Риторика та техніки академічного мовлення

Освітня програма: Міжкультурна германістика (німецька та англійська мови)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Риторика та техніки академічного мовлення
Код дисципліни
ВБ 1.6
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 5.Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня. ПРН 6.Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації. ПРН 13.Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань і власну точку зору на них як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються. ПРН 14.Створювати, аналізувати і редагувати тексти різних стилів та жанрів німецькою та англійською мовами. ПРН 18.Презентувати результати свого дослідження науковій спільноті в наукових публікаціях чи виступах на конференціях, круглих столах, семінарах тощо.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіння німецькою мовою, письмовою медіацією з першої іноземної мови та усною послідовною медіацією на рівні С2 (професійний користувач) відповідно до Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни полягає в ознайомленні студентів з основними риторичними прийомами та техніками академічного мовлення, видами та жанрами усної та письмової академічної комунікації, формуванні мовних компетентностей для успішного здійснення усної медіації в академічному дискурсі, створенні лексичного мінімуму наукової термінології для дискутування, презентації власних наукових досліджень, проєктів. Дисципліна складається із семи змістових модулів, передбачає одну модульну контрольну роботу в семестр. Матеріал курсу окреслює особливості академічного дискурсу, специфіку наукових текстів, вчить студентів усній інтеракції в академічному середовищі, вмінню робити презентації, вести наукову дискусію, полемізувати на високому науковому рівні, вміти представити власну аргументацію та ставити питання під час обговорень, формує необхідний запас мовних кліше для презентації результатів наукових досліджень в межах магістерських робіт.
Рекомендована та необхідна література
1. Alagöz-Bakan Ö., Knorr D. Krüsemann K. Akademisches Schreiben. Sprache zum Schreiben – zum Denken – zum Beraten. LASERLINE, Druckzentrum Berlin, 2016. 141 S. 2. Bayerlein O. Campus Deutsch. Präsentieren und Diskutieren. – München: Hueber Verlag, 2014. 87 S. 3. Beinke C., Brinkschulte M., Bunn L., Thürmer S. Die Seminararbeit. Schreiben für den Leser. Stuttgart: UTB GmbH, 2016. 242 S. 4. Materynska O., Paslawska A. Deutsche Sprache in der Ukraine: aktueller Stand und neue Tendenzen. Verbindungen: Deutsch-ukrainische Germanistiken im Dialog, Heidelberg: Universitätsverlag Winter, 2021.S. 77-97. 5. Rothstein B. Nicht allein mit der Masterarbeit: Der Ansatz Studentische Forschungsgruppen. Hochschullehre. Jahrgang 5. 2019. S. 811-823. 6. Павличко О. О., Материнська О. В., Тимченко Є. П. Мовознавча термінологія для германістів. Київ: Інтерсервіс, 2020. 286 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи протягом семестру: завдання, які виконуються у процесі самостійної роботи; проміжний контроль – усна відповідь, доповнення, участь у дискусіях на лекціях і семінарах, бліц-опитування, тести; проєкти, презентації.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1.1 – 1.4), що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 2.1-2.2); (комунікація 3.1); (автономність та відповідальність 4.1), що складає 60% загальної оцінки. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру (форми роботи: усна відповідь, доповнення, участь у дискусіях на лекціях і семінарах, бліц-опитування, тести, презентації, реферати, доповіді, творчі завдання, міні-проєкти, конспектування, реферування, модульна робота) і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "зараховано". Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "незараховано". Максимальна оцінка за курс – 100 балів.
Мова викладання
Німецька, українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра германської філології та перекладу
Навчально-науковий інститут філології