Риторика: лінгвістичний аспект
Освітня програма: Германська філологія і переклад (шведська мова та англійська мова)
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Риторика: лінгвістичний аспект
Код дисципліни
ВБ.1.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 5. Знаходити оптимальнi шляхи ефективної взаємодiї у професiйному колективi та з представниками iнших професiйних груп рiзного рiвня.
ПРН 6. Застосовувати знання про експресивнi, емоцiйнi, логiчнi засоби мови та технiку мовлення для
досягнення запланованого прагматичного результату й органiзацiї успiшної комунiкацiї.
ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутнiсть конкретних фiлологiчних питань i власну точку зору на них як фахiвцям, так i широкому загалу, зокрема особам, якi навчаються.
ПРН 14. Створювати, аналiзувати i редагувати тексти рiзних стилiв та жанрiв шведською та англiйською мовами.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Навчальна дисциплiна “Риторика: лінгвістичний аспект” передбачає володiння шведською мовою на рiвнi не нижче B2 згiдно з Загальноєвропейськими рекомендацiями з мовної освiти i базується на мовних знаннях та комунiкативних навичках студентiв, набутих пiд час вивчення практичних та теоретичних курсiв з першої мови.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисциплiна “Риторика: лінгвістичний аспект” охоплює лекцiйнi та практичнi заняття. На лекцiйних заняттях студенти ознайомлюються з iсторiєю та теорiєю риторики, оволодiвають її термiнологiчним апаратом. На практичних заняттях тренується здатнiсть студентiв до ефективної усної та письмової комунiкацiї, а також здатнiсть аналiзувати та оцiнювати повiдомлення персуазивного чи манiпулятивного характеру. Курс охоплює значну кiлькiсть усних вправ, якi передбачають як пiдготовлену, так i спонтанну комунiкацiю.
Рекомендована та необхідна література
1. Hellspong L. Konsten att tala : handbok i praktisk retorik / Lennart Hellspong. — Lund : Studentlitteratur, 2011. — 355 s.
2. Hellspong L. Konsten att tala : övningsbok i praktisk retorik / Lennart Hellspong — Lund : Studentlitteratur, 2011. — 168 s.
3. Cassirer, Peter ’Tobleronetalet’ i Retorikmagasinet 32, 02-12-2006 [Електронний ресурс]. — Режим доступу : https://www.retorikforlaget.se/tobleronetalet/
4. Hägg G. Praktisk retorik : med klassiska och moderna exempel / Göran Hägg. — Stockholm : Wahlström & Widstrand, 2001. — 253 s.
5. Hägg G. Retorik i tiden : 23 historiska recept för framgång / Göran Hägg. — Stockholm : Norstedts, 2018. — 238 s.
6. Lindqvist Grinde J. Klassisk retorik för vår tid / Janne Lindqvist Grinde. — Lund : Studentlitteratur, 2016. — 383 s.
7. Svenska tal [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.svenskatal.se
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи: лекції, практичні заняття, самостійна робота. Методи викладання: пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного навчання (проблемна лекція), підготовка, проведення та обговорення виступів, наукові дискусії, творчо-аналітичні завдання.
Методи та критерії оцінювання
Поточне оцінювання: тест, виступ, аналіз промови. Підсумкове оцінювання - залік. Критерії оцінювання за кожною формою контролю наведені в робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
українська, шведська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Адам
Хассельстрем
Кафедра германської філології та перекладу
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра германської філології та перекладу
Навчально-науковий інститут філології