Психологія і педагогіка вищої школи

Освітня програма: Психологія дитинства та сім’ї з основами психотерапії

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологія і педагогіка вищої школи
Код дисципліни
ОК. 09
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР 1., ПР 2., ПР5., ПР 6., ПР 8., ПР 9. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: базові категорії педагогіки, загальної, соціальної психології, психології розвитку, педагогічної психології, педагогіки, онтогенетичні закономірності становлення психічних властивостей, станів і процесів, процесів формування та розвитку особистості, соціальних спільностей. Вміти: застосовувати теоретичні знання з психології та педагогіки у процесі вивчення проблем, оцінки потреб, особливостей та ресурсів інших людей. Володіти: сучасними інформаційно-комунікативними технологіями для вирішення завдань професійної діяльності; визначення індивідуальних потреб, вікових, гендерних, етнічних особливостей інших людей.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – забезпечити студентам магістратури загальну теор.-практ. підготовку, сприяти освоєнню технологій психол.-пед. супроводу освітнього процесу, сприяти формуванню проф. майбутніх викладачів. Анотація навчальної дисципліни - дисципліна «Психологія і педагогіка вищої школи» належить до переліку нормативних дисциплін професійної підготовки фахівців з вищою освітою за спеціальністю «Психологія» денної форми навчання. Дисципліна орієнтована на практичний розвиток вміння організовувати навчально-виховну роботу у ЗВО. Зміст дисципліни розкриває психологічні закономірності, чинники, ефекти освітньо-професійної соціалізації особистості в умовах вишу.
Рекомендована та необхідна література
Власова О.І. Педагогічна психологія: Навчальний посібник. Київ, 2005. 400 с. Марушкевич А. А. Педагогіка вищої школи : Теорія виховання: Навчальний посібник. Київ : ВПЦ «Київський університет», 2006. 80 с. Мащенко Н.І. Основи педагогіки і психології вищої школи: Курс лекцій. 2-е вид., доп. й перероб. Кременчук, 2006. 272 с. Москаленко А. М. Історія педагогіки: навч.-метод. посіб. Київ : ВПЦ “Київський університет”. 2014. 239 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, практичні завдання, обговорення дискусійних питань
Методи та критерії оцінювання
Тест, усні відповіді, опитування , практичні завдання,іспит. Іспит. Максимальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом, 40 балів по 100 бальній шкалі. Форма проведення – письмова. Види завдань – відкриті питання та творчі завдання; при цьому відповідь 1 відкрите питання – у 25 %; 2 відкрите питання – 25 %; відповідь на творче завдання – у 50 % від сукупної оцінки. Мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним, не може бути меншою за 24 бали.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології
Кафедра педагогіки
Факультет психології