Психологія віктимності та суїцидальності
Освітня програма: Психологія дитинства та сім’ї з основами психотерапії
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Психологія віктимності та суїцидальності
Код дисципліни
ВК.2.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР 1. Здійснювати пошук, опрацювання та аналіз професійно важливих знань із різних джерел, в т. ч. з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. ПР2. Вміти організовувати та проводити психологічне дослідження із застосуванням валідних та надійних методів. ПР3. Узагальнювати емпіричні дані та формулювати аргументовані теоретичні висновки, робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, сім’ї, освітньої системи. ПР5. Розробляти та реалізовувати програми психологічних інтервенцій (консультування, психологічна корекція, психотерапія, тренінг), проводити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість. ПР7. Доступно і аргументовано представляти результати досліджень у писемній та усній формах, брати участь у фахових дискусіях. ПР 12. Володіти технологіями патопсихологічного та нейропсихологічного дослідження дітей та підлітків. За потребою кваліфіковано розробляти їх.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: загальні положення про практичну діяльність психолога, права та обов’язки, типові ризики. Вміти: використовувати психологічні знання про людину для аналізу конкретних життєвих ситуацій; використовувати психодіагностичні методи та методики у відповідності із специфікою ситуації. Володіти елементарними навичками: усвідомлення психологічних засад формування віктимної та суїцидальної поведінки; застосування сучасних інформаційно-технічних засобів для вирішення завдань профілактики аутоагресивної та віктимної поведінки; професійної ділової комунікації, мовно-текстологічної здатності; генерування нових ідей, оцінювання результатів та якості професійної діяльності.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – підготовка студентів до роботи з особами, схильними до аутоагресивної та віктимної поведінки, в якій має реалізуватися індивідуальний підхід, враховуватись та співвідноситись різні чинники поведінки людини; ознайомлення студентів з психологічними властивостями сприйняття і впливу травмуючих подій на психічне здоров’я індивіда. Дисципліна належить до переліку вибіркових дисциплін і розрахована забезпечувати загальну теоретичну підготовку студентів у галузі психології, яка слугуватиме основою для їх подальшої діяльності. Програма вміщує теоретичні проблеми вивчення механізмів становлення аутоагресивної та віктимної поведінки, характеристик і особливостей її форм прояву, психічних властивостей особистості, психопатологічних процесів i станів, що її зумовлюють.
Рекомендована та необхідна література
1. Бондарчук О.І. Психологія девіантної поведінки. Київ: МАУП, 2006. 92 с. 2. Вакуліч Т.М. Психологія віктимної поведінки. Київ : Науковий світ, 2009. 152 с. 3. Вовканич М.Д. Технології соціально-психологічної роботи з клієнтами, які схильні до суїциду: навчально-методичний посібник. Ужгород : УНУ, 2002. 122 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарські і практичні заняття, самостійна робота, іспит.
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді, виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення. Аналітична доповідь (у форматі електронної презентації). Творча самостійна робота у форматі електронної презентації. Підсумкова контрольна робота. Іспит. РН1.3, РН1.4, РН2.3, РН2.4, РН 3.1 – 15/9 балів РН1.1; РН1.2, РН2.1, РН2.2, РН4.1 – 15/9 балів РН2.1; РН2.2, РН4.1 – 15/9 балів РН1.3, РН1.4, РН2.3, РН2.4, РН3.1, РН4.1 – 15/9балів Іспит. Максимальна кількість балів - 40 балів по 100 бальній шкалі. Форма проведення – письмова. Види завдань –відкриті питання, творчі завдання; при цьому відповідь на відкрите питання 1 – у 30 %; відповідь на відкрите питання 2 – у 35%, творче завдання – у 35 % від сукупної оцінки. Мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним, не може бути меншою за 24 бали.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Євгеній
Михайлович
Прокопович
Кафедра психології розвитку
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра психології розвитку
Факультет психології