Комплексний підсумковий іспит з класичних мов

Освітня програма: Класичні студії та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Комплексний підсумковий іспит з класичних мов
Код дисципліни
Тип модуля
Екзаменаційна комісія
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
12 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
1
Результати навчання
ПРН 3. Застосовувати сучасні методики і технології для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності. ПРН 7. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрями і школи в лінгвістиці. ПРН 8. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення літературознавства. ПРН 9. Характеризувати теоретичні засади та прикладні аспекти обраної філологічної спеціалізації. ПРН 10. Збирати й систематизувати мовні, літературні, фольклорні факти, інтерпретувати й перекладати. ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань. ПРН 15. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу. ПРН 16. Використовувати спеціалізовані концептуальні знання з обраної філологічної галузі для розв’язання складних задач і проблем.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
- знати: особливості фонетичної системи, норми та особливості відмінювання та дієвідмінювання в давньогрецькій та латинській мовах, функціональну семантику іменних та дієслівних категорій та функції службових частин класичних мов, типи складних речень та їхні синтаксичні еквіваленти, історичні факти розвитку давньогрецької і латиинскої мов, сучасні наукові дискусійні питання в класичній філології; - вміти: здійснювати комплексний (діалектний, історико-граматичний, функціональний, етимологічний, метричний, культурологічний) аналіз та літературний переклад оригінальних текстів з давньогрецької та латинської мов; орієнтуватися в довідковій і науковій літературі з навчальної дисципліни; узагальнювати, надавати оцінку висновкам досліджень з лінгвістики тексту.
Зміст навчальної дисципліни
Комплексний підсумковий іспит з класичних мов має на меті перевірку й оцінку теоретичного і практичного знання студентами давньогрецької і латинської мов, спрямований на перевірку вміння аналізувати, коментувати, інтерпретувати та перекладати фрагменти текстів різних стилів і жанрів давньогрецькою і латинською мовами. Іспит складається з двох частин: письмової та усної. Письмова частина передбачає відповідь на теоретичні питання, письмовий аналіз та переклад фрагментів давньогрецькою і латинською мовами. Усна частина передбачає відповідь на теоретичні питання з класичних мов, переклад, аналіз, коментування й інтерпретацію фрагментів давньогрецькою і латинською мовами.
Рекомендована та необхідна література
Енциклопедичний словник класичних мов / Звонська Л. Л., Корольова Н. В., Лазер-Паньків О. В. та ін. ; За ред. Звонської Л. Л. (Київ, 2015), 464 с. Звонська Л.Л. Давньогрецька мова: підручник для студентів вищих навчальних закладів / 3-ге вид., перероб. і доп. (Київ, 2019), 711с. Schwyzer, E. Griechische Grammatik, B. I: Allgemeiner Teil, Lautlehre, Wortbildung und Flexion, 2 Aufl. (München, C. Beck, 1953), XLII+242. Griechische Grammatik, Hrsg. von A. Debvunner, B. II: Syntax und syntaktische Stilistik (München, C. Beck, 1950), XXII+714. Palmer, L. R. The Greek Language (London, Faber, 1979), 360. Schwyzer, E. Griechische Grammatik: Bd. I-III (München, 1934-1953), LXII, 1746. Sihler, A. L. New Comparative Grammar of Greek and Latin (New-York, Oxford University Press, 1995), 327. Звонська Л. Л. Історія грецької мови (Київ, 2011), 312 с. Bechtel, Fr. Die griechischen Dialekte, Bd. 1-3 (Berlin, 1921-1924). Buck, C. D. The Greek Dialekts (Chicago, 1955).
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи та критерії оцінювання
Структура білета відображає комплексний характер іспиту і складається з трьох завдань. Перші два питання спрямовані на оцінювання знань студентів і мають теоретичний характер: перше – з давньогрецької мови; друге – з латини; третє практичне завдання – «Історико-граматичний аналіз та переклад фрагментів текстів давньогрецькою та латинською мовами» – спрямоване на оцінювання вмінь студентів. Критерії оцінювання. Максимальна кількість балів, які може набрати випускник, становить 100. Максимально/мінімально можлива кількість балів за кожне теоретичне питання білета: максимальний бал – 35; мінімальний бал – 25. Максимально/мінімально можлива кількість балів за практичне завдання: максимальний бал – 30; мінімальний бал – 25. Кількість балів, які може набрати випускник, формується за сумою балів за 3 питання: максимальна кількість балів – 100, мінімально позитивна кількість балів – 60, відповідно до шкали оцінювання.
Мова викладання
Українська