Проектування розвитку спільнот в умовах кризи

Освітня програма: Соціальна реабілітація

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Проектування розвитку спільнот в умовах кризи
Код дисципліни
ВБ 1.5.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
8
Результати навчання
ПР 1. Розв’язувати складні задачі і проблеми, що потребують оновлення й інтеграції знань в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог. ПР 6. Самостійно й автономно знаходити інформацію необхідну для професійного зростання, опановувати її, засвоювати та продукувати нові знання, розвивати професійні навички та якості. ПР 16. Розробляти соціальні проекти на високопрофесійному рівні. ПР 17. Самостійно будувати та підтримувати цілеспрямовані, професійні взаємини з широким колом людей, представниками різних спільнот і організацій, аргументувати, переконувати, вести конструктивні переговори, результативні бесіди, дискусії, толерантно ставитися до альтернативних думок.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: - предмет, мету, завдання, технології соціальної педагогіки; - особливості соціально-педагогічної роботи у громаді. Вміти: - працювати в групі, раціонально використовувати час, чітко розподіляти доручення з метою отримання максимального результату; - орієнтуватися в пошукових системах глобальних комп'ютерних мереж, вибираючи терміни для формулювання запиту і стратегію пошуку; - вибирати інформаційні ресурси згідно виробленим або вказаним критеріям; - критично аналізувати одержувану інформацію, виділяти в ній найбільш істотне; - співвідносити і систематизувати отримані знання та практичний досвід з досліджуваної дисципліни. Володіти елементарними навичками: - взаємодії з різними клієнтськими групами соціального педагога; - регуляторів діяльності та поведінки в групі молодих фахівців.
Зміст навчальної дисципліни
Формування у студентів знань та умінь теорії та технології проектування розвитку спільнот в умовах кризи; опанування основами соціального проектування; формування практичних навичок використання проектного підходу до розв’язання соціальних проблем в умовах криз різних видів. Зміст розкривається у трьох модулях. У першому – «Основи та практичне значення проектування» розглядається загальне уявлення про проектування, історія виникнення проектного знання; проектування як засіб перетворення навколишньої дійсності. У другому – «Теоретико-методичні засади соціального проектування» досліджується технологія розробки, супроводу та реалізації соціального проекту; характеристика процесу менеджменту соціального проекту. У третьому – «Проектування як інструмент діяльності фахівця соціальної роботи» представлено проектна діяльність фахівця соціальної роботи в умовах суспільних змін; особливості проектна діяльність фахівця соціальної роботи в умовах кризи.
Рекомендована та необхідна література
1. Енциклопедія для фахівців соціальної сфери /За заг. ред. проф. І. Д. Звєрєвої.- Київ, Сімферополь: Універсум, 2012. – 536 с. 2. Купенко О. В. Соціальна робота: від теорії до практики : навчальний посібник / О. В. Купенко. – Суми : Сумський державний університет, 2020. – 192 с. 3. Соціальна робота: реалії та виклики часу: навчальнометодичний посібник. Слов’янськ: Вид-во Б. І. Маторіна, 2021. 229 с. ISBN 978-617-7780-34-1 4. СемигінаТ. Сучасна соціальна робота. Київ: Академія праці, соціальних відносин і туризму, 2020. 275 с. 5. Соціальна педагогіка. Мала енциклопедія. – К., 2008. – 346 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, обговорення та захист творчих завдань, групова робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання здійснюється впродовж семестру із запланованих завдань, включаючи самостійну роботу, виконання групових та індивідуальних завдань. Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – 20 балів. Підготовка доповідей та рефератів – 20 балів. Модульна контрольна робота – 20 балів. Екзамен – 40 балів. При цьому, кількість балів для студента визначається наступним чином: • 1-34 відповідає оцінці «незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням дисципліни; • 35-59 відповідає оцінці «незадовільно» з можливістю повторного складання; • 60-64 відповідає оцінці «задовільно» («достатньо»); • 65-74 відповідає оцінці «задовільно»; • 75 - 84 відповідає оцінці «добре»; • 85 - 90 відповідає оцінці «добре» ; • 91 - 100 відповідає оцінці «відмінно» - Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за екзамен не може бути меншою 24 балів. - Студент не допускається до складання підсумкового контролю, якщо під час семестру набрав менше ніж 20 балів.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології