Психологія та педагогіка вищої школи

Освітня програма: Германська філологія і переклад (шведська мова та англійська мова)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Психологія та педагогіка вищої школи
Код дисципліни
ВБ.1.07.2
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості дослідження в конкретній філологічній галузі. ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня. ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації. ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються. ПРН 19. Планувати, організовувати та здійснювати навчальний процес у вищій школі
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіння вміннями і навичками аналізу наукової літератури, підготовки есе, презентацій, ведення дискусії; розуміння сутності основних регуляторів діяльності і поведінки в групі і можливостей їх використання в роботі з академічною групою.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Психологія та педагогіка вищої школи» належить до переліку вибіркових освітніх компонентів ОНП. Її предметом є психолого-педагогічні основи навчально-виховного процесу й педагогічної взаємодії у ЗВО, психологічні механізми становлення особистості професіонала. У змісті курсу розкриваються теоретико-методологічні основи та поняттєво-категоріальний апарат науки, особливості студента як суб’єкта навчально-професійної діяльності, адаптація до навчання у ЗВО; специфіка розвитку студентської групи, розглядаються психологічні і методичні аспекти діяльності викладача; закономірності педагогічної взаємодії у ЗВО як єдність мети, мотивів, дій, результату, як організованої системи діяльності.
Рекомендована та необхідна література
1. Виноградова В.Є., Юрченко В.І. (2020). Психологія вищої освіти: теоретичні та практичні аспекти: навч. посіб. 2-е вид. Київ: Видавництво Ліра-К. 296 с. 2. Дуткевич Т.В., Максимчук Н.П. (2010). Психологія вищої школи (курс лекцій): навчальний посібник. Кам’янець-Подільський, 2010. 144 с. URL: https://app.box.com/s/bq068hzrz6sjynbrvail6bsgwsnsyr7r 3. Етичний кодекс університетської спільноти. URL: http://www.univ.kiev.ua/pdfs/official/ethical-code/Ethical-code-of-the-university-community.pdf (дата звернення: 05.09.2020). 5. Компетентнісно зорієнтована освіта: якісні виміри / В. О. Огнев’юк [та ін.]. Київ: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2015. 367 с. 6. Кошечко Н. В. (2013). Методика викладання у вищій школі: Навч. посібник. Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2013. 115 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи: лекції, практичні заняття, самостійна робота, консультації. Методи викладання: пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного навчання (проблемна лекція), частково-пошуковий (евристичний) метод, проєктна робота, творчі завдання, написання есе.
Методи та критерії оцінювання
Поточне оцінювання: усна відповідь, доповнення, участь у дискусії, творче завдання (есе, міні-проєкт), контрольна робота з відкритими відповідями, тест. Підсумкове оцінювання - іспит. Критерії оцінювання за кожною формою контролю наведені в робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Тетяна Миколаївна Яблонська
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології