Історія літератури

Освітня програма: ОПП Культурологія 2021

Структурний підрозділ: Філософський факультет

Назва дисципліни
Історія літератури
Код дисципліни
ОК - 25
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
4. Знати та розуміти теоретичні підходи до визначення культури, її проявів та форм існування. 6.Виявляти, перевіряти та узагальнювати інформацію щодо різноманітних контекстів культурної практики, визначати ступінь їх актуальності із застосуванням релевантних джерел, інформаційних, комунікативних засобів та візуальних технологій. 8. Інтерпретувати етнокультурні джерела (речові, друковані, візуальні, художні) з використанням спеціальної літератури та визначених методик, аргументовано викладати умовиводи щодо їх змісту.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цієї дисципліни студенти повинні знати: загальні відомості про літературний процес та домінантні філософсько-естетичні напрямки і течії; соціальноісторичні умови розвитку української літератури; основи літературознавчого аналізу художніх творів; жанрово-стильову специфіку української літератури; особливості співіснування в українському літературному дискурсі різних стильових тенденцій: реалізму, модернізму, постмодернізму, авангардизму, сюрреалізму, «магічного реалізму» тощо; Вміти застосовувати окремі поняття теорії та історії літератури; працювати з різними джерелами навчальної та наукової інформації, опрацьовувати їх, виявляти літературні явища, збирати, систематизувати, описувати та аналізувати досліджуваний матеріал, орієнтуватися в сучасній науковій та критичній літературі з проблем розвитку української літератури, робити узагальнення та висновки. Володіти елементарними навичками та базовим термінологічним апаратом аналізу літературних творів
Зміст навчальної дисципліни
Модуль 1 «Історія зарубіжної літератури». Вступ до курсу історії зарубіжної літератури. Тема 1. Антична література: основні риси античної літератури, давньогрецька міфологія, Гомерів епос, римська література. Тема 2. Література доби Відродження. Відродження в Італії, Іспанії, Англії. Тема 3. XVII століття: бароко та класицизм. Тема 4. Література доби Просвітництва. Тема 5. Історія зарубіжної літератури ХІХ століття: романтизм, реалізм, символізм. Мета модулю 2. "Історія української літератури" дисципліни –закріпити і поглибити базові знання з історії української літератури, зокрема закономірності розвитку сучасного українського історико-літературного процесу у взаємозв’язках з іншими галузями української культури. Дисципліна продовжує системне вивчення літературних явищ в українській культурно-стилістичній епосі кін. ХХ-ХХІ ст.. У процесі вивчення дисципліни студенти вивчають ідейно-тематичну специфіку творів Ю.Андруховича, О.Забужко, Г.Пагутяк, С. Жадана, Ю.Винничука та ін.
Рекомендована та необхідна література
Блум Г. Західний канон на тлі епох. К.: Факт, 2007. Павличко С. Зарубіжна література. К.: Основи, 2001. Бойніцька О. Англійський історичний роман. К.: Київський ун-т, 2020. Матасова Ю. Архетипна критика художнього тексту. К.: Київський ун-т, 2019. Гундорова Т. Післячорнобильська бібліотека: український літературний постмодерн. К.: Критика, 2005. – 263 с. Гундорова Т. Транзитна культура. Симптоми постколоніальної травми: ст. та есеї. К.: Грані-Т, 2013. - 546 с. Жуковська Г.М., Гаєвська Н.М. Українська література кін.ХХ – поч.ХХІ ст.: жанрово-стильові особливості. К.: ВПЦ «Київський університет», 2020. 225 с. Історія української літератури: ХХ – поч. ХХІ ст.: навч. посіб.: у 3 т. / за ред. В.І. Кузьменка. Т. 3. Київ:Академвидав,2017.544 с. Романенко О. В. Семіосфера української масової літератури. Текст. Читач. Епоха. К.: Якубець А. В. [вид.], 2014. 362 с. Харчук Р.Б. Сучасна українська проза. Постмодерний період. Навч.посіб. К.: ВЦ «Академія», 2008. 248 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
1. Усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на семінарах: 21 / 35 балів 2. Самостійна робота (аналіз, конспект текстів, індивідуальне завдання, доповідь у формі презентації у PowerPoint ): 25/ 45 балів 3. Підсумкова контрольна робота в письмовій формі - 14 / 20 балів Підсумкове оцінювання у формі заліку: підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкової контрольної роботи. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання.
Мова викладання
Українська