Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: турецька мова і література
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Код дисципліни
ННД.12
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення.
ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня.
ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен знати: основи філософії та педагогіки, сутність основних понять, закономірностей, принципів, методів; специфіку ефективного спілкування та міжособистісної взаємодії у освітніх закладах; студент повинен вміти: творчо використовувати у навчальній, дослідницькій та викладацькій діяльності здобуті знання та навички основних регуляторів діяльності і поведінки особистості у колективі.
Зміст навчальної дисципліни
Мета навчальної дисципліни: формування у студентів професійно-педагогічної компетентності викладача ВШ; засвоєння знань, умінь і навичок, необхідних для майбутньої професійної діяльності, пов’язаної з ефективним проведенням лекцій, семінарських, практичних занять, успішною комунікацією та співробітництвом у підготовці фахівців закладів освіти. Програма дисципліни розкриває основні категорії педагогіки вищої школи, її принципи, методи, технології, теорію та практику формування професійно-педагогічної компетентності викладача. У ньому визначального значення набувають: рефлексія та самостійна робота студентів у вигляді створення критичного есе, колажу, проведення інтерактивної мультимедійної міні-лекції, розробки семінарського, практичного заняття.
Рекомендована та необхідна література
1. Анотований бібліографічний покажчик праць науково-педагогічних працівників кафедри педагогіки Київського національного університету імені Тараса Шевченка (2013-2020 роки) / Укл. А. А. Марушкевич, Н. І. Головко, С. П. Балашова. Київ: ЦП «Компринт», 2020. 63 с.
2. Вимоги до особистості викладача вищої школи. URL: https://pidru4niki.com/70123/pedagogika/vimogi_osobistosti_vikladacha_vischogo_navchalnogo_zakladu
3. Кошечко Н. В. Методика викладання у вищій школі: Навч. посібник. Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2013. 115 с.
4. Кошечко Н. В. Принципи, методи та технології навчання студентів ВНЗ з педагогічної конфліктології: загально-теоретичні (С. Х. Чавдаров) та сучасні емпіричні аспекти. Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2018. С. 61-86.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, практичні заняття, самостійна робота, практичні завдання, підготовка презентацій, аналітичних матеріалів, доповідей, обговорення конфліктних ситуацій, проведення тренінгових вправ, обговорення рішень до ділових рольових ігор, практичних ситуацій, захист практичних завдань/
Методи та критерії оцінювання
Р.Н. 1.1.–1.4. Аналіз, оцінювання, виконання практичних завдань: Р.Н. 2.1.–2.7. презентацій, завдань Р.Н. 3.1 – 3.4; практичних вправ: Р.Н. 4.1
10 – студент у повному обсязі володіє навчальним матеріалом; 9-8 – у достатньому обсязі, але не аргументує; 7-6 – загалом володіє, але не демонструє глибини знань; 1-5 – не в повному обсязі володіє матеріалом. Виконання ПКР: 10 запитань, за кожну правильну відповідь – 1 б. Студент може набрати за семестр мін. 36 / макс. 60 б.; кількість балів на іспит – мін. 24 / мак. 40.
Мова викладання
Українська.
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Наталія
Василівна
Кошечко
Кафедра педагогіки
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра педагогіки
Факультет психології