Тренінг комунікативної готовності до управлінської діяльності
Освітня програма: Педагогіка вищої школи
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Тренінг комунікативної готовності до управлінської діяльності
Код дисципліни
В.Б.3.2.1.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР 2; ПР 3; ПР 4; ПР 5; ПР 7; ПР 10; ПР 11. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Cтудент повинен знати: засади комунікативної компетентності викладача та психології спілкування, сутність їх категорій, принципів, закономірностей, вимоги до особистісних та професійних якостей викладача ВШ, загальні принципи діяльності тренінгових груп, їх динаміку розвитку, специфіку студентського віку, його криз; студент повинен вміти: оригінально та творчо використовувати у навчальній, дослідницькій та викладацькій діяльності знання із професійно-педагогічної компетентності викладача вищої школи.
Зміст навчальної дисципліни
Мета навчальної дисципліни: засвоєння студентами теоретико-практичних засад комунікативної компетентності; оволодіння ефективними психолого-педагогічними технологіями впливу на особистість ресурсами сучасних технологій – фасилітації, модерації, медіації, коучингу, форсайту, гостингу тощо; вміння застосувати сучасні тренінгові форми ефективної комунікації у діяльності майбутнього викладача ЗВО. У галузі освіти комунікативна компетентність стає важливим інструментом діяльності успішного викладача. Програма курсу розкриває основні категорії теорії ефективного спілкування, мовленнєвої культури, її принципи, методи, технології. Велика увага приділяється стилям спілкування, новітнім освітнім технологіям, технікам набуття професійно-педагогічної компетентності у вигляді проведення ділових рольових ігор, тренінгових вправ, створення презентацій, колажу.
Рекомендована та необхідна література
1. Беседа Я., Кошечко Н., Постоюк Н. Перспективи розвитку емоційного інтелекту викладачів та студентів у закладах вищої освіти засобами педагогічної конфліктології. К., 2020. С. 149-159.
2. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології. К, 2004. 352 с.
3. Кошечко Н. В. Основні напрями психологічного консультування у розв’язанні внутрішньоособистісних конфліктів студентів та викладачів: зарубіжний і вітчизняний досвід. К., 2020. Вип. 2 (12). С. 20-27.
4. Кошечко Н. В. Освітній тренінг з педагогічної конфліктології у практичній підготовці майбутніх викладачів. Рига, 2018. С. 104-113.
5. Golub Т., Koshechko N., Postoiuk N. Mixed Reality in the Ukrainian higher education institutions: conflictological competence of teachers and students. Prague, 2019. pp. 211-223
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, практичні заняття, самостійна робота, практичні завдання, підготовка презентацій, аналітичних матеріалів, доповідей, обговорення конфліктних ситуацій, проведення тренінгових вправ, обговорення рішень до ділових рольових ігор, практичних ситуацій, захист практичних завдань
Методи та критерії оцінювання
Опитування, аналітична доповідь, творчі завдання, практичні роботи, підсумкова контрольна робота, оцінювання критичного есе, проведення тренінгових вправ, колажу, виконання творчої письмової роботи, інтерактивної мультимедійної презентації
Контроль здійснюється за кредитно-трансферною накопичувальною системою. Обов’язковим для допуску до іспиту є виконання контрольної роботи, ПКР. Студент може набрати за семестр мінімально 36 /максимально 60 б.; кількість балів, що виноситься на іспит – мінімально 24 /максимально 40. Оцінювання студентів здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи. Оцінка формується як сума усіх балів, набраних упродовж семестру.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Наталія
Василівна
Кошечко
Кафедра педагогіки
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра педагогіки
Факультет психології