історико-культурних заповідників у соціокультурному розвитку регіонів. Для глибшого вивчення курсу широко використовуються матеріали фондів Національних історикокультурних заповідників України.
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-11, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 12-22.
Рекомендована та необхідна література
1. Закон України «Про охорону культурної спадщини». Вісник Українського товариства охорони пам’яток історії та культури. Спецвипуск. Київ: УТОПІК, 2000. 32 с.
2. Збірник нормативно-правових актів сфери охорони культурної спадщини. Чернігів: ВАТ «РВК Деснянська правда», 2011. 796 с.
3. Звід пам’яток історії та культури України: Енциклопедичне видання: У 28 т. Кн. 1: Київ. Ч. 1: А – Л / Редкол.: В. А. Смолій (голова) та ін. К.: Голов. ред. Зводу пам’яток історії та культури при вид-ві «Українська Енциклопедія» ім. М. П. Бажана, 1999. 608 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання - лекції, семінарські заняття, практична та самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані за модульні контрольні роботи (у формі тестування); бали, отримані за виконання індивідуальних завдань; бали, отримані за роботу на семінарських заняттях, а також бали, які отримані за підсумкову контрольну роботу.
Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100-бальною шкалою.
Критеріями оцінювання відповіді студента є:
• повнота розкриття питання
• логіка викладення
• використання основної і додаткової літератури
• аналітичні міркування, вміння робити висновки
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Анатолій
Петрович
Коцур
Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет
Історичний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет