Фольклорна конфліктологія

Освітня програма: Фольклористика, міжкультурна комунікація, іноземна мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Фольклорна конфліктологія
Код дисципліни
ОК 15
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН13.Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань і власну точку зору на них як фахівцям, так і широкому загалу ПРН 16. Використовувати спеціалізовані концептуальні знання з фольклористики для розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної чи недостатньої інформації та суперечливих вимог. ПРН 18. Презентувати результати свого дослідження науковій спільноті в наукових публікаціях чи виступах на конференціях, круглих столах, семінарах тощо
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати жанрову систему фольклору, поетику фольклорного тексту, накопичити значну кількість текстів як української народної творчості, так і фольклору народів світу. Уміти виокремлювати популярні мотиви та сюжети фольклорних текстів, їх варіанти, інтерпретувати символіку фольклору, проводити паралелі між тестами вербального, акціонального, історичного характеру; обґрунтовувати шляхи вирішення конфліктних ситуацій. Володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення та прогнозування ситуації.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – полягає в необхідності формування у студентів цілісної і логічно-послідовної системи знань про основи фольклорної конфліктології, особливостей виникнення, розвитку та функціонування конфлікту, його втілення у фольклорному тексті.
Рекомендована та необхідна література
Грищенко І. Міжетнічні стосунки в українських народних казках / [упор., передмова, приміт., словник І. Грищенко] / Ірина Грищенко. Київ: Миронівська друкарня, 2009. 252 с. Дунаєвська Л.Ф. Українська народна проза (легенда, казка). Еволюція епічних традицій. Київ, 1997 Івановська О. П. Український фольклор як функціонально-образна система суб’єктності: монографія / Олена Петрівна Івановська. Київ : ТОВ УВПК «ЕксОб», 2005. 228 с. Лисюк Н. Міфологічний хронотоп: Матеріали до курсів «Міфологія», «Міфологія слов’янська і світова» / Н. Лисюк. Київ, 2006. 200 с. Росовецький С. Український фольклор у теоретичному висвітленні. Ч.1. Теорія фольклору. Посібник для університетів / С. Росовецький. Київ: Фітосоціоцентр, 2005. 232 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Проведення лекцій, семінарів, практичних, а також контроль у формі модульних робіт. Передбачається також самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усіх тем чотирьох змістових модулів, активності студента на занятті та повнота усної відповіді на питання. Максимальна кількість балів, що може отримати студент, в разі старанної роботи на семінарських заняттях та успішного виконання усіх поточних контрольних робіт – 60 балів. Підсумкове оцінювання здійснюється у письмовій формі. Максимум – 40 балів.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра фольклористики
Навчально-науковий інститут філології