Психологія професійної соціалізації
Освітня програма: Психологія Маг денна Коваленко
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Психологія професійної соціалізації
Код дисципліни
ДВС 5.03
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР 4. Робити психологічний прогноз щодо розвитку особистостей, груп, організацій.
ПР 5. Розробляти програми психологічних інтервенцій (тренінг, психотерапія, консультування тощо), провадити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати психологічні аспекти діяльності і організації психологічного впливу; психологічні основи організації діалогічного спілкування; закономірності соціогенезу особистості.
2. Вміти організовувати, досліджувати процес соціалізації особистості; розвивати і використовувати особистісні ресурси для розвитку суб’єктності особистості; досліджувати психологічні труднощі в процесі соціалізації особистості; застосовувати фасилітативні, супервізорські і коучингові практики у діяльності психолога.
3. Володіти елементарними навичками: організовувати і здійснювати психодіагностичне обстеження із застосуванням валідних та надійних методів; узагальнювати емпіричні дані та формулювати теоретичні висновки; вести просвітницьку роботу, здійснювати психологічне консультування; проводити психодіагностику; враховувати особистісні, соціально-психологічні чинники при психологічному консультуванні з проблем соціалізації.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни - забезпечити загальну теоретико-практичну підготовку студентів у міждисциплінарній галузі психологічної науки - психології професійної соціалізації, а також сприяти освоєнню сучасних психологічних технологій ефективного психологічного супроводу професійної соціалізації індивідуального і групового клієнта. Cпрямована на підготовку психолога як професіонала з позиції розвитку його професійної суб’єктності та набуття ним практичних навичок психологічного супроводу професійного становлення індивідуального та групового клієнта. Дозволяє усвідомити складний процес професіогенезу особистості в контексті соціалізації фахівця, вивчити теоретико-методологічні підходи до дослідження цього явища; розкриває закономірності, чинники, психологічні механізми, ефекти та труднощі професійної соціалізації особистості; багатоманіття засобів, прийомів, методів психологічного супроводу професійної соціалізації індивідуального і групового клієнта психолога.
Рекомендована та необхідна література
Власова О. І., Семиченко В. А., Пащенко С. Ю., Невідома Я. Г.Психологія вищої школи / за ред. О. І. Власової : підручник. Київ : ВПЦ "Київський університет", 2014. 470с.
Дембицька Н.М. Інтерсуб’єктивна основа соціалізуючих практик. Соціально-психологічне забезпечення економічної соціалізації молоді / за ред. Н.М. Дембицької. Київ : Інститут психології імені Г.С.Костюка НАПН України, 2018. C.109-112.
Дембицька Н.М. Наставництво як соціалізуюча практика. Актуальні проблеми психології. Том 1. 2018. Вип. 48. C.14-19.
Дуткевич Т.В., Максимчук Н.П. Психологія вищої школи. Кам’янець-Подільський, 2011. 228 с.
Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи. Київ : ТОВ «Філ-студія», 2013. 316 с.
Щербан Т.Д. Психологія навчального спілкування. Київ: Міленіум, 2004. 346 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання успішності студентів здійснюється під час навчальних занять і за результатами підготовки звіту з практичної роботи та написання підсумкової контрольної роботи. Оцінювання семестрової роботи: Усні відповіді (виступ на занятт, участь у дискусії, доповнення): 18/30 балів. Звіт з практичної роботи: :18/30 балів. Підсумкова контрольна робота: 24/40 балів. Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням оцінки, отриманої на іспиті. Якщо оцінка студента на іспиті є нижчою від мінімального порогового рівня (60 %, 24 бали), то бали за іспит не додаються до семестрової оцінки (вважаються рівними нулю), а підсумкова оцінка із дисципліни є незадовільною. Організація оцінювання: після теми 1 виконується звіт з практичної роботи; після теми 2 студент виконує підсумкову контрольну роботу.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Наталія
Миколаївна
Дембицька
Кафедра психології розвитку
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра психології розвитку
Факультет психології