Методологія та організація наукових досліджень з основами інтелектуальної власності

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: В’єтнамська мова і література»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методологія та організація наукових досліджень з основами інтелектуальної власності
Код дисципліни
ОК.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення. ПРН 3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості дослідження в конкретній філологічній галузі. ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються. ПРН 18. Презентувати результати свого дослідження науковій спільноті в наукових публікаціях чи виступах на конференціях, круглих столах, семінарах тощо.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
загальна теоретична підготовка, здобута в межах бакалаврських освітніх програм.
Зміст навчальної дисципліни
«Методологія наукових досліджень з основами інтелектуальної власності» є обов’язковою дисципліною для магістрантів усіх освітніх програм НН Інституту філології. Її предметом є сучасна методологія науки, сукупність методологічних засобів науки, зокрема філології, також право інтелектуальної власності та комерціалізація результатів інтелектуальної діяльності. Дисципліна складається з трьох змістових частин. Частина «Теоретичні засади філологічних досліджень» формує в студентів знання щодо чільних мовознавчих та/або літературознавчих напрямів та їх розвитку на вітчизняних і зарубіжних теренах, уявлення про розмаїття методологічних підходів у філології на сучасному етапі в цілому; сприяє засвоєнню навичок розпізнавання загальнонаукових аналітичних підходів; демонструє послідовну зміну домінанти головних наукових парадигм в історії філології. Частина «Методологія наукових досліджень» формує розуміння науки як дослідження, розкриває зміст понять «методологія», «методика», «методи дослідження», знайомить з конкретно-науковим, загально-науковим та філософським рівнями методології. Частина «Основи інтелектуальної власності» розкриває роль інтелектуальної власності як інтелектуального капіталу в соціально-економічному розвиткові суспільства та її місце в гуманітарній науці, ознайомлює з основними формами і механізмами комерціалізації результатів інтелектуальної діяльності.
Рекомендована та необхідна література
1. Борисенко Н. Д. Методика проведення наукових досліджень: Навчально-методичний посібник. Житомир: Вид-во ЖДУ, 2010. 64 с. 2. Компанцева Л.Ф. Інтернет-лінгвістика. Навчальний посібник. Київ: Наук.-вид. відділ НА СБ України, 2009. 3. Левицький В. В. Квантитативні методи в лінгвістиці. Вінниця: Нова книга, 2007. 4. Мазур О. В., Подвойська О. В., Радецька С. В. Основи наукових досліджень. Вінниця: Нова книга, 2013. 119 с. 5. Материнська О. В. «Основи наукових досліджень»: конспект лекцій. Донецьк: ДонНУ, 2007. 60 с. 6. Материнська О. В. Завдання для самостійної роботи студентів з курсу «Основи наукових досліджень». Донецьк: ДонНУ, 2007. 30 с. 7. Мельничук О. С. Аспекти методології лінгв. досліджень. Мовознавство, 1986, № 1. 8. Перебийніс В. І. Статистичні методи для лінгвістів (посібник). Вид. 2-ге, доп. і виправл. Вінниця: Нова книга, 2013. 9. Радзієвська Т. В. Дискурсивні простори: історико-лінгвістичний вимір. Київ: ДП «Інформаційно-аналітичне агентство», 2018. 323 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1.1 – 1.7), що складає 40% від загальної оцінки та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 2.1-2.3); (комунікація 3.1-3.2); (автономність та відповідальність 4.1), що складає 60% загальної оцінки.
Мова викладання
українська