Сучасні технології раннього розвитку та психотерапії дитинства

Освітня програма: Психологія дитинства та сім’ї з основами психотерапії

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Сучасні технології раннього розвитку та психотерапії дитинства
Код дисципліни
ВК.2.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
9
Результати навчання
ПР 1. Здійснювати пошук, опрацювання та аналіз професійно важливих знань із різних джерел, в т. ч. з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. ПР2. Вміти організовувати та проводити психологічне дослідження із застосуванням валідних та надійних методів. ПР5. Розробляти та реалізовувати програми психологічних інтервенцій (консультування, психологічна корекція, психотерапія, тренінг), проводити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість. ПР 6. Розробляти просвітницькі матеріали та освітні програми, впроваджувати їх, отримувати зворотній зв’язок, оцінювати якість. ПР 10. Здійснювати аналітичний пошук відповідно до сформульованої проблеми наукової інформації та оцінювати її за критерієм адекватності.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати теоретичні основи загальної психології, психології особистості та психології розвитку, психологічні закономірності та задачі розвитку особистості на різних етапах онтогенезу; основи психодіагностики та писотерапії. 2. Вміти на початковому рівні добирати, коректно застосовувати та аналізувати результати психодіагностичних методик. 3. Володіти базовими навичками ведення консультативної бесіди та застосування психодіагностичних методик.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна присвячена вивченню сучасних методик і технологій, які застосовуються для розвитку та психотерапії дітей в ранньому віці. Студенти будуть ознайомлені з теоретичними аспектами та практичними прийомами, які дозволяють ефективно впливати на розвиток дитини в перші роки життя та робити її психологічний розвиток якомога більш повноцінним.
Рекомендована та необхідна література
1. Власова О.І. Педагогічна психологія : навчальний посібник. Київ : Либідь, 2005. 400 с. 2. Дуткевич Т. В. Дитяча психологія. Навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 2012. 424 с. 3. Психодіагностика розвитку особистості в умовах сімейної соціалізації : науково- методичний посібник / За ред. О.І.Власової та ін.; укл. О.І.Власова, Н.М.Булатевич, Т.М.Яблонська, Н.М.Дембицька, Т. О. Піроженко. 2020. 323 с. 4. Тарасова О.С. Сенсорний розвиток дітей раннього віку. Харків : Основа, 2015. 142 с. 5. Third S. Reflective practice in early years education. Fanshawe College Pressbooks London, Ontario
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція практичне заняття, самостійна робота, іспит
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді (виступи на практичному занятті, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення зі змістової частини 1) : 40/24 бали 2. Програма раннього розвитку дитини : 20/12 балів 3. Контрольна робота за змістовою частиною 1 : 10/6 балів 4. Контрольна робота за змістовою частиною 2 : 10/6 балів Підсумкове оцінювання проводиться у формі заліку. Максимальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом на заліку, 20 балів по 100 бальній шкалі. Форма проведення — письмова. Види завдань - тестові завдання, відкриті питання, творчі завдання. Мінімальний пороговий рівень залікової оцінки, за якої залік вважається складеним, не може бути меншим за 12 балів. Студент не допускається до заліку, якщо під час семестру набрав менше ніж 48 балів. Він допускається до заліку за умови виконання 50 % передбачених планом практичних робіт.
Мова викладання
Українська