Соціолінгвістика

Освітня програма: Германська філологія і переклад (шведська мова та англійська мова)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Соціолінгвістика
Код дисципліни
ОК.09
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 7. Аналiзувати, порiвнювати i класифiкувати рiзнi напрямки i школи в лiнгвiстицi. ПРН 9. Характеризувати теоретичнi засади (концепцiї, категорiї, принципи, основнi поняття тощо) та прикладнi аспекти обраної фiлологiчної спецiалiзацiї. ПРН 16. Використовувати спецiалiзованi концептуальнi знання з обраної фiлологiчної галузi для розв’язання складних задач i проблем, що потребує оновлення та iнтеграцiї знань, часто в умовах неповної/недостатньої iнформацiї та суперечливих вимог.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Навчальна дисциплiна “Соцiолiнгвiстика” передбачає володiння шведською мовою на рiвнi не нижче B2 згiдно iз Загальноєвропейськими рекомендацiями з мовної освiти i базується на мовних знаннях студентiв, здобутих пiд час вивчення теоретичних лiнгвiстичних дисциплiн.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисциплiна “Соцiолiнгвiстика” охоплює лекцiйнi та семінарські заняття. На лекцiйних заняттях розглядаються питання мовної варiативностi, взаємозв’язку мови й суспiльства, мовної варiативностi й групової iдентичностi, мовної полiтики, мовного планування, багатомовностi. На семінарських заняттях студенти навчаються застосовувати набутi знання для проведення власних дослiджень.
Рекомендована та необхідна література
1. Boyd S., Ericsson S. Sociolingvistik i praktiken / Sally Boyd, Stina Ericsson (red.). – Lund : Studentlitteratur, 2015. – 252 s. 2. Norrby C., Håkansson G. Introduktion till sociolingvistik / Catrin Norrby, Gisela Håkansson. – Lund : Studentlitteratur, 2015. – 389 s. 3. Christner Riad C. Ung svenska klingar stolt / Cecilia Christner Riad // Språktidningen 8:2018 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://spraktidningen.se/artiklar/2018/11/ung-svenska-klingar-stolt 4. Grünbaum C. Kön kan ge vårt språk fler nyanser / Catarina Grünbaum // Språktidningen 7:2018 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://spraktidningen.se/artiklar/2018/09/kon-kan-ge-vart-sprak-fler-nyanser 5. Öqvist J. Stockholmska i en klass för sig / Jenny Öqvist // Språktidningen 8:2015 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://spraktidningen.se/artiklar/2015/11/stockholmska-i-en-klass-sig
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи: лекції, семінарські заняття, самостійна робота. Методи викладання: Пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного навчання (проблемна лекція), дослідницький метод, підготовка та обговорення презентацій за результатами наукового пошуку, наукові дискусії, аналітичні завдання.
Методи та критерії оцінювання
Поточне оцінювання: тест, презентація (доповідь), аналітичне завдання. Підсумкове оцінювання – залік. Критерії оцінювання за кожною формою контролю наведені в робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
українська, шведська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра германської філології та перекладу
Навчально-науковий інститут філології