Менеджмент і маркетинг в музейній справі
Освітня програма: Музеєзнавство, памʼяткознавство
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Менеджмент і маркетинг в музейній справі
Код дисципліни
ОК.10
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2019/2020
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
- знати нормативно-правову базу, що регулює діяльність у сфері культури України;
- знати типові організаційні структури та посадові інструкції працівників музейних закладів;
- знати механізми кадрового, фінансового, матеріального забезпечення музейних закладів;
- знати основні концепції менеджменту у сфері культури;
- знати сутність та специфіку управління музейними закладами, принципи та етапи планування діяльності, методи стратегічного менеджменту і маркетингу, основи проектного менеджменту;
- вміти збирати, систематизувати, узагальнювати та презентувати інформацію про оригінальний та креативний досвід функціонування сучасних культурних інститутів;
- вміти виявляти основні проблеми статутної та господарсько-адміністративної діяльності музейних установ;
- вміти аналізувати стан роботи музею з метою поточного та перспективного планування;
- вміти розробляти заходи з вдосконалення діяльності музею/відділу, залучення додаткових ресурсів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати
- базові поняття та терміни музейної справи;
- основи законодавства України у сфері культури та музейної справи;
- напрямки діяльності та організаційну структуру музейних установ;
- роль музейних установ в суспільстві;
- тенденції розвитку музейної галузі в Україні і світі.
2. Вміти
- застосовувати основні терміни та категорії музейної справи;
- визначати послідовність та взаємозалежність процесів в галузі культури;
- збирати та інтерпретувати інформацію щодо феноменів та явищ культури та культурних процесів;
- збирати, систематизувати та презентувати інформацію про досвід функціонування сучасних музейних установ;
- виявляти основні проблеми функціонування музейних установ та їхнього державного управління в Україні.
3. Володіти елементарними навичками
- роботи з науковою літературою та джерельної критики;
- використання іншомовних фахових джерел;
- наукового дослідження та управління інформацією;
- встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1 – 5 (включають заняття з презентацій самостійної роботи), у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 6 – 12.
Рекомендована та необхідна література
1. Дафт Р. Менеджмент. – СПб.: Питер, 2006.
2. Кольбер Ф., Гантель Ж., Білодо С., Річ Дж.Д. Маркетинг у сфері культури та мистецтва/ перекл. з англ.. – Львів: Кальварія, 2004.
3. Котлер Н., Котлер Ф., Котлер В. Музейні маркетинг і стратегія. - К.: Стилос, 2010.
4. Музеи. Маркетинг. Менеджмент. – М., 2001.
5. Основы музееведения. – М., 2005.
6. Переверзев М.П., Косцов Т.В. Менеджмент в сфере культуры и искусства. – М.: ИНФРАМ, 2009.
7. Тобелем Ж.-М. Нова епоха музеїв. Культурні установи перед викликом менеджменту. – К.: Видавець Чередниченко А.М., 2018.
8. Тульчинский Г.Л., Шекова Е.Л. Менеджмент в сфере культуры. – СПб.: Издательство «Лань», «Планета музыки», 2009.
9. Шляхтина Л.М. Основы музейного дела: теория и практика. – М.: Высшая школа, 2006.
10. Юренева Т.Ю. Музееведение: Учебник для студентов. – М., 2003.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання:
- лекція
- семінарські заняття
- самостійна робота
- контрольна робота
- усне опитквання
- реферат
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані під час бліц-опитування; бали, отримані за виконання рефератів; бали, отримані під час модульного контролю (за виконання тестових завдань), а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (іспиту).
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне бліц-опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (іспиту).
Загальна сума балів - 100 балів (із них, семестрове оцінювання - максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (іспит) - максимум 40 балів).
Критеріями оцінювання відповіді студента є:
• повнота розкриття питання;
• логіка викладення;
• використання основної і додаткової літератури;
• аналітичні міркування, вміння робити висновки.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Світлана
Іванівна
Іванисько
Кафедра археології та музеєзнавства
Історичний факультет
Історичний факультет
Ірина
Ігорівна
Маслікова
Кафедра етики, естетики і культурології
Філософський факультет
Філософський факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра археології та музеєзнавства
Історичний факультет
Кафедра етики, естетики і культурології
Філософський факультет