Технології роботи із залежними та співзалежними членами родини

Освітня програма: Психологія дитинства та сім’ї з основами психотерапії

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Технології роботи із залежними та співзалежними членами родини
Код дисципліни
ВК.1.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР 1. Здійснювати пошук, опрацювання та аналіз професійно важливих знань із різних джерел, в т. ч. з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. ПР 5. Розробляти та реалізовувати програми психологічних інтервенцій (консультування, психологічна корекція, психотерапія, тренінг), проводити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість. ПР 4. Робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, груп, організацій. ПР 7. Доступно і аргументовано представляти результати досліджень у писемній та усній формах, брати участь у фахових дискусіях. ПР 8. Оцінювати ступінь складності завдань діяльності та приймати рішення про звернення за допомогою або підвищення кваліфікації
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні поняття педагогічної, вікової та соціальної психології, психологічні закономірності розвитку особистості, вікових криз особистості, особливості основних напрямків психологічного консультування і психотерапії. Вміти підбирати і коректно застосовувати психодіагностичний інструментарій, вести консультативну бесіду з клієнтом та сім’єю, циркулярне інтерв’ю, використовувати методи і техніки психокорекції і психотерапії. Володіти вміннями опрацьовувати наукову психологічну літературу, готувати презентації, розробляти зміст психологічних інтервенцій.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – забезпечити теоретико-практичну підготовку майбутніх психологів у галузі психологічної допомоги клієнту та сім’ї з проблемою залежності. Дисципліна складається з двох частин і дозволяє студентам ознайомитись із сучасними теоріями, концепціями узалежнення, зрозуміти його фактори і психологічні механізми, специфіку різних його видів (хімічні та поведінкові залежності), особливості функціонування сім’ї з проблемою узалежнення.
Рекомендована та необхідна література
Воронович Б. Узалежнення (2020). URL: https://www.parpa.pl/index.php/e-publikacje/category/5-uzaleznienie-od-alkoholu?fbclid=IwAR2PBd9I-XaG85eLBYLF3IfmcMg5ArmglZnBGEytON0DxALwL52MS7GZ0BY Зальвовський В.М. Про зловживання психотропними речовинами. Практична психологія та соціальна робота. 2000. № 6. С.43-44. Максимова Н.Ю. Психологічна профілактика схильності до алкоголю та наркотиків і психокорекційна робота з підлітками групи ризику. Практична психологія та соціальна робота. 2000. № 2. С.2-4. Максимова Н. Ю. Психологія адиктивної поведінки : навч. посіб. Київ: Київський університет, 2002. 308 с. Оржеховська В.М. Проблеми алкоголізму та наркоманії серед неповнолітніх та молоді. Практична психологія та соціальна робота. 1998. № 6-7. С. 43–45.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота, усні відповіді, робота над кейсом, усні відповіді, підсумкова контрольна робота, презентація реферату, іспит.
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді (виступ, участь у дискусіях, доповнення): РН-1.1-1.4, РН2.1-2.3, РН3.1, РН4.1-4.2 – 10/6 балів. Самостійна робота (есе, презентації, відповідь на практичному занятті, виконання практичних завдань): РН1.1-1.4, РН2.1-2.3, РН3.1, РН4.1-4.2. – 20 / 10 балів. Модульна робота 1 – 10/6 балів, РН1.1-1.4, РН2.1-2.3, РН3.1, РН4.1-4.2. – 15 / 10 балів. Модульна робота 2: РН1.1-1.4, РН2.1-2.3, РН3.1, РН4.1-4.2. – 15 / 10 балів. Студент допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав не менше 36 балів. Макс. кількість балів, які можуть бути отримані студентом на іспиті, 40 балів по 100 бальній шкалі. Форма проведення іспиту – письмова. Види завдань – тестові і творчі; при цьому відповідь на питання 1 оцінюється у 25%; відповідь на питання 2 – у 25%, творче завдання – у 50% від сукупної оцінки. Мін. пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним, – 24 бали.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Тетяна Миколаївна Яблонська
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології