Література дивану

Освітня програма: Турецька мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Література дивану
Код дисципліни
ННД.20.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію турецької й англійської мов і літератур і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 10. Знати норми літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації). ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Проаналізувати зміст і основні художні особливості видатних літературних пам'яток середньовічної турецької літератури; охарактеризувати своєрідність художнього світу найвидатніших письменників періоду суфізму, специфіку їх світорозуміння і художнього менталітету; ознайомити з концептуальними засадами турецького літературного процесу періоду Дивану XIII-XVI ст.; виділити ціннісні критерії в оцінці літературних явищ та відтворення вузлових проблем літературного життя у загальному контексті суспільно-духовної ситуації епохи Дивану; розширити знання з історії розвитку суфізму в світі, філософських знань, представлених видатними діячами суфізму, а також культурних феноменів, таких як книжкова традиція, архітектура, обряди і звичаї, ісламські інститути.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Література дивану» знайомить студентів з основними та концептуальними засадами аналізу турецького літературного процесу; головними положеннями суфізму; вивчає структуру огузького епосу ДедеКоркут та дастануКьороглу, романтичних розповідей хікайе та казок, анекдотів про Насреддіна Ходжу а також інші жанрі; аналізує відображення суфійських ідей в турецькій літературі з початку Османської імперії ; характеризує жанри tevhid, naat, mersiye, medhiye, hicviye, fahriye і тд. та форми gazel, kaside, kıt’a, mustezat, rubai, tuyuğ, murabba, şarkı; знайомить з проповідниками духовних віршів, формами і системної поетичної образності суфійської жіночій поезії; вивчає традиції МевляниДжелаладдінаРумі в турецькій літературі, лірику Султана Веледа. Розглядає основні аспекти вивчення творчості ЮнусаЕмре; світської поезії; поезії КайгусузаАбдала; вивчає турецькі оповіді про життя і чудеса пророка Мухаммеда; розглядає та аналізує літературу Текке.
Рекомендована та необхідна література
1.Халимоненко Г. І. Історія турецької літератури / Г. І. Халимоненко. Ч. 2. К.: [б.и.], 2001. 315 с. 2.DilçinCem. Divan Şiiri ve şairleri üzerine incelemeler. İstanbul: Kabalcı yayınevi, 2007. 528 s. 3.GüzelAbdurrahman. Dini-TasavvufıTürk edebiyatı elkitabı. Ankara: Akçağ, 2009. 799 s. 4.KöprülüFuad . Divan Edebiyatı Antolojisi. Ankara: Akçağ, 2006. 588 s. 5.ÜstünerKaplan. DivanŞiirindeTasavvuf. Ankara: Birleşik Dağıtım Kitabevi, 2007. 482 s. 6.Düzgün, Dilaver. “ÂşıkEdebiyatı”, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı (ed. M. Öcal Oğuz), Grafiker Yay., Ankara, 2004 s. 169-212. 7.ElKitabı (ed. M. ÖcalOğuz), GrafikerYay., Ankara, s. 315-330. 8.Aşkar, Mustafa. TasavvufTarihiLiteratürü . Ankara: 2001. Xvıı – 477s. 33 Şekil. (KültürBakanlığıYayınNo: 2739; KültürEserleriDizisi: 333). [10/Mk-Odtü] [Bibta/
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Робоча програма навчальної дисципліни впродовж семестру передбачає такі форми навчання : лекції, семінарські заняття, самостійна робота. Семестрове оцінювання таких видів робіт, як індивідуальні виступи, доповнення, обговорення проблемних питань, участь у дискусіях, індивідуальні завдання (фіксовані виступи та захист презентацій, творчих робіт тощо), виконання контрольних робіт, здійснюється під час семінарських занять, які відбуваються за розкладом в он-лайн або в оф-лайн режимі та модульну контрольну роботу. Закінчується іспитом.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1.1 – 3), що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 4-5); (комунікація 6), що складає 60% загальної оцінки. Оцінювання семестрової роботи: 1. Робота на семінарських заняттях: РН 1.1-1.3, 2-2.2, 3 -4 26/52 балів 2.Презентація: РН 2- 3, 2.1 – 4 10/20 балів.
Мова викладання
Турецька

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Федора Іванівна Арнаут
Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра тюркології
Навчально-науковий інститут філології