Тренінг текстотворчої компетентності
Освітня програма: Міжкультурна германістика (німецька та англійська мови)
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Тренінг текстотворчої компетентності
Код дисципліни
ОК 04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2.Упевнено володіти державною та іноземною мовами для реалізації письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування; презентувати результати досліджень державною та іноземною мовами.
ПРН 6.Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації.
ПРН 14.Створювати, аналізувати і редагувати тексти різних стилів та жанрів німецькою та англійською мовами.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіння німецькою мовою на рівні В2 та вище.
Зміст навчальної дисципліни
Основна задача курсу полягає у розвиткові навичок створення тексту німецькою мовою. Курс має практичний характер, елемент лекцій зведений до мінімуму. Основна увага приділяється спільному читанню та аналізу текстів-зразків, опрацюванню типових, композиційно-стилістичних особливостей тексту та їх практичному застосуванню (на заняттях і вдома). Важливим дидактичним елементом є спільне оцінювання написаних текстів. Часто повторювані стилістичні неточності, текстово-нормативні неточності та недоліки в композиції тексту слід обговорювати і, по можливості, усувати в конкретних вправах. Письмові вправи на заняттях мають на меті допомогти студентам з розумової та психологічної точки зору розвинути навички письма.
Рекомендована та необхідна література
Christian Fandrych – Maria Thurmair, Textsorten im Deutschen. Linguistische Analysen aus sprachdidaktischer Sicht, Tübingen 2011.
Ulrike Krieg-Holz – Lars Bülow, Linguistische Stil- und Textanalyse. Eine Einführung, Tübingen 2016.
Jürg Häusermann, Journalistisches Texten, 3. Auflage, Konstanz 2011.
Ulrike Scheuermann, Die Schreibfitness-Mappe. 60 Checklisten und Übungen für alle, die beruflich schreiben, Wien 2011.
Wolf Schneider, Deutsch für junge Profis. Wie man gut und lebendig schreibt, Berlin 2010.
Otto Schumann [Hg.], Grundlagen und Techniken der Schreibkunst. Handbuch für Schriftsteller, Redakteure und angehende Autoren, Bindlach 2004.
Heinz Vater, Einführung in die Textlinguistik, 3. Auflage, Stuttgart 2001.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи протягом семестру:
завдання, які виконуються у процесі самостійної роботи;
проміжний контроль – виконання письмових вправ, створення текстів, участь у дискусіях та обговореннях текстів.
Методи та критерії оцінювання
Написання власних текстів – 25 балів; вчасна подача та виконання письмових вправ – 25 балів;
відвідування занять та конструктивна співпраця на заняттях – 20 балів;
залік (у письмовій формі) – написання власного тексту відповідного жанру – 30 балів
Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "зараховано". Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "незараховано". Максимальна оцінка за курс – 100 балів.
Мова викладання
німецька
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Флоріан
Рінеш
Кафедра германської філології та перекладу
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра германської філології та перекладу
Навчально-науковий інститут філології