Економічна психологія сім’ї

Освітня програма: Психологія дитинства та сім’ї з основами психотерапії

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Економічна психологія сім’ї
Код дисципліни
ДВС.1.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 1. Здійснювати пошук, опрацювання та аналіз професійно важливих знань із різних джерел, в т. ч. з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій ПРН 5. Розробляти та реалізовувати програми психологічних інтервенцій (консультування, психологічна корекція, психотерапія, тренінг), проводити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість; ПРН6.Розробляти просвітницькі матеріали та освітні програми, впроваджувати їх, отримувати зворотній зв’язок, оцінювати якість; ПРН8. Оцінювати ступінь складності завдань діяльності та приймати рішення про звернення за допомогою або підвищення кваліфікації; ПРН9. Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Знати: базові категорії («особистість», «свідомість», «соціальне мислення», «економічні відносини», «власність»); онтогенетичні закономірності соціалізації особистості. 2.Вміти: диференціювати соціально-психологічні типи особистості, володіти навичками ділового спілкування; самостійно збирати, аналізувати та систематизувати інформацію у сфері професійної діяльності. 3.Володіти елементарними навичками: ділового мовлення та участі в дискусіях відповідно до норм культури ділового спілкування; аналізу соціально-психологічних якостей особистості.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни-забезпечити теоретико-практичну підготовку студентів з психології розвитку економічної культури сім’ї, сприяти освоєнню сучасних технологій психологічного супроводу економічної діяльності сімейного домогосподарства в умовах ринкової економіки, їх використання в споживчій, інвестиційній, монетарній, підприємницькій практиках. Дисципліна вільного вибору студента, яка дозволяє усвідомити процеси формування, функціонування та розвитку економічної культури сім’ї в різних умовах господарської діяльності та на різних етапах економічної соціалізації.
Рекомендована та необхідна література
Дембицька Н.М Психологія економічної соціалізації школярів. Київ : Видавець Позднишев. 2020. 386 с. Дембицька Н.М., Запека Я.Г. Економічна психологія. Київ : Компринт, 2020. 40 с. Ложкін Г. В., Спасєнников В. В. Економічна психологія. Київ : ВД «Професіонал», 2006. 400 с. Соціально-психологічні закономірності становлення економічної культури молоді: монографія / В.В. Москаленко, О.В. Лавренко, Н.М. Дембицька, І.К. Зубіашвілі [та ін.]; за ред. В.В.Москаленко. Київ : Педагогічна думка, 2015.405 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді (виступ на практичному занятті, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення), аналіз кейсу, психодіагностичний практикум, підсумкова контрольна робота. Курс включає 2 модульні частини. Завершується дисципліна заліком. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру (максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100) і не передбачає додаткових заходів оцінювання для успішних студентів. Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 60 балів, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум – 40 балів, складають залік.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Наталія Миколаївна Дембицька
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології